Mieheni mielestä naisen rooli äitiydessä on olla vain kotona ja lasta varten

Vierailija

Eli siis kun naisesta tulee äiti, hän ei saa oikeastaan tehdä mitään muuta kuin olla äiti. Ja äiti ei saa haluta palata esimerkiksi harrastuksiensa pariin, käydä ulkona lounaalla tai joskus lasillisella ystäviensä kanssa. Isä taas saa mennä miten huvittaa, mutta ei se ole isällekään helppoa tai mukavaa kun koko ajan joutuu miettimään tulevia työpäiviä.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ethän vain ole mennyt hankkimaan lapsia tuon kanssa? Jos et (toivottavasti näin!), älä ikinä milloinkaan hankikaan.
Jos kyllä, aloita uudelleenkoulutus välittömästi.

Vierailija

Aika ankealta kuulostaa. Sitten ihmetellään mihin se vaimo katosi, ei yhteistä aikaa, ei seksiä, vaimon aivot vaan lapsimodella. Moni nainen rupeaa toki elämään vain lapsilleen niiden syntymän jälkeen, mutta yleensä miehet valittavat tästä. Itse olen kahden lapsen äiti, toinen vasta reilu vuoden ikäinen. Olen jatko-opiskelemassa, käyn töissä, käyn salilla ja mieheni töissä ja harrasteiden parissa ja lapset elävät silti perusarke vaikka meillä tekemistä riittää. Kaikki on meidän organisointitaidoista kiinni. En toki kiellä, etteikö nyt elettäisi nimenomaan niitä kuuluisia ruuhkavuosia. Älä lisäänny tuollaisen miehen kanssa. Jos näin on päässyt jo käymään itse laittaisin kampoihin, ei minua toinen ihminen määrää.

Vierailija

Huh huh.. ei toimis meillä. 3 lasta ja yhdessäkin jo 19v. Jos olisi ensimmäisen lapsen jälkeen päästänyt tuollaisia aivopieruja suustaan, olisi nykyisin ex ja lapset hänen kanssaan olisi jäänyt siihen yhteen.

Lapset ovat YHTEISIÄ, niitä kasvatetaan YHDESSÄ, niiden kanssa aikaa viettää KUMPIKIN vanhempi. 

Vierailija

No kai sitä miehellä saa mielipiteitä olla. Sinun miehesi on tuota mieltä. Lapsia hänen kanssaan ei kyllä varmasti hullukaan rupea tekemään.

Vierailija

Kun saimme miehen kanssa lapsen, vanhempani sanoivat, että nyt on sitten juoksut juostu. Erityisesti isäni mielestä perheellisellä ihmisellä ei ole mitään asiaa baariin tai ravintolaan, ellei sitten perheen kanssa päivällä syömään. Lapsenvahtiapua ei ole siltä suunnalta siis ikinä herunut. Käymme vuorotellen jossain kavereiden kanssa, mutta olisi kiva päästä joskus johonkin kahdestaankin. Tuollaisia vanhakantaisia miehiä näyttää edelleen olevan.

Vierailija

Yhdessä hankitut lapset todellakin ovat yhteisiä. Ei ole mikään äidin pyhä velvollisuus uhrata kaikki aikansa ja jokainen ajatuksensa lastenhoitoon. Kyllä 2000-luvulla pitää miehelläkin jokin vastuu lapsista olla.

Jos nainen jää lasten kanssa kotiin, sen pitää olla oma valinta. Uskomatonta että joku mies haluaa eristää lastensa äidin muusta maailmasta ja pitää hänet kotona...

Vierailija

Mun mieheni mielestä äiti joutuu luopumaan omista haluista koska äidin pitää olla ensisijaisesti lapselle. Mutta mä olenkin. Haluaisin käydä vaan silloin tällöin yksin kaupassa tai vaikka lenkillä! Mieheni ei pärjää lapsemme kanssa kaksin, koska hän on niin lyhytpinnainen. Isänä hän nyt noin yleisesti on hyvä ja viettää aikaa kyllä lapsen kanssa kun olemme kaikki kolme kotona. Hänen mielestään se on tarpeeksi häneltä ja saan silloin sitä vapaa-aikaa itselleni (ja heti kun lapsella on nälkä tai mieheni ei keksi mikä hätänä niin lapsi tulee mun syliin)Koitin selittää aikuisen ihmisen tarpeita vaikka lapsi olisikin etusijalla. Mulla päällimmäisenä nyt mielessä ero, ei siis tällä hetkellä ole vaihtoehto taloudellisen turvan vuoksi mutta pikku hiljaa joo, ei mun pää kestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei pärjää lapsemme kanssa kaksin, koska hän on niin lyhytpinnainen. Isänä hän nyt noin yleisesti on hyvä.

No ei todellakaan ole hyvä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat