Epäilen vahvasti jonkin sortin keskittymishäiriötä, mihin siis hakeudun ajatuksineni?

Vierailija

Ollut näitä oireita jo ihan lapsena. Masennustausta löytyy kyllä myös. Koulumenestykseni oli huonoa koska jätin kaiken viime tippaan, myöhästelen ja unohtelen, minun on vaikea päättää asioita ja menen todella tolaltani jos joku katkaisee ajatukseni tai tarkat rutiinini, en voi heittäytyävaan minun pitää tietää mitä tuleman pitää täysin että voin varautua. En pysty keskittymäön lukemiseen tai muuhun keskittymistä vaativaan jos on pienikin häiriö ja joudun puremaan huukta väkisin jos on aloitettava sellainen homma mistä en juurikaan välittäisi. Syvennyt ja keskityn kyllä täysin silloin kuin ei ole yhtään taustahäiriöitä... Lisäksi minun on vaikea aloittaa turhautumiseni vuoksi asioita kun tiedän että en saa aikaa keskittymiseeni kuitenkaan ja lisääkin oireita riittää kun jaksaisi vaan luetella. Onko muilla tällaisia ihme oireita jotka vaikeuttavat arkea ja harrastuksia jne? Mikä auttaisi, paitsi ne tiukat rutiinit ja selvät toimintatavat?

Kommentit (5)

Vierailija

Älä usko valehtelijoita. On normaalia häiriintyä jos sinua häiritään. 

Taas nämä kyökkipsykologit ovat keksimässä normaaleille ihmisille taudinkuvia.

Vierailija

Jos haluat säästää rahaa niin menet terveyskeskukseen lääkärin vastaanotolle ja yrität saada lähetteen eteenpäin, esimerkiksi neurologille.

Kuulostaa ihan selvältä elämää vaikeuttavalta ongelmalta, toivottavasti osuu ymmärtäväinen lääkäri kohdalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä usko valehtelijoita. On normaalia häiriintyä jos sinua häiritään. 

Taas nämä kyökkipsykologit ovat keksimässä normaaleille ihmisille taudinkuvia.

Jos nyt katsot AP:n tekstiä ja olet normaalijärjellä varustettu, niin huomaat että hänellä on kohtuuttomia vaikeuksia saada normaaleja päivittäisiä asioita tehtyä.

Minusta on hemmetin hyvä idea tuossa tilanteessa mennä tsekkaamaan josko ulkopuolista apua irtoaisi. On ihan mahdollista tietty että diagnoosia ei tipu, eikä apuakaan, mutta jos ei veikkaa, ei voi voittaa.

Uusimmat

Suosituimmat