Lapsi kouluun kahdeksaan - on isän pakko herätä

Vierailija

Lapsi menee kouluun kahdeksaan. Isänsä sanoi että ei jaksa nousta aamulla tuohon aikaan laittamaan aamupalaa, haluaisi nukkua.
Onko toi ihan ok? Lähinnä mietin, että ymmärtääkö Ekaluokkalainen isän väsymyksen ja voi olettaa pärjäävän itsekseen? Tai sanotaan, että pärjää, mutta miltäköhän siitä tuntuu kun aikuinen ei tule auttamaan.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Onko miehellä joku oikea syy olla väsynyt, on vaikka töissä yhteen joka yö tai vaikeasti sairas? Jos ei, niin niistä lapsista pidetään huoli, kun niitä on menty tekemään. 

Vierailija

Onko isä pahastikin masentunut? Tai muuten hyvin sairas? Koska muuten en kyllä ymmärrä saatika ekaluokkalainen. En ole omaan mieheeni ja hänen vastuunottoonsa yleensä itsekään tyytyväinen mutta tuollaisessa tapauksessa kyllä ääneni kohoaisin. Vastuu ja velvollisuus ja se ettei aina oo kivaa jne. Joutuuhan se lapsikin heräämään s...tana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pääsee illalla nukkumaan heti kun lapsikin. Päivätyö. Ei ole sairas.

No sitten mies herää hoitamaan ekaluokkalaista LASTA aamulla. Vasta työn myötä tajusin, miten pieniä ekaluokkalaiset oikeasti ovat ja miten paljon he tarvitsevat aikuisen apua ja tukea. Ei todellakaan ole oikein, että lapsen täytyisi yksin hoitaa aamut miehen laiskuuden ja saamattomuuden vuoksi. 

Vierailija

Aattelinkin nyt vaan että teen sit varmaan valmiiksi aamua varten.
Mies vaan pitää untansa tärkeämpänä. Kurjaa sinällään kun itse teen lyhyempää päivää että pääsen ajoissa kotiin mutta mies ei sitten viitsi aamulla herätä että olisi se aikuinen aamullakin. Pitääköhän mun sit sanoa että ei kauheasti pidä ääntä ettei isä herää. Voi meinaan karjasta että oo hiljaa.

Vierailija

Jaksoi tai ei niin sen on noustava!Ei ole muuta vaihtoehtoa.Jos lapsia tekee niin niistä huolehtii tai joutaa mäkeen.

Vierailija

Kai nyt ekaluokkailainen osaa ottaa itse syötävää. Meillä ainakin niin, että jos ei ite hoida, niin olkoon sitte syömättä.

Vierailija

Minä voisin meinaan karjaista, että isä ylös aamulla. Ihme uikutusta 'ei mua huvita'. Huvitti tehdä se lapsi kuitenkin. Nyt siitä pitää pitää huolta. Eihän se nyt ole se leivän voitelu se ongelma ja maitolasin otto. Juju on seurassa ja siinä, että lapsi tuntee, että hänestä huolehditaan ja hänen ei tartte ihan yksin tässä selvitä. Jos pääsee isukki nukkumaan samoihin aikoihin lapsen kanssa niin kait nyt aikuiselle pitäisi sama unimäärä riittää kun ekaluokkalaiselle.

Vierailija

Mitä hiton patalaiskaa vastuutonta ukkoa se ap siellä nurkissaan katselee?!? Nyt hei valoja päälle, puhutaan EKALUOKKALAISESTA, joka on vielä pieni lapsi. Joten jos isä on kotona, isä huolehtii lapsen kouluun lähtemisestä. Mahtaa lapsesta tuntua kauhealta kun joutuu nousemaan aikaisin kouluun ja isä vaan nukkuu... :/

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat