Kuopiolaiset! Kertokaapa nyt jotain alueesta

Vierailija

Jynkkä!
Sinne muutetaan ja kiinnostaisi nyt vähän tietää mitä palveluja siellä on, onko se Jäähalli siis Jynkässä vai meneekö Petosen puolelle jne.
Koska asuinalueena kuulemma ihan ok, mutta Kuopiossa vain kerran käyneenä ihan kauheen hankala tietää niinku oikeasti millaiset maineet yms alueilla on.
Mitä kauppoja Jynkässä on, tai jos asuu ihan lähellä Petosen rajaa, niin onko Petosen puolella sitten paremmat marketit esim? Sen minä tiedän että Petonen on vissiin aika levoton mesta, vaikuttaako se sitten Jynkkään mitenkään? Päiväkodeista kertokaa myös.

Ihan kaikki tieto on tervetullutta Jynkästä!

Sivut

Kommentit (40)

synkkä-jynkkä

Itse olen asunut nyt 5v. Jynkässä. Huomioi jos sinulla on lapsia että Jynkässä ei ole koulua. Lapset kärrätään keskustaan. Kohtuullisen siedettävä yläaste löytyy. Lähimmät kerhot löytyy Petoselta. Päiväkoti (yksi kpl) on myös vähän niin ja näin. Lähin neuvola, hammaslääkäri yms. on keskustassa. Osa Jynkästä kuuluu Petosen omalääkäri-alueeseen mikä tarkoittaa sitä että lääkäriaikaa on turha odottaa, systeemi on aivan tukossa. Vuokra-asuntoja eikä baareja ole joten se rajaa sos.pummit pois, on todella rauhallista ja hyvät ulkoilumahdollisuudet. Kaikki tuntevat toisensa johtuen alueen pienuudesta, osa kokee että se tuo turvaa lapsille, itse miellän sen ahdistavaksi. Jos aiot ostaa oman kämpän, huomioi että täällä on pelkkiä okt ja rivitaloja. Ne on rakennettu v. 70-80 ja kunto sen mukainen. Uimahalli/jäähalli kuuluu Petoseen kuten myös Fressi ja Lidl.

Vierailija

Jynkässä on vain sale ja apteekki. Kirjasto toki plussaa. Ihmiset käy joko Petosella tai esim. Prismassa työmatkalla.

Vierailija

Lapsiperheet pakenee Jynkästä koulutilanteen takia. Allekirjoitan täysin jo yllämainitut. Jos joku muuttaa vuokralle tänne niin varokaa Rauhalahdentie 42:sta, siihen on syynsä että on tyhjiä kämppiä tarjolla!! Rakennukset on umpihomeessa ja yksi sossuperhe häiriköi koko taloyhtiötä!!! Salen talot Soikkokujalla kannattaa myös kiertää kaukaa (juoppoja, nistejä). Siinä Katraantiellä myös jotain ongelmia Nikulla.

-terkkuja tutuille! :)

Vierailija

Petonen ei todellakaan ole mikään levoton alue. Petonen on Kuopion suurin lähiö joten petosen keskustan alueella on kaikenlaisia asukkaita, mutta ei suhteessa sen enempää kuin muuallakaan. Jynkässä ei ole palveluita niinkin yllä jo kerrottiin. Kaikki palvelut on petosella.  Useampi kauppa, kioskeja, kampaamot,  kuntosaleja, uimahalli ja jäähalli. Pitserioita, terveyskeskus, hammaslääkäri, kirjasto, Kela,  apteekki, useampi alakoulu ja yksi yläkoulu. Paljon puistoja ja kerhoja lapsille.

Vierailija

Jynkkä on ihan hyvää aluetta. Tällä hetkellä koulun puute (purettu homeen takia) on iso miinus kouluikäisten lapsien perheille. Uusi koulu on kuitenkin tulossa.

Jynkässä on niukasti palveluita. Yksi Sale ja yksi baari\ravintola.

Kuitenkin CityMarket ja Prisma kohtuu lähellä.

Ulkoilumahdollisuudet loistavat jynkässä.

Petonen on saanut huonon maineen ihan syyttä. Ongelmat ovat pienellä alueella ja muutamissa vuokrataloissa. Samanlaisia löytyy Jynkästä, Neulamäestä jne

Vierailija

Kyllä Jynkässä on kerrostalojakin, myös Nikun kämppiä, eli asuu myös niitä "sos.pummeja". Ei tietenkään läheskään niin paljon, kuin esim. Petosella. Ja asuuhan niitä varmasti melkein kaikissa kaupunginosissa joka kaupungissa, joten ei sillä.

Olen itse aikoinani asunut Jynkässä muutaman vuoden. Ihan kiva paikka, todellakin kivempi kuin Petonen. En tiedä millainen nykyinen tilanne sitten tosiaan on lapsiperheiden ja muiden asioiden kannalta. Ei kovin hyvältä kyllä kuulosta nuo ylemmät kommentit..

Mutta Kuopio itsessään on kyllä mielestäni todella kiva kaupunki asua, varsinkin lapsiperheille. Tervetuloa vaan! :)

Vierailija

Mun lapsen oli tarkoitus mennä kouluun 1-luokalle  Jynkässä. Muutimme kun kuulimme että koulu puretaan. Tää sama lapsi on nyt nelosella eikä sitä koulua ole vieläkään, huh onneks muutettiin! Ihanko vakavissaan ne yhä kehtaa väittää että se muka tulee sinne vielä? Haloo, neljä vuotta jo mennyt? Lasten koulumatka sen 7-8km jollain kuppasella bussilla? Tulkaa tänne Petoselle, täällä on asiat paljon paremmin!!!!

Vierailija

Rauhalahdentien talot on umpihomeessa, siksi kaikki lapsiperheet on siitä jo lähteneet. Mun sisko asui siinä ja koko ajan oli lapset kipeänä. Lisäksi a-talossa asuu hullu sossuperhe joiden takia siinä pihalla ei voi olla yhtään, siis YHTÄÄN. Siskonikin teki heistä lastensuojeluilmoituksen, kolme muutakin naapuria oli tehnyt... Meno vaan jatkuu entisellään. Lapset siis rikkoo kaiken ja mm. hakkaavat muita kepeillä, kiroilua, sotkemista yms. perussettiä. Kerran kävelin siinä pihalla niin yksi niistä demoni-lapsista heitti mua kivellä, meni sentin ohi otsastani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Rauhalahdentien talot on umpihomeessa, siksi kaikki lapsiperheet on siitä jo lähteneet. Mun sisko asui siinä ja koko ajan oli lapset kipeänä. Lisäksi a-talossa asuu hullu sossuperhe joiden takia siinä pihalla ei voi olla yhtään, siis YHTÄÄN. Siskonikin teki heistä lastensuojeluilmoituksen, kolme muutakin naapuria oli tehnyt... Meno vaan jatkuu entisellään. Lapset siis rikkoo kaiken ja mm. hakkaavat muita kepeillä, kiroilua, sotkemista yms. perussettiä. Kerran kävelin siinä pihalla niin yksi niistä demoni-lapsista heitti mua kivellä, meni sentin ohi otsastani.

Ok kiitos. Voi hertsileijaa. Kylläpä alkoi vituttaa, ja ottaa päähän kun olen niin tyhmä etten tajunnut kirjoittas tänne ENNEN kun allekirjoitimme sopparin. Joka tosin on vuokra-sopimus vain mutta kuitenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet pakenee Jynkästä koulutilanteen takia. Allekirjoitan täysin jo yllämainitut. Jos joku muuttaa vuokralle tänne niin varokaa Rauhalahdentie 42:sta, siihen on syynsä että on tyhjiä kämppiä tarjolla!! Rakennukset on umpihomeessa ja yksi sossuperhe häiriköi koko taloyhtiötä!!! Salen talot Soikkokujalla kannattaa myös kiertää kaukaa (juoppoja, nistejä). Siinä Katraantiellä myös jotain ongelmia Nikulla.

-terkkuja tutuille! :)

Onko tietoa asuuko perhe vieläkin siellä? Lähinnä vaan elättelen toivoa että olisivat muuttaneet pois.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat