Krapulassa töihin, miltä tuntui?

Vierailija

Muistelin nuoruuttani, ja joskus silloin tuli mentyä töihin hirvittävässä krapulassa, ja ne kerrat ovat jotenkin jääneet vaan mieleeni, että huh,huh, kerran opiskeluaikoinakin menin suorastaan miltei pienessä hutikassa opiskelupaikkaani. Ja olen sentäs nainen. Kesäaikana oli helteillä jotenkin vaan houkuttelevaa käydä viikollakin ravintolatansseissa, ja tulihan sitä joskus kumottua alkoholipitoisia juomia, vaikka tiesin, että töihin on kiiruhdettava seuraavana aamuna. Oli vallan hirveetä aamutuntien aikana viihtyä vessatiloissa, mutta onneksi en ole koskaan ollut herkkä oksentelemaan krapuloissani, mutta muutoin oli hiukkasen huterahko olotila krapula-aamuina.
Oi niitä aikoja....:)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Joo, nykyään muistelee hymyhuulin sitä miten heikossa hapessa sitä menikin töihin ja hoisi silti hommat. Nuorena jaksaa ja hauskaa oli!

Vierailija

No kerran menin, tärisytti ja oksetti, jäin kiinni esimiehelle ja sain varoituksen sekä käskyn mennä aa-kerhoon.

Juu, opin kerrasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, nykyään muistelee hymyhuulin sitä miten heikossa hapessa sitä menikin töihin ja hoisi silti hommat. Nuorena jaksaa ja hauskaa oli!

:D;) Älä muuta virka, niin vaan meni työtehtävät putkeen, vaikka heikossa hapessa olikin, ja yleensä aina ruokatunnilla tuli aterian jälkeen jo parempi olo paitsi että väsymys alkoi painamaan iltapäivän tunteina jo ankarasti, mutta kyllähän senkin kesti, kun oli nuori vielä, ja tiesi, että kotiin päästyään pääsi suoraan nukkumaan, kun ei ollut vielä perhevelvollisuuksiakaan siihen aikaan sinkkuuden.

Vierailija

Ap. jatkaa muisteloita:  Kerrankin eräässä pankissa töissä ollessani, olin sitten iltasella yömyöhään samassa yökerhossa kuin saman pankin johtajakin lähipöydässä ja minua piiritti eräs vieraileva "suonikohjukirurgi" paikkakunnalta, joka oli kuuluisa "pukkiudestaan", ja eihän siinä mitään seuraavana päivänä vaan hymyiltiin töissä pankinjohtajan kanssa  toisillemme - luuli vissiin, että olin mennyt jatkoillekin sen pukkikirurgin luokse, en toki, jotain rajaa sentään.

Vierailija

Ap. jatkaa työpaikkakrapulamuisteloita: Eräässäkin valtion virastossa itse päälliköllä oli ns. illanistujaisten jälkeinen "korjausputeli" virkapöytänsä lootikossa. Satuinpahan vaan kerran näkemään ohikulkeissani oven raosta,  kun päällikkö otti huikat paperitöittensä ohessa.

Vierailija

Krapulassa en ole töissä ollut, mutta työkaveri on...

Vaikka tässäkin ketjussa ollaan niin varmoja, että sitä on heikossa hapessa hommat hoidettu, niin tuskin.

Kiva tehdä kahden hommat kun toinen haisee vanhalle viinalle ja äyskii.

Vierailija

Joo, joskus nuorena tuli oltua krapulassa töissä. Yleensä slloin oltiin oltu työporukalla jossain työpaikan tilaisuudessa, ja nuorisoporukan kanssa ilta oli sen jälkeen venähtynyt reippaasti aamuyön tunneille...nuoria kun oltiin ja juuri työelämässä aloittaneena ilmainen viina oli ihmeellinen asia :-).

Seuraavana aamuna oli sitten ihan kamalaa raahautua töihin, väsytti ja heikotti, päätä särki ja toivoi vain, että päivä olisi pian heti. Työtehtävät eivät onneksi olleet silloin kovin vaativia, ne pystyi hoitamaan huonovointisena ja krapulahuuruisenakin suht kunnialla.

Kyllä sen silloin nuorena kesti ja ihan hyvällä sitä hauskaa aikaa muistelen. Nykyään ei kyllä pystyisi. En kestä krapulaa enää muutenkaan, joten krapulaa ei tule podettua edes omalla ajalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Krapulassa en ole töissä ollut, mutta työkaveri on...

Vaikka tässäkin ketjussa ollaan niin varmoja, että sitä on heikossa hapessa hommat hoidettu, niin tuskin.

Kiva tehdä kahden hommat kun toinen haisee vanhalle viinalle ja äyskii.

Jäkäjäkä, koskaan kukaan ei sanonut tai ilmaissut tyytymättömyyttään työpaikalla, hyvät arviot sain, ansaitusti. Sulla vaan on pipo tiukalla.

Vierailija

Mä pidän kyllä aika idiootteina niitä jotka menevät krapulassa töihin. Kyllä siinä jonkin sortin alkoholiongelma on, jos ei voi olla juomatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, joskus nuorena tuli oltua krapulassa töissä. Yleensä slloin oltiin oltu työporukalla jossain työpaikan tilaisuudessa, ja nuorisoporukan kanssa ilta oli sen jälkeen venähtynyt reippaasti aamuyön tunneille...nuoria kun oltiin ja juuri työelämässä aloittaneena ilmainen viina oli ihmeellinen asia :-).

Seuraavana aamuna oli sitten ihan kamalaa raahautua töihin, väsytti ja heikotti, päätä särki ja toivoi vain, että päivä olisi pian heti. Työtehtävät eivät onneksi olleet silloin kovin vaativia, ne pystyi hoitamaan huonovointisena ja krapulahuuruisenakin suht kunnialla.

Kyllä sen silloin nuorena kesti ja ihan hyvällä sitä hauskaa aikaa muistelen. Nykyään ei kyllä pystyisi. En kestä krapulaa enää muutenkaan, joten krapulaa ei tule podettua edes omalla ajalla.

Sama täällä, en enää edes ole juonnut vuosikymmeniin siihen tahtiin kuin nuoruuden aikoihin, kun en enää kestäisi sellaisia krapulatiloja. Puistattaa jo pelkkä ajatus tärisevästä krapulasta:)

AP.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä pidän kyllä aika idiootteina niitä jotka menevät krapulassa töihin. Kyllä siinä jonkin sortin alkoholiongelma on, jos ei voi olla juomatta.

huh,huh, minkä ikäinen olet kommentoimaan ko. aiheesta?  Et taida tietää, että nuoruuteen kuuluu kaikenlaista, ja pahinta oli, että joidenkin silloisten vanhempienkin ihmisten elämään kuului työelämässä mukana olevilla krapulaiset työaamut.   Myöhemmällä iällä sitä jo oli ns. opit krapulatyöpäivistäkin jo kokenut, niin en enää myöhemmällä iällä moista halunnutkaan enää kokea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

huh,huh, minkä ikäinen olet kommentoimaan ko. aiheesta?  Et taida tietää, että nuoruuteen kuuluu kaikenlaista, ja pahinta oli, että joidenkin silloisten vanhempienkin ihmisten elämään kuului työelämässä mukana olevilla krapulaiset työaamut.   Myöhemmällä iällä sitä jo oli ns. opit krapulatyöpäivistäkin jo kokenut, niin en enää myöhemmällä iällä moista halunnutkaan enää kokea.

Sen ikäinen olen, että mun pitäisi ilmeisesti olla krapulassa duunissa vähän väliä. No idiootteina pidin jo 18-vuotiaana niitä tuttavia, ketkä kahden aikaan yöllä ympäri päissään naureskelivat kuinka aamulla alkaa seitsemältä työt.

Asialliset hommat hoidetaan kunnolla vaikka muuten voikin tehdä mitä huvittaa. Ja työ on yksi niistä asiallisista hommista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sen ikäinen olen, että mun pitäisi ilmeisesti olla krapulassa duunissa vähän väliä. No idiootteina pidin jo 18-vuotiaana niitä tuttavia, ketkä kahden aikaan yöllä ympäri päissään naureskelivat kuinka aamulla alkaa seitsemältä työt.

Asialliset hommat hoidetaan kunnolla vaikka muuten voikin tehdä mitä huvittaa. Ja työ on yksi niistä asiallisista hommista.

Kukaan tässä ketjussa ei ole kertonut olleensa krapulassa vähän väliä. Oli useita kertoja kyllä, mutta ei läheskään joka päivä tai edes viikko. Relaa vähän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kukaan tässä ketjussa ei ole kertonut olleensa krapulassa vähän väliä. Oli useita kertoja kyllä, mutta ei läheskään joka päivä tai edes viikko. Relaa vähän.

No mun mielestä on aika kyseenalaista jos joku vaikka lastentarhanopettaja, sairaanhoitaja tai bussikuski on yhtäkään kertaa krapulassa töissä.

Mun mielestä ei myöskään ole relaamista mennä krapulassa töihin. Kyllä mä silti hauskaa osaan pitää, jopa alkoholin kanssa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat