Siistit vaatteet työhaastatteluun? Apua mitä puen päälleni!

Vierailija

Olen hakemassa työhön, jossa myös ulkoisella olemuksella on merkitystä. Pitäisi olla siisti ja huoliteltu. No, olen ollut viimeiset vuodet kotona lasten kanssa, uusia vaatteita en ole ostanut ikuisuuteen.. Kampaajallakin on käymättä (!). Haastattelu on jo maanantaina. Vinkkejä?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Millainen olet ruumiinrakenteeltasi? :)

Itse laittaisin varmaan korkeavyötäröisen mustan hameen ja valkoisen kauluspaidan sekä mustat villaiset sukkahousut näin talvella:) mutta jos et ole hameista innostunut, niin varmasti farkut ja siisti paitakin kelpaavat. ja siististi hiukset (esimerkiksi poninhännälle, jos parturista jo aikaa) sekä hieman meikkiä - ei mitään sotamaalausta. Kynnetkin saattaisin lakata tumman punaisella (ei mitään jokatoinen kynsi eri värillä). Ja varmaan jotain pientä siistiä kaulakorua, käsirengasta...

Vierailija

Tietysti vähän riippuu siitä, haetko asiakaspalvelijan vai johtajan paikkaa. Älä nyt ainakaan farkkuja laita. Laadukas, siisti musta jakku hillittyjen suorien housujen tai hameen kanssa toimii aina.

Vierailija

Kampaajalle saatat saada pikaisellakin aikataululla ajan, jos vaan lapset saat hoitoon siksi aikaa. Lähtisin myös suorat housut / hame ja jakku -linjalle. Pääasia kuitenkin, että tunnet vaatteissa olosi mahdollisimman itsevarmaksi. Se välittyy rekrytoijallekin. :) tsemppiä!! :)

Vierailija

Polvien alle ulottuva puolihame/suorat housut ja kauluspaita (ja ehkä jakku näillä lämpötiloilla) on aina varma  (vähän tylsä) valinta, mutta kurkkaa, ettet näytä tarjoilijalta. Farkkuja en koskaan pukisi työhaastatteluun, mikäli työssä tulee olla siisti ja huoliteltu trendikkään sijaan. Tietysti yksi vaihtoehto on pyrkiä erottautumaan jo pukeutumisellaan ekstrapositiivisesti, mutta tällaisia vinkkejä on tosi vaikea antaa näkemättä. Voisit ehkä mennä pyytämään apua jostakin liikkeestä? :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Polvien alle ulottuva puolihame/suorat housut ja kauluspaita (ja ehkä jakku näillä lämpötiloilla) on aina varma  (vähän tylsä) valinta, mutta kurkkaa, ettet näytä tarjoilijalta.

Työhaastattelussa on vain hyväksi olla hieman tylsä. Jakkua suosittelen. Se estää näyttämästä tarjoilijalta (vrt. hame ja valkoinen paitapusero).

Vierailija

Ehjät ja puhtaat. Itsellesi sopivat joissa sinun on helppo olla eikä tarvitse nykiä tai miettiä mitä tuli päälle laitettua.
Tosiaankin tukka siististi oli sitten pitkä tai lyhyt. Jos et käytä rannerenkaita tai muita helyjä, ei niitä kannata laittaa nyttenkään, on siinä jännittämistä jo muutenkin ihan tarpeeksi että pitää vielä miettiä jotain helyä.

Muista myös siistit kengät.

Hyvä ja rento mieli, ole avoin (ei liian) oma itsesi ja muista koulu ja työtodistukset mukaan vaikka ei olisi pyytänytkään (olettaa että tuot ne enivei).

Riippuu ihan työstäkin mitä haet. Jakkupuku on turha laittaa jos ei hae sen tason hommia.

Vierailija

Mikäli haet toimistotyöhön, niin suosittelen kahta kerrosta yläkropan peitoksi. Eli pusero ja jakku, kuten useampi jo mainitsikin. Siisti hame tai siistit housut. Kiillotetut siistit kengät. Hiukset pestynä ja kammattuna. Huomaamattomat korut eli korvakorut ja vihkisormus. Oletan, ettei sinulla ole nenärenkaita tms. Ne kannattaa ottaa pois. Hillitty meikki. Kädet kannattaa rasvata hyvissä ajoin ennen haastattelua ja kynsien kannattaa olla siistit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Millainen olet ruumiinrakenteeltasi? :)

Itse laittaisin varmaan korkeavyötäröisen mustan hameen ja valkoisen kauluspaidan sekä mustat villaiset sukkahousut näin talvella:) mutta jos et ole hameista innostunut, niin varmasti farkut ja siisti paitakin kelpaavat. ja siististi hiukset (esimerkiksi poninhännälle, jos parturista jo aikaa) sekä hieman meikkiä - ei mitään sotamaalausta. Kynnetkin saattaisin lakata tumman punaisella (ei mitään jokatoinen kynsi eri värillä). Ja varmaan jotain pientä siistiä kaulakorua, käsirengasta...

Olen lyhyt ja melko hoikka/tasapaksu. Hameita käytin ennen paljonkin, mutta en tiedä onko minulla hameen kanssa sopivaa talvitakkia tällä hetkellä olemassa.. Pillifarkkuja käytän paljon, niitä löytyy erivärisinä. Hmm, mikäköhän on tarpeeksi siisti paita? Kauluspaita? Kun tuntuu ettei niitäkään ole :/ Toisaalta ehtii vielä kaupoille, nyt kun vielä ehkä alennuksestakin löytyy jotain. T:ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tietysti vähän riippuu siitä, haetko asiakaspalvelijan vai johtajan paikkaa. Älä nyt ainakaan farkkuja laita. Laadukas, siisti musta jakku hillittyjen suorien housujen tai hameen kanssa toimii aina.

En omista yhtäkään jakkua. Enkä taida omistaa muita housujakaan kuin farkkuja :/ Haen asiakaspalvelijan paikkaa. T:ap

Vierailija

Minulla siis todella on ongelma. Valkoinen kauluspaita löytyy, ja ehkä joku hame. Täytyy vaan mennä vaateostoksille, ei auta. Mutta jakkuja en kyllä ole koskaan käyttänyt, paitsi ehkä jossain juhlissa. Olenko toivoton tapaus?

T:ap

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
En omista yhtäkään jakkua. Enkä taida omistaa muita housujakaan kuin farkkuja :/ Haen asiakaspalvelijan paikkaa. T:ap

Kipin kapin ostoksille sitten. :)

Asiakaspalvelutyössä tarvitset joka tapauksessa siistejä vaatteita. Vai onko työssä työnantajan kustantama työasu? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla siis todella on ongelma. Valkoinen kauluspaita löytyy, ja ehkä joku hame. Täytyy vaan mennä vaateostoksille, ei auta. Mutta jakkuja en kyllä ole koskaan käyttänyt, paitsi ehkä jossain juhlissa. Olenko toivoton tapaus?

T:ap

Et toki ole toivoton tapaus. :) Mutta nyt on kyllä korkea aika hankkia uusia vaatteita. Siisti jakku tai muutama kuuluu aikuisen naisen peruspuvustoon.

Vierailija

Mikä valkonen kauluspaitavimma.

Hirmu pakkaset, siisti villapaita/-takki, siistit housut/hame, siistit kengät, ulkotakki jätetään narikkaan kuitenkin.

Vierailija

Ennen vanhaan oli nyrkkisääntö, että astetta parempi pukeutuminen haastatteluun, kuin missä sitten tekee sitä työtä. Mun oma täti-sääntö on, että ei farkkuja.

Oma "uniformuni" on kapeat suorat housut, kauluspaita tai hyvä trikoopaita ja neuletakki jakkuna. Vaikken pidä vaatteista tai muodista, niin muutamalla siistillä perusvaatteella saa vähän muunneltavuutta ja voi olla luonteva missä tilaisuudessa vaan. Asusteet auttaa, huivi voi esim pelastaa tylsän trikoopaidan fiksuksi haastatteluvaatteeksi.

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kipin kapin ostoksille sitten. :)

Asiakaspalvelutyössä tarvitset joka tapauksessa siistejä vaatteita. Vai onko työssä työnantajan kustantama työasu? 

On kyllä. Ja työasu on aiemmissa töissäkin ollut, joten ehkä siksi niitä siistejä vaatteita ei juurikaan ole... T:ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat