Naispuolinen kaveri suuttui kummasta asiasta

Vierailija

Olen tosiaan yksinasuva mies, jolla on runsaasti mies- ja myös naispuolisia kavereita.
Eräs naispuolinen kaveri (vähän etäinen) raivostui mielestäni aika kummasta asiasta. Hän soitti ja kysyi pääsisivätkö hiihtolomaksi omistamalleni mökille ilmaiseksi, "kun en niin usein siellä käy ja se olisi tyhjillään". Perusteli myös sillä, että kun nyt on jäänyt yh äidiksi, niin rahasta on vähän pulaa. (todellisuus se, että hän tienaa noin puolet enemmän kuin minä eikä minkäänlaista puutetta rahasta.

Kyseessä siis erään lapin hiihtokeskuksen rinteiden lähellä sijaitseva mökki, ja lomailen siellä silloin tällöin. Olen itse sen aikanaan ostanut kun sain sen erittäin kohtuulliseen hintaan, ja olenkin vuokrannut sitä. Itselleni ei tulisi mieleenkään kysyä sellaista ilmaiseksi, vaikka tuttu sen omistaisikin.
Eräs kaveri kuitenkin kysyi josko haluaisin lähteä mukaan laskettelemaan alpeille, ja vastasin että tottakai. Tämä kaverinainen oli siis jostain saanut ongittua tiedon etten ole hiihtolomalla suomessa ja siksi oli kysynyt. Juu, ihan ok että kysyi mutta hänen reaktionsa lli ehkä vähän väärä kun kerroin että muuten kävisi, mutta mökki on jo valitettavasti vuokrattu yhdelle toiselle, hän suuttui heti ja rupesi syyttämään minua itsekeskeiseksi pyrkyriksi ja narsistiksi.
Kyseessä tosiaan manipuloimiseen taipuva ihminen, ja pystyy vaikuttamaan paljonkin ihmisten käsityksiin joistakin muista.
Mitä tässä pitäs tehä, olen tämän naisen pojan kummisetä enkä voi katkaista välejä täysin.

Kommentit (15)

Vierailija

Oliko se siis vuokrattu jo jollekin? Mitäs suuttumisen aihetta siinä sitten oli? Ei mitään. Älä ole moksiskaan.

Vierailija

Joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy. Mummon viisaus, toimii.

Anna manipuloijan mekastaa, kyllä ne kuulijat tajuu, missä mennään. Et sä oo ainoo, ketä se kuppaa tai ees yrittää.

Vierailija

Jos mökki jollekin oli jo tuoksi ajaksi vuokrattu, niin ihan turhastapa nainen suuttui - eikä sinulla ole mitään lain takaama velvollisuutta lainata mökkiä naiselle silloinkaan, kun siellä ei ketään vuokralla ole.

N21

Vierailija

Maailma tuntuu olevan nykään täynnä näitä minä minä, minä haluan nyt kaiken heti ja mielellään ilmaiseksi- tyyppejä. Ja tässä tapauksessa vielä YH-korttikin vetäisty pöytään ja haukut perään. Kasvakoon ihmisinä ja oppikoot, että maailmassa ei kaikki mene juuri niin kuin on itse suunnitellut. Itse en moista ihmistä katselisi, vaikka olisi mitä siteitä tai velvotteita. Huh huh, miten rupesikin näin ärsyttämään...

Vierailija

Katselin vierestä muutama vuosi sitten, kun kaverini osti Floridasta kerrostaloasunnon, jota sikäläinen välittäjä vuokraa matkailijoille niinä aikoina, kun isäntäväki ei ole paikalla, siis noin 9 kuukautta vuodesta. Mitä pitemmälle huhu kulki, sitä enemmän löytyi sukulaisia, tuttavia, puolituttuja ja kaverin kaverin kavereita, joille asuntoa olisi pitänyt antaa käyttöön ilmaiseksi. Jotkut lupasivat "vähän maksaakin". Kyseessä ovat siis ihmiset, joilla on varaa lentää Floridaan ja huvitella siellä. Mutta kun ilmaiseksi kuvittelee saavansa, ei yhtään hävetä pyytää, vaikka käytännössä tilanne on se, että pyydetään asunnon omistajalta lahjaksi muutama satalappunen.

Kummius ei velvoita sinua olemaan missään tekemisissä lapsen tai hänen vanhempiensa kanssa. Kummius on käytännössä suunnilleen sama juttu kuin puumerkin kirjoittaminen kaverin työtodistuksen kopioon oikeaksitodistamisen tarkoituksessa. Siis pelkkä ruksi paperissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
aika mielenkiintoisia unia jotkut näkevät.

Voi kuule... Jos sinulla ei ole mökkiä Lapissa ei se tietenkään tarkoita etteikö jollain muulla olisi.
Olet köyhä -hyväksy se ja elä sen mukaan. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
aika mielenkiintoisia unia jotkut näkevät.

Juu, ihan vakikamaa tällaiset unet palstan miesasia"miesten" päässä.

Vierailija

Olen kyllä lyhyen elämäni aikana nähnyt yhtä sun toista itsekkyyden ilmentymää, mutta AP:n tapaus on kaiken lisäksi vielä täydellinen tomppeli. Kuka ihmeessä vaarantaisi kaverisuhteen haukkumalla toista narsistiksi ym? Oikeastaan saan lähinnä sellaisen kuvan että kyseinen nainen kuvailee enemmän itseään kuin sitä jolle puhuu.

Vierailija

Muakin ärsyttää, kun jotkut puolitutut kysyvät, saisivatko yöpyä meidän mökillä. Mulla on järkyttävät kulut ja muutenkin mökki vaatii hoitoa ja sitten jotkut kehtaavat kysyä käyttöönsä. Mä koen sen yksityisalueekseni. Mä en haluaisi vuokrata mun kotiakaan kellekään.

Sitte nää kysyjät on viel just niitä, jotka ajattelevat juurikin pääsevänsä halvalla, kun pääsisivät tutun mökille. Nimenmomaan luulisi olevan mukavampaa maksaa tutulle kuin sille tuntemattomalle vuokraisännälle. Hieman tukea meidän perheen taloutta. Maksan tonnin kuussa lainaa mökistä. Mitäpä jos googletat netistä niitä vuokramökkejä, jos mökkiä kaipaat. 

Sama nämä autonlainaajat. Kehuvat, kuinka säästävät, että ei ole autoa. Sitten lainaamassa toisten autoja, vieläpä vain maksamalla bensat!! Auton omistajat tietävät, että bensa on hyvin pieni kuluerä kokonaismenoista.

Vierailija

Meillä on myös kaikenlaista kestojoutilasta suvussa ja jokainen kuvittelee, että pääsee ilmaiseksi meidän Rukan-mökille, koska "tehän ette ole siellä koko aikaa".

Sama porukkaa polttaa päreensä, kun mies ei suostu korjaamaan heidän tietokoneitaan ja mobiililaitteitaan ilmaiseksi omalla ajallaan, vaikka on alan ammattilainen.

Uusimmat

Suosituimmat