Paljonko taksikuski tienaa Helsingissä?

Vierailija

Paljonko tienaa taksikuski Helsingissä,jos tekee päivä- ja viikonloppuvuoroja? ( Ei siis joka vkloppu).

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Minulla on muutama tuttu taksikuski mutta en heidän tulojaan tiedä. Jos olet aikomassa taksikuskiksi niin nyt olisi hyvä aika kun on pikkujoulu kausi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on muutama tuttu taksikuski mutta en heidän tulojaan tiedä. Jos olet aikomassa taksikuskiksi niin nyt olisi hyvä aika kun on pikkujoulu kausi.

Oon ajatellu,et alottaisin vasta ens vuoden puolella. Ihan ku olisin jostain lukenu,että taksikuskeilla on joku pohjapalkka ja lisät tulee sen mukaan miten ""töitä" on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oon ajatellu,et alottaisin vasta ens vuoden puolella. Ihan ku olisin jostain lukenu,että taksikuskeilla on joku pohjapalkka ja lisät tulee sen mukaan miten ""töitä" on?

Joo näin se palkka kertyy. Öistä saa enempi ihan jo ajon alotus taksan ansiosta. Toisaalta arkipäivisin tulee paljon tilausajoja. Esimerkiksi vanhukset menevät terkkariin, kaupoille jne taksikorttejaan (heille on myönnetty x määrä taksimatkoja esim vuoteen) käyttäen.

Vierailija

Eniten riippuu tietysti siitä, montako ja kuinka pitkää vuoroa kuussa. Mutta paljon on kuskistakin kiinni. Tulot vaihtelee tosi paljon. Esim. eräs tuntemani kuski tienaa lähes tuplasti sen mitä toinen (jos verrataan tuntipalkkoja). Ja palkka on provikkapalkka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
2500e/kk

Mistä toi summa koostuu? Paljonko aloitteleva kuski saa palkkaa, jos tekee klo 7-15 ma-pe? Siis paljonko on pohjapalkka? Ap

Vierailija

Yksi tuttuni tekee lähinnä ilta ja yövuoroja ja tienaa 6000-7000€/kk. Parhaimpina sesonkeina kun kuljettaa ihmisiä lentokentältä menee välillä 10 000€ jopa rikki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttuni tekee lähinnä ilta ja yövuoroja ja tienaa 6000-7000€/kk. Parhaimpina sesonkeina kun kuljettaa ihmisiä lentokentältä menee välillä 10 000€ jopa rikki.

Jaahas. Toi on liian hyvä ollakseen totta!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Provikkapalkka, n. 30% ajoista

Höpöhöpö, toihan on jo pari pinnaa alle virallisen minimin. Kukaan täyspäinen ajomies ei aja metriäkään tollasella prossalla, ei vaikka se prossa olisi alvillisesta kassasta.

Jos palkka alvillisesta kassasta, niin palkka 32-36 prossaa, jos taas alvittomasta niin 35-39 prossaa. Noiden haarukoiden alle ei kannata tehdä, mutta hyvä kuski voi onnistua tekemään, jopa noitakin parempia soppareita.

Vierailija

Ja jos ajoja ei ole, palkkaa ei kerry. Mun tuttava on taksikuski. Tosi epävarmat tulot, ts. jos ei ole taksille kysyntää, ei provikkapalkkaakaan kerry.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2500e/kk

Mistä toi summa koostuu? Paljonko aloitteleva kuski saa palkkaa, jos tekee klo 7-15 ma-pe? Siis paljonko on pohjapalkka? Ap

Ensinnäkään rengeille ei ole juurikaan päivävuoroja tarjolla, vaan isännät ajaa päösääntöisesti ne itse. Toisekseen ei noin lyhyillä vuoroilla juuri mitään tienaa, vaan vuorot on yleensä 10-12 tuntisia. Taksikuskin ei juuri kannata tuntipalkkoja laskeskella, koska ne ovat todella surkeita. Ainoastaan pelkkiä viikonlopun yövuoroja tekevät pääsevät edes jonkinlaisille tuntipalkoille.

Pääsääntöisesti pohjapalkkaa ei ole, eli jos sattuu katastrofiyö, niin kärsit sen nahoissasi. Eli pahimmillaan vuoron tuntipalkka voi olla vain muutaman euron. Taksialalla järjestäytymisaste on erittäin matala ja työsuhdeturva sen mukainen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat