Sivut

Kommentit (19)

15 v. työtön

Itselläni ei noin paljon rahaa käytössä ruokaan kuussa koskaan niin kuin tässä jutussa sillä työttömällä yh:lla ei yksinkertaisesti noin paljon eli korkeintaan 400€ meillä kuussa ruokaan :(

Vierailija

Me olemme keskituloinen perhe (6 henkeä) eikä meillä ole koskaan ollut varaa laittaa 1000€/kk ruokaan!

Nyt onneksi meitä on enää 3 kotona ja selvitään nippanappa 750€/kk, meillä käy usein ruokavieraita jotka tietty nostaa kuluja.

Laadukkaasta lihasta vain haaveillaan. Ostan sellaista yleensä Stokkalta kun siellä on hyviä tarjouksia. Pakatut lihat on silkkaa p:aa mutta meneehän ne pataruuissa

Vierailija

mulla jää palkasta laskujen jälkeen 800e käteen. sillä ostan kaikki minulle ja lapsille vaatteista ja lääkkeistä lähtien joten tosiaan, alle tonni menee ruokaan kuussa! :D

ja aika hyvin eletään, käydään joskus leffassakin ja autoon riittää bensaa.

Vierailija

Itse en ole ruokafriikki. Haluan syödä terveellisesti ja suht helposti. Laitan broileria,possua,tummaa riisiä,eri kaaleja,tomaattia,aamuksi  kaurapuuroa eikä leipää. Emme syö leikkeleitä emmekä kalliita hedelmiä tai erikoisia vihanneksia,mehuja jugurtteja, makeita herkkuja. Emme syö lounasta lounasruokaloissa vaan otamme eväät. Lapset 7 v ja 9 v syövät koulussa.

Meillä on neljä henkilöä ja ruokaan menee korkeintaan  noin 400 euroa/kk. En edes pyri säästämään ruokamenoissa mutta näillä eväillä enempää ei kulu.

Vierailija

No jo nyt olisikin, jos yli tonni törsättäisiin joka kuukausi ruokakauppoihin. Normaalikokoisella perheellä siis, isot perheet erikseen.

Vierailija

kas kun et hoksannut suorempaa  linkkiä laittaa, kun en meinannut hoksata koko juttua. Maksetaanko noista, kun laitetaan linkki johonkin hömppäjuttuun?

Oikeasti tonnilla kuussa saa perheellinenkin laadukasta lihaa, kun suunnittelee ostoksensa oikein ja hyödyntää tarjoukset.

23-prosenttinen possujauheliha  voi olla aivan oikeaa johonkin tarkoitukseen, vaikka % tarkoittaisikin rasvaa.

Vierailija

Muista jutuista tuli mieleen,että huono täällä on heinäsirkkoja paistamalla lapsille mitään opettaa. Oravanmetsästysaika on sentään parhaimmillaan. Ei muuta kun lihat pataan ja nahasta turkkia tekemään. Luvat on, jos joku sen haluaa tietää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
kas kun et hoksannut suorempaa  linkkiä laittaa, kun en meinannut hoksata koko juttua. Maksetaanko noista, kun laitetaan linkki johonkin hömppäjuttuun?

Oikeasti tonnilla kuussa saa perheellinenkin laadukasta lihaa, kun suunnittelee ostoksensa oikein ja hyödyntää tarjoukset.

23-prosenttinen possujauheliha  voi olla aivan oikeaa johonkin tarkoitukseen, vaikka % tarkoittaisikin rasvaa.

Toki saa tonnilla laadukasta lihaa jos on käytössä sen verran.

3

Vierailija

Viisihenkisellä perheellämme menee noin 300e. Enempään ei ole varaa ja usein ruoka on vähissä pari viikkoa kuussa. Olemme molemmat töissä mutta palkat liian pieniä.

pinkabella

olen yhden 5v yh äiti,ruoka kulu on noin 250kk, emmekä joudu tinkimään mistään mitä haluamme syödä.emme juo mehuja,limuja tai alkoholia,ei syödä hampurilaisia tai pitsoja,likka inhoaa valmis ruokia.aina löytyy hedelmiä ja vihanneksia,kalaa parikertaa viikossa ja pakastin täytetään alennetuilla ruuilla:-) jäätelöä on aina pakkasessa ja keksiä kaapissa.

Vierailija

Kauppalasku on noin 600€/kk. Työpaikkalounaisiin menee noin 200€ ja lauantaibrunsseihin noin 300.

Eli ihan tonnilla ei pärjätä. Meitä on kaksi aikuista ja kolme lasta. Nettotulot 3400 ja 2600.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viisihenkisellä perheellämme menee noin 300e. Enempään ei ole varaa ja usein ruoka on vähissä pari viikkoa kuussa. Olemme molemmat töissä mutta palkat liian pieniä.

Ei vaan menot liian suuria ja värin mitoitettuja.

Vierailija

Herttinen, meillä yhteen aikaan jäi laskujen jälkeen keskimäärin 800, tietty vähän kuukaudesta riippuen ja siitä ostettiin kaikki muukin kuin ruoka. Eikä oltu edes työttömiä, vaan itse opiskelin ja miehen palkalla käytännössä elimme, kun itsellä se opintotuki meni paljolti opiskeluun. Asumislisään ei ollut oikeutta, koska omistusasunto ja töissä käyvä mies. Enkä minä koe, että olisi köyhästi eletty, vaikka itselle en pahemmin vaatteita ostellut edes kirpparilta, vaan käytin vanhat loppuun. 400 olin budjetoinut ruokaan nelihenkiselle perheelle ja kyllä se riitti ihan laadukkaaseen ruokaan. Ei vain käyty ulkona syömässä eikä syöty sisäfileitä tai kalliimpia kaloja. Toki tästä on jokunen vuosi aikaa, mutta mielestäni ruuan hinnoissa ei ole tapahtunut isoja muutoksia. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat