Te, joille raskauskilot ovat jääneet raskauden jälkeen

Vierailija

Kirjoitan ystävällisesti, tämän ei ole tarkoitus loukata ketään ja toivon asiallisia kommentteja.

Te, jotka lihoitte raskausaikana ettekä ole saaneet laihdutettua raskauskiloja pois.
Miksi luulet, että niin on käynyt?

Itse lihoin 25 kiloa raskauden aikana, koska söin liikaa. Lapsi on jo taaperoikäinen, mutta en vieläkään ole saanut laihdutettua raskauskilojani pois.

Kaipaisin siis vertaistukea ja kokemuksia, miksi raskauskilot ovat jääneet, vaikka lapsi on syntynyt...

Kommentit (8)

Vierailija

Lihoin raskauksien aikoina, koska kärsin jatkuvasta voimakkaasta pahoinvoinnista, mihin auttoi vain se että söi koko ajan.

Painoin 48 kg kun aloin odottaa ensimmäistä, raskauden lopulla painoin 70 kg. Tiesin ettei ole hyvä lihoa niin paljon, mutta tosiaan jos en tunkenut koko ajan jotain suuhun, niin sitten oksensin, joten päädyin vaan syömään.

Raskauskilot alkoivat ihan mukavasti imettäessä lähteä, niin että lapsen ollessa vuoden ikäinen painoin 55 kg. Mutta tulin uudelleen raskaaksi, ja tällä kertaa paino nousi 80 kiloon odotusaikana. Sama pahoinvointi- ja heikotushelvetti kuin ekakin raskaus, ja pakko ahmia jotain makeaa ettei pyörry ja/tai oksenna. 

Nämä kilot ei sitten olekaan koskaan lähteneet pois. Imettäessä ei lähtenyt yhtään, vaikka mielestäni söin normaalisti/kohduudella. Myöhemmin olen yrittänyt tietoisesti laihduttaa muutaman kerran, mutta olen aina lihonut ne kilot takaisin kun en vaan jaksa noudattaa niitä dieettejä. Nykyisin hyväksyn sen että olen tämmöinen isompi tyttö, enkä yritä edes laihduttaa. Mitä sillä painolla lopulta on edes väliä?

Vierailija

Itselläni 4 synnytystä takana ja nyt odotan viidettä. Jokaisen kanssa tullut 20-30kg painoa lisää. En ole imettänyt, joten olen 10kg lihavampi kuin normaalisti, en ole jaksanut suurta paniikkia asiasta ottaa, kun ei miestäni asia häiritse yhtään.

Vierailija

Lihoin vajaat kymmenen kiloa ja nyt kun lapsi on 2-vuotias, niin niitä kiloja on jäljellä vielä pari. En ole yrittänyt aktiivisesti kiloja karistaa, vaan ne ovat itsekseen lähteneet pikkuhiljaa. Varmaankin jos olisin yhtään reippaampi liikkuja, niin kilot olisivat jo tiessään.

Vierailija

Apua, mulle käy varmasti noin:D työni on urheilun parissa. Heti alusta asti olen turvonnut kuin pullataikina. Nyt rv 25 ja kiloja +20:D tähtään siihen kolmeenkymppiin;) lähinnä jännittää, lähtevätkö kilot, jos imetys ei onnistujaan. Sen tiedän, että normi kuntoon ja alle 18 rasvoihin ei tuu olemaan moneen vuoteen mitään asiaa:D yskonatonta, kuinka kroppa voi muuttua!

Vierailija

Kovat nivelkivut, valvottavat lapset (kaksi allergista lasta, yksi korvatulehduskierteinen) ja oma univaje -> kipuihin tekee mieli syödä sokeria, univaje aiheuttaa hiilihydraattihimoa, liikunnaksi sopii lähinnä Pilates-tyyppinen kehonhallintaliikunta ja vesiliikunta, joista kehonhallintaa voi tehdä kotona, mutta tehokas vesiliikunta on sellainen aikasyöppö ja väsyneenä ihan ylitsepääsemättömältä projektilta tuntuva laji, että jää liian helposi menemättä vaikka olisi kausikortti. Lopputulos? Perse leviää ja vituttaa.

Nyt on kolmas lapsi ja jätin imetyksen väliin ja syön riittävän vahvoja kipulääkkeitä. Vauvalla ei ainakaan vielä ole merkkiäkään allergiasta tms. ja nukkuu yönsä hyvin. Pystyin aloittamaan ohjatun ryhmäliikunnan vauvan ollessa 5-viikkoinen. Lopputulos? Perse pienenee ja olo on hyvä.

Vierailija

Minulle ei kolmesta raskaudesta jäänyt ainuttakaan lisäkiloa. Sen sijaan jokaisesta imetyskaudesta jäi noin seitsemän ja ne pysyivät. :( Oli kait liian kiire, kaikki aika meni arjen pyörittämiseen, matkatyö, väsy ja uupumus, urheiluharrastus jäi, suklaa tarjosi lohtua.

Vierailija

Ensimmäisen lapsen jälkeen sain raskauskilot pois helposti, toisenkin lapsen kohdalla pääsin tilanteeseen, että kiloja oli enää 5 jäljellä, sitten paino alkoi nousta ja nousi 30 kg puolessa vuodessa. Sairastelin pitkittyneen flunssan, keuhkokuumeen ja astma puhkesi. Samalla puhjennut kilpirauhasen vajaatoiminta jäi lääkäriltä ja minultakin huomaamatta kunnes parin vuoden päästä vaadin uudelleen kilpirauhastestejä. Thyroxin-lääkitys pudotti itsestään 20 kg pois, mutta ne +15 kg minulla vielä on jäljellä ja ei lähde millään (painoin 52 kg ennen lapsia, nyt siis 67 kg). 

Vierailija

Minulla kaksi lasta, joista nuoremman imetysaikana painoin noin 15 kiloa enemmän kuin ennen ensimmäistä lasta. Minulla ei imetys vienyt kiloja, vaikka yritin. Kun kuopus oli vuoden vanha, lopetin imettämisen. Sitten aloin tarkkailla tosissani syömisiäni ja nyt, kun kuopus on 5-vuotias, painan 5 kiloa vähemmän kuin ennen ensimmäistä raskautta.

Uusimmat

Suosituimmat