Onko ERINOMANLAINEN uusi suomen kielen san

Vierailija

Anttilassa eräässä kyltissä luki "ERINOMANLAISIA TARJOUKSIA"

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Ei ole. Se on kirjoitusvirhe. Suomen kielessä "erinomainen" tarkoittaa erittäin hyvää, paitsi Turun murteessa, jossa se on synonyymi erittäin-sanalle. Moni ihmetteli, kun valtiovarainministeri Mauno Koivisto aikoinaan tuskaili valtiontalouden erinomaisen huonoa tilaa.

Uaaah!

Luoja että mun pää meinaa räjähtää joka kerran kun kuulen tuon telkkarista. Kuka on se punavuoren pikku hipsteri, joka keksii näitä älyttömiä sananväännöksiä oikein urakalla? Menen sulkemaan siltä yhteydet ulkomaailmaan.

Vierailija

Mulla käy Anttilan henkilökuntaa sääliksi; tänä vuonna joululaulujen sijaan luukutetaan tauotta "erinomanlaista". No nuo kumpikin, sekä joululaulut että erinomanlaiset on hirveitä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla käy Anttilan henkilökuntaa sääliksi; tänä vuonna joululaulujen sijaan luukutetaan tauotta "erinomanlaista". No nuo kumpikin, sekä joululaulut että erinomanlaiset on hirveitä

Eipä tarvitse turkulaisten niitä kuulla, kun meillä ei ole enää Anttiloita. Nettikauppansa kyllä minua kiusaa sähköpostilla harva se päivä, mutta en mene halpaan, en heiltä osta.

Vierailija

Kuka näitä sanoja oikein keksii? Sitten kohta ihmetellään kun koululaiset ja nuoret eivät osaa enää kielioppia ja sanojen oikeita muotoja/merkityksiä?

"halpuuttaminen" voi nyt vittu

"erinomanlainen" voi nyt vitun vittu

Ja minä kun luulin, että jo väärin tavutettu "liikennevirasto" (liik-enne-vira-sto) on raivostuttava. Vähänpä luulin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat