Iskelmä pitäisi kieltää

Vierailija

Tältä paskalta on käytännössä mahdotonta välttyä, jos ei halua olla 24/7 kotonaan. Menet mihin tahansa, jopa vittu kauppaan, aina joka saatanan torvesta kaikuu tätä samaa paskaa.

Iskelmä on ns. tuulipukumusiikkia. Sitä "kuuntelee" ihmiset, jotka eivät oikeasti kuuntele musiikkia tai suuremmin välitä musiikista, mutta kerran jotain mökää esim. työpaikalla pitää taustalla olla, niin tällainen yksinkertainen ja sanoituksiltaan junttimainen humppa valitaan taustalle.

Kärsijöitä ovat ne ihmiset, jotka oikeasti ovat kiinnostuneita kuuntelemaan musiikkia. Ihmiset, jotka haluavat musiikin olevan älykästä ja haastavaa kuunneltavaa. Musiikkia, jossa kaikki biisit eivät ole sävellyksiltään, temmoltaan ja sanoituksiltaan samanlaista yksinkertaista ja yksipuolista paskaa.

Iskelmä pitäisi ilman muuta kieltää, koska se on selkeästi tuularien musiikkia, jonka "suosio" selittyy pitkälti sillä, että moniin muihin, paljon monipuolisempiin ja haastavampiin musiikkityyleihin liittyy naurettavia stereotypioita. Tarpeeksi kun ihmisiä on aivopesty uskomaan näitä stereotypioita ja ennakkoluuloja, iskelmästä on lopulta markkinavoimien avulla saatu väkisin tehtyä ainoa sosiaalisesti hyväksyttävissä oleva musiikkityyli. Koskaa se on yksinkertaista musiikkia, jota on helppo massatuottaa, koska kaikki biisit ovat sävellyksiltään ja sanoituksiltaan samanlaisia itkuvirsiä.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Olen samaa mieltä. Muutenkin minusta suomalainen musiikki on liian melankolista. Iskelmä ja tanssilavat tulevat kuolemaan pikkuhiljaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Muutenkin minusta suomalainen musiikki on liian melankolista. Iskelmä ja tanssilavat tulevat kuolemaan pikkuhiljaa.
Ei ainakaan meidän elinaikana. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikö ne oo jo kuollu?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Perinteiset tanssilavat ovat vähentyneet vuosien saatossa roimasti. Ihmisiä ei kiinnosta enää tällainen kulttuuri samalla tavalla kuin vaikka 90-luvun alussa. Uskon, että niiden loppu tapahtuu minun elinaikanani (jos 80-vuotiaaksi elän).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Perinteiset tanssilavat ovat vähentyneet vuosien saatossa roimasti. Ihmisiä ei kiinnosta enää tällainen kulttuuri samalla tavalla kuin vaikka 90-luvun alussa. Uskon, että niiden loppu tapahtuu minun elinaikanani (jos 80-vuotiaaksi elän).

Vähentyneet ovat, mutta tanssilavoilla käy paljon myös nuorta väkeä, joten tuskin loppumassa ovat. Esim. Siltsun kaltaiset esiintyjät pitävät siitä huolen.

Mutta saatan olla tietysti väärässäkin, voi olla, että tämä nuori tanssiväki ykskaks vaihtaa musiikkimakunsa ja jättää lavat yms. Ja samapa se minulle.

Vierailija

Iskelmä on ihanaa! Tarttuvat melodiat, mukavat sanat! Laulan mukana ja mulla on kivaa! :D

Mitäs se ap:n kuuntelemalla kuunneltava musiikki on?

P.S. Anna kaikkien kukkien kukkia, kukkia vaan..... :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(jos 80-vuotiaaksi elän).

Siihen tuskin kauan menee.

Riippuu siitä, miten ajan käsität. Minusta 57-vuotta on pitkä aika, mutta toki se on lyhyt aika ihmiskunnan historiassa, jos tältä kantilta ajatellaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vähentyneet ovat, mutta tanssilavoilla käy paljon myös nuorta väkeä, joten tuskin loppumassa ovat. Esim. Siltsun kaltaiset esiintyjät pitävät siitä huolen.

Mutta saatan olla tietysti väärässäkin, voi olla, että tämä nuori tanssiväki ykskaks vaihtaa musiikkimakunsa ja jättää lavat yms. Ja samapa se minulle.

Minun ikäluokasta tosi harva kuuntelee Siltsua, moni ei edes tiedä kuka hän on. Maailma muuttuu niin kovaa vauhtia, että tulevaisuudessa nuoret varmaan nauravat minun ikäpolveni mieltymyksille.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat