Mikä on tavallisen postipaketin toimitusaika kotimaassa?

Vierailija

Kuinka kauan on kohtuullista odottaa, varsinkin kun toimitettava matka on alle 100km?
Viime perjantaina jätetty postiin, eikä ole lajittelukeskusta pidemmälle päässyt.

Kommentit (14)

Vierailija

Etäisyys lähettäjän ja saajan kesken ei sinällään vaikuta toimitusaikaan, enemmän kai vaikutusta on sillä missä on lähin lajittelukeskus jonka kautta paketti kulkee. Olettaisin. Voihan olla että olen väärässä.

Vierailija

Eikö tällaisiin kysymyksiin saisi ihan sen kaikkein oikeimman vastauksen soittamalla sinne postiin? Sieltä saat varmaan oikeamman vastauksen kuin täällä ihmettelemällä.

Vierailija

Omaan postiin soitin, eivät osanneet sieltä auttaa.
Lajittelukeskuksessa se on odottanut sitä edelleen toimitusta jo perjantai-illasta...

ap

Iwantmypackage

Mulle on lähetetty perjantaina Helsingistä klo 15-16 aikaan paketti jossa on takki. Nyt on keskiviikko eikä oo tullut vieläkään ja postihan siis sen kuljettaa. Minä päivänä se sitten saapuisi tänne Jyväskylään? Onko tietoa kellään?

Vierailija

Iwantmypackage kirjoitti:
Mulle on lähetetty perjantaina Helsingistä klo 15-16 aikaan paketti jossa on takki. Nyt on keskiviikko eikä oo tullut vieläkään ja postihan siis sen kuljettaa. Minä päivänä se sitten saapuisi tänne Jyväskylään? Onko tietoa kellään?

Maanantaina-tiistaina olisi pitänyt olla perillä. Pyydä lähettäjältä Postin lähetystunnus ja katso, missä kulkee...

Vierailija

Sitten kun ruohot on leikattu ja lehdet haravoitu. Kannattaa kysellä ensilumien jälkeen (ellei kolausta liitetä postin työlistalle).

JuupasEipäs

Itse katsoin postin toimitusaikakyselyn kautta, että pakettini pitäisi yksiselitteisesti olla noudettavissa seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen, jos se on toimitettu pääpostiimme klo 18 mennessä. Minäpä kipaisin pääpostiin hieman klo 17 jälkeen tyytyväisenä viemään paketin. Seuraavaan iltaan saakka lähetyksen seuranta kertoi arvioiduksi toimitusajaksi tuon ko. päivän klo 16. Vilkaisin noin klo 19 illalla toimituksen tilan ja se oli muuttunut seuraavaksi: "Lähetys on kuljetuksessa. Lähetyksen toimituksessa on havaittu viive, jota selvitetään. Toimitusaikaennustetta ei vielä saatavilla.". Ihmettelin asiaa ja seuraavana päivänä tiedustelin asiaa postin asiakaspalvelusta ja minulle kerrottiin että pakettien toimitusaika on 1-3vrk. Totesin, että toimitusaikakyselyssä oli yksiselitteisesti tieto "seuraavana päivänä klo 16" eikä mainintaa mistään poikkeuksista. Asiakaspalvelijoita oli ohjeistettu, että toimitusaika 1-3 vrk.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö tällaisiin kysymyksiin saisi ihan sen kaikkein oikeimman vastauksen soittamalla sinne postiin? Sieltä saat varmaan oikeamman vastauksen kuin täällä ihmettelemällä.

Kiva teoria, mutta todellisuudessa täältä saa a)nopeammin b) helpommin c) ilmaiseksi sen vastauksen

Uusimmat

Suosituimmat