Käteen jää vain kaksi tonnia laskujen jälkeen...

Vierailija

Palkka on sentään 4000e bruttona ja asun Lapinlahdenkadulla helsingin Kampissa.

Onneksi aikuistuessani 2006 "sain myytyä" teorian kriisistä. Sanoin että vanhemmat heittävät ulos. Sehän oli puoliksi tottakin. 

Saatuani hätämajoituksen, minut siirrettiin kiireellisenä Kampin HEKA-kantakaupunki Oy:n kaupungin vuokra-asuuntoon kuuluvaan yksiöön, jossa keittokomero. Ihme että juuri se oli vapautunut... Tämä on todella halpa, mutta verot...

Sain muuten nykyisen työpaikkani IT-asentajana neljä kuukautta muuton jälkeen. Minulle on säästynyt 146337,64e niiden vuosien aikana ja lisää senkun kertyy. Vaikka jo kuuden vuoden päästä voisin ostaa oman, vähän suuremman, se ei kannata. Kun on vastikkeen ja vuokran ero kolmesataa euroa, niin ei kannata. Aion asuu täällä vielä pitkään.

Kommentit (8)

Vierailija

Hyvä jos mulle jää 50 euroa. No, ainakin lapsella on suorat hampaat ja mulla hampast ei lohkeile. Pelkkiin hammaslääkärilaskuihin meni tässä kuussa noin 600 euroa. 

Vierailija

Kiva että ap:lla on asiat reilassa, itselläni on tilillä tälläkin hetkellä nolla euroa. Laskut on tosin maksettu ja seuraava raha tulee sitten joskus ensi kuun loppupuolella, onneksi on masteri jota voi vinguttaa tarvittaessa muutenhan tässä kuolisi nälkään. Luottotietoni olen yrittänyt säilyttää vaikka kaikki muu on mennyt. Lidl on ollut pelastukseni, sieltä kun saa halvalla esim. kaurahiutaleita. Hyvin pärjää pelkällä puurolla kun asenne vaan on oikea. Onneksi ei ole lääkehoitoa vaativia sairauksia (pitääpä koputtaa puuta) enkä välitä alkoholista tai tupakasta. Säästyy pitkä sentti kun ei ole paheita. Vuokra vie suurimman osan pienistä tuloista mutta jossakinhan sitä on asuttava. Vaikka elämä on ulkoapäin katsottuna köyhää niin silti olen sangen onnellinen. Tiedän mitä on tulossa ja odotan suurella innolla pian tapahtuvaa ylöstempausta. Kohta lähdetään kovaa ja korkealle, kiva matkustaa maailmankaikkeuden halki uusiin ulottuvuuksiin, tähtitarhain tuolle puolen!

Vierailija

Miten voi olla noin pienet kulut? Mieheni brutto on 4500, mistä jää verojen jälkeen n. 2600 ja ei todellakaan jää kahta tonnia laskujen jälkeen, vaikka niitä on jakamassa kaksi. Asuntolainaankaan ei mene kuin 750 euroa kuussa ja yhtiövastike sis. veden n. 300. 

Uusimmat

Suosituimmat