Synnytys ja synnytyksen jälkeen kokemuksia TYKSissä! :)

Vierailija

Odotan esikoista ja en tiedä tyksistä paljoa mitään. :) Millainen paikka synnyttää? :D Ja millaista synnytyksen jälkeen siellä on niinku esim. kuinka kauan luultavasti ensi synnyttjät siellä on ja onko huonetovereita paljonkin? Imetyspakko? Ja sitten otetaanko siellä isyystestejä oikeasti? Ei sillä, että mieheni ei olisi lapsen isä mutta mielenkiinnosta tätäkin kysyn kun sellaista juttua olen kuullut! :) Pelottaa eniten etten saa esim. mitään kivunlievityksiä siks vähän kyselen millane paikka tää kuuluisa tyks on... :(

Kommentit (6)

Vierailija

Pelkkää hyvää! Ihana henkilökunta, ottivat hyvin toiveet huomioon. Epiduraalin sai kun sen pyysi, osastolla synnytyksen jälkeen saatiin perhehuone jossa siis olimme vain minä, mieheni ja vauva. Maksaa tuplasti, mutta kannatti! Imetykseen kyllä kannustettiin mutta kotona annoin lisämaitoa pullosta...

Vierailija

Kahden synnytyksen jälkeen pidin tyksiä ihan hyvänä paikkana synnyttää, kolmannen jälkeen vitutto kun kätilö tiesi mua paremmin mitä kivunlievitystä kannattaa ottaa eikä kuunnellu sit mua yhtään. Puskin sitten ilokaasun avulla vauvan ulos, kätilö ei ehtinyt huoneeseen ennen kuin vauva syntyi vaikka mies painoi hälytyskelloa heti kun aloin ponnistaa.
Kahden jälkimmäisen kanssa olen lähtenyt kotiin jo seuraavana päivänä, esikoisen kohdall siellä oli joku hyvin avulias lastenhoitaja jpka omi vauvaa yöllä ja päätti että se tarvitsee lisämaitoa koska rinnastani sitä ei tuu koska vauva ei halunnut syödä rintaa juuri silloin kun tämä nainen yöllä päätti että nyt on ruoka-aika.

Vierailija

Voit mennä turvallisin mielin synnyttämään. Ainakin oma synnytys hoidettiin kannustavasti ja hyvin. Tosin se ihan eka kätilö, joka otti minut vastaan, oli tosi nuori ja meinasi lähettää kotiin vaikka vedet oli jo menneet ja supistukset tuli alle 5 minuutin välein. Mutta kaikki muut oli asiantuntevia.

Kivunlievityksessä noudatettiin synnyttäjän toiveita. En halunnut epiduraalia, vaan muita puudutuksia. Niitä tarjottiin ajoissa ja tarpeeksi. Samoin ilokaasua.

Lapsen synnyttyä osastolla oli ahdasta. Meitä oli 3 äitiä lapsineen siivouskomeron kokoisessa huoneessa ja oli vaikea saada kolmea vauvansänkyä sinne mahtumaan. Minkä teet. Henkilökunnalla oli kiire, mutta silti auttoivat ja neuvovat hyvin, kun vaan itse älysi pyytää apua.

Positiivinen kokemus.

Vierailija

Ihan ok kokemus, kaikki meni hyvin ja niinkuin toivoin. Kivunlievitystä kyseltiin alussa jo, kerroin että haluaisi yrittää ilman ja niin mentiinkin. Jotain acu-neuloja sain, en osaa arvioida auttoiko ja ilokaasua.
Vesisynnytysmshdollisuus oli vain 1:lle kerrallaan ja se ei siis ollut mahdollista.
Mulle sattui ihana kätilö. Läkäriopiskelija (mies) oli mukana, multa kysyttiin saako olla ja lupasin. Ei mua haitannut.
Imetyspakosta en tiedä mut vierihoitoon kannustivat eli lapsi viereen nukkumaan heti kun on saanut itse vähän levättyä. Se tuntui aluksi hurjalta mutta on tietenkin erittäin ok ja suositeltavaa.
Kotiin pääsin kun maitoa alkoi tulla, olin vähän pidempään kuin normaalisti, vaikeuksia oli ja saatiin luovutettua äidinmaitoa siellä, mistä olen kiitollinen.
Tästä aikaa 5 v.

Vierailija

Kiitoskiitos vastauksista. Synnytys toki pelottaa vaikka se ei ihan vielä olekkaan mulla ajankohtane ja en edes ole varma saanko synnyttää alakautta. :D haluaisin ainakin alakautta! MUt saas nähä mitä synnytys tapaarvios sanotaa... t. ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat