Montako vasenkätistä täällä on paikalla?

Vierailija

Täällä yksi ilmoittautuu! Voitte myös kertoa, onko teillä hankaloittanut joskus elämää tämä kätisyys?

Kommentit (7)

Vierailija

Mun perheessä lähes kaikki on vasenkätisiä. Isäni, minä, kaikki sisarukset, mieheni ja meidän lapset.

Ehkä isoin hankaluus mulla oli, kun piti opetella leikkaamaan saksilla oikealla kädellä. Myös kakkulapiot ärsyttää, kun niissä on yleensä sahalaita vain "oikeakätisten puolella".

Vierailija

Mä oon. Ja mies on myös, vaikka ei av:lla hengailekaan.

Peruskoulussa oli huonosti saatavilla opetusta käsitöissä ja musiikissa. Koriksessakin päädyin vahvemmaksi oikealla kuin vasemmalla.

Nyt on jotenkin ihanaa, kun me molemmat ollaan vasureita ja meidän koti on vasureille optimoitu (sakset, käsisaippuat, henkarit yms.). :)

Vierailija

Yksi vasuri täällä.

Eipä tuo elämää muutoin haittaa, paitsi tölkinavaajat on hanurista koska niitä voi fiksusti käyttää vain oikealla, ja sakset silloin kun pitää jotain pikkutarkkaa leikata (sehän nyt on iihan turhan työlästä, että hankkisi vasurisakset).

Vierailija

Minä!

Ei ole hankaloittanut suuremmin.

ala-asteella opettaja ei osannut neuvoa minua neulomaan, koska kuulema neuloin jotenkin peilikuvana kun olen vasenkätinen (?).

luentosalissa usein jos istuu oikeakätisen viereen, kyynärpäät osuvat ikävästi yhteen.

Ja voi sitä lyijykynällä kirjoittamisen riemua, kaikki leviää tuohon käden sivuun.

Mutta ihan tyytyväinen olen tähän :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä!

Ei ole hankaloittanut suuremmin.

ala-asteella opettaja ei osannut neuvoa minua neulomaan, koska kuulema neuloin jotenkin peilikuvana kun olen vasenkätinen (?).

luentosalissa usein jos istuu oikeakätisen viereen, kyynärpäät osuvat ikävästi yhteen.

Ja voi sitä lyijykynällä kirjoittamisen riemua, kaikki leviää tuohon käden sivuun.

Mutta ihan tyytyväinen olen tähän :)

Olen kyllä opetettu aika oikeakätiseksi: leikkaan oikealla kädellä ja muutenkin kaiken arkipäiväisen mitä vasenkätiset usein tekevät vasemmalla kädellä teen oikealla kädellä - lukuunottamatta kirjoittamista (osaan kyllä kirjoittaa oikeallakin kädellä, se vain sujuu hitaammin mutta käsiala ei ole paljoa huonompaa kuin vasemmallakaan kädellä)  :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat