Urheiluharrastus lapselle

Vierailija

Mitä urheilulajeja suosittelisitte pienikokoiselle lapselle? Eli sellaisia lajeja, joissa pienestä koosta ei olisi haittaa vaan pikemminkin etua.

Kaikki omat kokemukset kiinnostavat myös. Pelaako jonkun pienikokoinen tyttö tai poika salibandyä? Miten se sujuu?

Kommentit (4)

Vierailija

Huhuilen vielä pienikokoisten urheilevien lasten vanhempia...

Ei-lajeja tuntuisivat olevan

-jääkiekko

-jalkapallo

-koripallo

Hyviä voisi olla

-telinevoimistelu

-budo-lajit (onko niissä ikä- vai painoluokat vai pelkät vyöarvot lapsilla?)

-tanssi?

Mitäs muuta? Lapsi siis liikunnallisesti lahjakas ja ketterä: tekee voltteja, seisoo päällään, hyppii pyörällä ja suksilla hyppyreistä, mutta joku varsinainen harrastuskin voisi olla hyvä. Lapsi 10 v.

käyttäjä-8072
Seuraa 
Liittynyt10.1.2015

Lapsen asiahan se on harrastuksensa valita. Toki jos kyseessä merkittävää rahallista panostusta vaativa harrastus, niin silloin tietysti katsotaan sen mukaan mihin rahat riittää, vai riittääkö ensinkään.

Kyllähän liikunnalliset harrastukset pitää lähteä lapsesta itsestään ja kiinnostuksen pitää olla lapsesta, ei aikuisesta lähtevää. Katsele, mikä lasta kiinnostaa pihapeleissä. Liiku ja pelaa lapsen kanssa jotta näät, mikä häntä kiinnostaa ja mihin on lahjoja. 

Sellainen liikuntaharrastus on täysin tuhoon tuomittu, joka ei ole lapselle mieleen ja joka päätetään vanhempien toimesta. Väkisin urheilusta ei tule yhtään mitään. Lapsella pitää itsellään olla kipinä liikkumiseen. Jos sitä ei ole, niin silloin ei ole ja pakottamalla saa ainoastaan pahaa aikaan.

Mitä kokoon tulee, niin eipä juurikaan sellaista lajia löydy, jossa lapsen koolla olisi sen kummempaa merkitystä. En oikein ymmärtänyt, miksi 1/4 viestissä mainitut jalkapallo, jääkiekko ja koripallo eivät kävisi pienelle lapselle?

Itse olin keskimääräistä pienempi lapsena ja noita kaikkia tuli ainakin jossain mielessä harrastettua ja kaikissa niissä olin koulussa luokkani parhaimmistoa, vaikka olin luokkani lyhyimpiä. Koripallossa pituus tulee merkittäväksi tekijäksi toki lähestyttyä aikuisten sarjoja, mutta löytyyhän aikuisten sarjoistakin rooleja myös lyhyemmille pelaajille. Jalkapallossahan taas kaikkein legendaarisimmat pelaajat on aivan hukkapätkiä ja siinä lajissa ei pituudella ole mitään väliä. Myös jääkiekosta löytyy metriheikkejä ihan huipultakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat