Haravoin pihaa tunnin, mies tulee ulos (katsottuaan jäkistä) ja sanoo:"mutta kulta aina aloitetaan haravoiminen talon reunasta tuonnepäin"!...

Vierailija

Siivoan keittiötä aamiaisen jälkeen, tiskit, pinnat, ja lakaisien murut lattialta. Mies tulee tuomaan kahvikuppiaan keittiöön ( syötyään hyvän minun laittamani aaimaisien). Ei sano siitä mitään, mutta toteaa että "jääkaappi on kyllä pesun tarpeessa"

Ollaan siis hänen talossaan, ilman lapsia, ikää yli 40 vee. Mies on ammattinsa puolesta vastuussa isoista ja kalliista asioista sekä pienetkin yksityiskohdat ovat tärkeitä ja tarkistetaan aina.
Onko tämä jatkuva naputtaminen nyt siis ammattitauti vaan pelkästään normaalia käytöstä, jota mina nyt en vaan kestä.

Mainittakoon, että tämän talon "töistä" hän tekee kaikki piha, auto, veneenhuoltotyöt, tilaa ja maksaa remontit sekä maksaa kaiken muutenkin. SIsällä minä laitan ruuat, tiskaan, siivoan, pesen, pölytän, vaihdan lakanat, pyyhkeet, pyyhin pintoja ja ovenkahvoja. Muuten ne olisi täysin liiskaantuneet liasta.

Olen sanonut miehelle, että tuolla tyylillä lopetan tekemästä mitään. Hän ei tajua. Hän ei ole omasta mielestään sanonut poikkipuolista sanaa mun tekemisistä! Hänhän vaan haluaa neuvoa ja kertoa että miten muutenkin, rakas, saisit kaiken tip-top kuntoon. Hän ei mielestään naputa ollenkaan, maailmaan joviaalein kaveri nimittäin.

Näettekö tässä jotain mahdollisuutta kehittää kommunikointia tai kehittää suhdetta ylipäätään. Vai pitäiskö vaan pudottaa se harava niille sijoilleen keskellä pihaa (hui kauhistus, harava laitetaan liiterin seinää vasten räystään alle nojallee.) ja lähetä kaupunkiin takaisin?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Mulla ei valitettavasti ole vinkkejä, mielenkiinnolla odottelen, josko muilta tulisi hyviä...

Itse kotona en kestä yhtään, jos mies alkaa neuvoa mua asioissa, joita vain minä teen kummankin meidän puolesta. jos ei miellytä, niin tekisi itse. Muuten turpa kiinni, oikeesti. Heh..

Vierailija

Kerro nyt, mikä  on se ihanuus tuossa miehessä, jonka vuoksi olet suostunut asumaan hänen kanssaan.

Rikas, komea, hyvä sängyssä ... ??

Vierailija

Hahaa! Ymmärrän sinua, mieheni on ihan samanlainen. Nalkuttaa, mutta rakkaudella :D
Mä annan mennä toisesta korvasta ulos, ja sanon jotain että: "Päätinpä ihan repäistä ja aloittaa imuroinnin tällä kertaa olkkarista, saas nähä kukn käy.." tai että: "vaihtelu virkistää..."
Turha noista on mieltään pahoittaa, enkä oikeasti usko että pahalla sanovat. Eivät vaan höpsöt tajua että maailmassa on muitakin kuin heidän ainoa ja oikea tapansa.

Vierailija

Ja lisäys vielä, kyllä pari kertaa olen miehelle tuupannut tiskiharjan käteen ja sanonut aika ivallisesti että näytä rakas, en nyt ihan ymmärtänyt. Kiltisti tiskasi loppuun.

Vierailija

Arjen nalkutusta; mies lapioimärkää lunta pipo silmillä hiki valuen ja vaimo tulee n tunnin kuluttua portaille ja kysyy että miksi herrantähden sä et ole lapioinut piikku-micon pyörää/kelkkaa/liukumäkeä esille??  Tilanne voi olla hieman herkkä menemään ns. väärään suuntaan...

Vierailija

Tee siitä ukon jutusta vitsi. Osta vihko ja kynä ja pidä niitä taloushommissa mukana. Kun mies lähestyy ja alkaa antaa ohjeita, ota vihko ja kynä ja kirjoita ohje ylös. Keksi niille vielä joku numerointi ja alanumerointi systeemi, minkä mukaan etsit oikean paikan vihkosta (tee valmiiksi otsikot). Ja muista aina vastata 'rakas' jne nimitys, jos mieskin käyttää. Ja ole oikein mukava ja keksi itse lisää kehitysehdotuksia, miten miehen ehdotuksen voisi nostaa levelille 2.0.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näettekö tässä jotain mahdollisuutta kehittää kommunikointia tai kehittää suhdetta ylipäätään. Vai pitäiskö vaan pudottaa se harava niille sijoilleen keskellä pihaa (hui kauhistus, harava laitetaan liiterin seinää vasten räystään alle nojallee.) ja lähetä kaupunkiin takaisin?

Kyllä minä kertoisin puolisolle että joko teen asiat tavallani tai en tee niitä ollenkaan. Neuvoja voi kysyä jos niitä tarvitse, muuten niitä on ihan turha tuputtaa (halutessa voi toki kertoa sen että olen tavannut toimia toisin, koska...), mutta siihenkin riittää yksi kerta asiasta ei kannata naputtaa jatkuvasti.

Vierailija

Mulla on sellainen tapa, että esim. pihatöissä en halua tehdä niitä tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, koska silloin se tuntuu työltä. Sen sijaan, jos teen sitä jotenkin epämääräisemmin enkä niin tavoitehakuisesti, tuntuu että olen vain ulkona ja saan kuitenkin samalla aikaiseksi. 

Vierailija

Miesvihaprovo, tällä kertaa ei ollut nahkarukkastissejä, isoa hanuria, tai aknenaamaa.

Miesvihaajien tarinointikyky on uskomaton, miksei palstan miesvihaprovoajat ole Finlandia-ehdokkaina?

Vierailija

Olisit voinut levittää ne lehdet takaisin ja pyytää näyttämään oikeaoppisen haravoinnin. En sietäisi lainkaan. Oletko sä joku ruokapalkalla (+ asuminen ym.?) toimiva kodin hengetär?

Mies maksaa oman kotinsa remontit, huoltaa oman veneensä yms. Sinä siivoat ja peset...Kuulostaa aina vaaralliselta tämä kyseinen kombinaatio. Mee kottiin.

Vierailija

Mun mies osaa olla samanlainen! "Mikset aloittanut haravointia etupihalta?" (Siksi kun pienet lapset leikki hiekkalaatikolla ja haravoin siitä vierestä/auringossa tulee liian kuuma/varjossa liian kylmä tms.syy.) "Onpas keittiö sotkuinen, se pitäisi siivota" (Niin, mähän siivosin tänään vain olohuoneen, eteisen, vessan ja kolme makuuhuonetta). Ja ärsyttävintä on varmaan se, kun se käskee tehdä jotain mitä olen juuri tekemässä "Imuroi sitten myös sohvan alta". Aika montaa kertaa olen jättänyt homman kesken ja rojahtanut nojatuliin loikoilemaan lehti kourassa ja sulkenut korvat täysin miehen puheelta...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan reilu pelihän tuo on, mies on työnantaja ja sä palkollinen.

Miksi työnantajaltakaan olisi reilua naputtaa siitä miten työ tarkasti ottaen tulee tehdä. Jos lopputulos ei miellytä sen voi tietysti kertoa... parempi olisi kuitenkin kertoa jo ennen mihin lopputulokseen pyritään ja antaa ohjeita miten vasta siinä vaiheessa kun niitä selvästi tarvitaan. Ensin on tietysti varmistettava se että ko. työ on kyseisen työntekijän vastuualueeksi määritelty.

Vierailija

Mulla on samankaltainen mies kun AP:lla, on siinä kestävistä. Joskus jätän sen haravan tai lapion niille sijoilleen ja marssin sisään. Mies sitten korjaa jälkeni. Myös jääkaapin sulatus on miehellä lähellä sydäntä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat