Lahjakortit- tosi tyhmä lahja!

Vierailija

Miksi annat esim. joululahjaksi jonkun liikkeen lahjakortin? Siis mikä siinä on idea? En ymmärrä.
Mieluummin annan kummilapselle 100 € setelin tai tilille suoraan koko rahan.
Saa käyttää sen satasen, mihin kauppaa vaan haluaa.
Siis toi lahjakortti = rahaa. Se vaan rajoittaa sen rahan käyttöoikeuden vain yhteen kauppaan/kauppaketjuun.
MIksi lahjakortti olisi parempi lahja, kuin käteinen! En vaan käsitä.

Kommentit (9)

Vierailija

Varmaan siksi, että lahjakortti on hiukan kohdennetumpi lahja, eikä sitä tule tuhlattua johonkin arkiseen ruokaan tms. Lahjakortin hommatakseen täytyy miettiä lahjan saajan makua ja tarpeita ja käydä paikan päällä liikkeessä ostamassa kortti (juu, osasta ketjuista saa netitsekin). Vähän persoonallisempaa kuin käteinen/tilitalletus.

Vierailija

Älä huoli, ei kaikkien tarvitsekaan ihan kaikkea ymmärtää. Ei tämä maailma katsos sillä lailla pyöri. Toiset ymmärtää juttuja ja toiset ei :)

Vierailija

Ykkönen mainitsi syyn, miksi ostan omalle kummilapselleni aina lahjakortin. Äitinsä on sen tason tyyppi, joka voisi käteisen hyvinkin käyttää itseensä ja omaan baarikäyntiinsä lapsen sijasta. Br:n tai Jesperin lahjakortin hyöty menee varmemmin kummilapselle.

Vierailija

Lahjakortti on hyvä myös silloin, kun tietää että lahjansaajalla on selkeä tarve, mutta tuotetta ei voi ostaa sovittamatta. Esim. monet urheiluvarusteet ovat tällaisia.

Vierailija

Mä just toivoin äidiltäni lahjakorttia kosmetiikkaliikkeeseen. Äiti joskus ostaa mulle vaatetta tai kirjoja, mutta useimmat jää käyttämättä/lukematta. Pelkkää rahaa en kehtaisi pyytää.

Vierailija

No, minä annan pojalleni mm. karkkikaupan lahjakortin joululahjaksi, ja veikkaan että se tulee olemaan suosituin lahja tai ainakin top kolmosessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat