Paljonko on teidän perheen nettotulot /nuppi (asumismenot vähennettynä)?

Vierailija

Saatteko etuisuuksia? Riittääkö raha vai ei?

Meillä noin 750;- ja saamme palkan lisäksi lapsilisän, elatusmaksun ja asumistuen. Raha riittää nippa nappa, nyt syksyllä olen  joutunut välillä höyläämään luottokorttiakin vaikka ei mitään varsinaisia isoja hankintoja ole ollut. Ihan normaalia kulutusta :(

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Joo mulla tulot on 900 euroa, koska vuokra on kohtuullinen. Mutta ei tuosta hirveästi ekstraa jää koska kroonisten sairauksien takia kulut ovat korkeat, lisäksi asun yksin pääkaupunkiseudulla, joten maksan yksin kaikki kulut ja lisäksi työllistän itse itseni, joten maksan myös kuluja että voin tehdä työtäni.

ulkosuomalainen

Pakollista "normaalia" kulutusta ei juurikaan ole olemassa. 25 % kiinalaisista pystyy saastamaan rahaa. Amerikkalaisista vain 7 %. Koyhyys ja rahojen riittamattomyys on vain omaa kadettomyytta ja avuttomuutta. Aika aikuistua ja lopettaa pummaaminen!

Vierailija

Vaihtelee vähän kuukausittain, keskimäärin sellaisen 850-950e/kk. Ei tukia, yhden hengen talous. Säästöön jä ehkä 50-100e/kk.

Vierailija

Siis väitättekö minua pummiksi vai mitä tällä tarkoitetaan? Palkkatuloni on 2100 ja Kelan laskureiden mukaan saan siksi asumistukea, joten miksi en sitä siis hakisi? Olen ihan kokopäivätyössä eikä aikani riitä muuhun työhön koska matkoihin menee jo nyt 2 tuntia päivässä työpäivän päälle siis. ap

Vierailija

500€/kk/naama. Saadaan kotihoidontukea, hoitolisää ja kuntalisää. (Mies kokopäivätöissä, minä yhden lapsen kanssa kotona.

Vuoden alusta asumismenot nousee, sitten saadaan varmaan vielä lisäksi asumistukea.

Tällä hetkellä tulot riittää kaikkeen välttämättömään. Jos halutaan jotain ekstraa, pitää ottaa säästöistä (joita onneksi kerättiin ennen lapsen syntymää).

Vierailija

450e/kk/hlö (palkat netto yht. 5000e + lapsilisä). Meitä on 2+7, ainoa tuki on lapsilisä 5 lapsesta.

Rahat todellakin riittää, ei ole puutetta. Ruokaa voidaan ostaa laskematta senttejä ja vaatteetkin uutena kaupasta. Luottokortteja ei käytössä ja säästötiliä kartutetaan 50-200e/kk.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
500€/kk/naama. Saadaan kotihoidontukea, hoitolisää ja kuntalisää. (Mies kokopäivätöissä, minä yhden lapsen kanssa kotona.

Vuoden alusta asumismenot nousee, sitten saadaan varmaan vielä lisäksi asumistukea.

Tällä hetkellä tulot riittää kaikkeen välttämättömään. Jos halutaan jotain ekstraa, pitää ottaa säästöistä (joita onneksi kerättiin ennen lapsen syntymää).

Unohdin mainita lapsilisän! Se on noihin tuloihin kyllä jo laskettu :)

t.8

Vierailija

Asumiskulujen (vuokra 740€ + vesi 21€ + sähkö 35€/2kk) jälkeen jää n. 250€ käyttöön. Olen työssäkäyvä opiskelija, asun yksin. Opintotuki + asumislisä on sen hiukan alle 500€/kk. Tulen toimeen ja tienaan kesällä runsaammin, jolloin säästän lähes kaiken ylimääräisen pahan päivän varalle (tukia en nosta touko-elokuussa). Ilman tukia en tietysti voisi olla vain osa-aikaisessa työssä lukuvuoden aikana. 

Vierailija

Jaa meillä tulot lapsilisiniin noin 5000 netto. Asumiskulut 1200, kolme lasta eli 760e jää per nenä. Ei ole erityisiä rahahuolia meillä säästöönkin jää rahaa, jos olisi rahanpuutetta niin voisimme tehdä pidempää työaikaa, nyt moelmmat tekee vajaata viikkoa.

Vierailija

Meillä 6henkinen perhe. Minun nettotulot noin 2700€/kk ja miehen 2800€/kk. 18v lukiolainen saa noin 500-600€/kk osa-aikatyöstään. Lapsilisä kolmesta noin 330€. Eli yhteensä nettotulot perheessämme noin 6300€-6500€. Asumismenot 1100€/kk eli yhteensä jää siis reilu 5000€. Eli kuudelle jaettuna noin 800€/nuppi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat