Onko miehelle pakko kertoa raskaudesta?

Vierailija

Lyhyesti: miehen kanssa olemme tunteneet n.8 vuotta ja satunnaista seksiä ollut alkuvuodet. Sitten kumpikin alkoi seurustelemaan ja pidimme taukoa. Sittemmin kun minä erosin aloimme taas harrastamaan seksiä säännöllisesti. Mies on tänä aikana alkanut seurustelemaan (suhdetta takana n. vuosi) ja on kihloissa, mutta ollaan silti sekstailtu. Nyt kävi kuitenkin niin että tein toissapäivänä positiivisen raskaustestin. Ehkäisynä olemme käyttäneet satunnaisesti kortsua ja muulloin keskeytettyä yhdyntää. Puhuimme että mies hommaa kortsut varmuuden varalta. No parilla viime kerralla mies sanoi pahoitellen että niitä ei ole ja otetaan riski ja näemmä vahinko sattui.  (keskeytetyllä)

Nyt mietin onko minun kerrottava tästä raskaudesta miehelle? Asumme eri kaupungeissa (välimatkaa 200km) ja saisin varmasti aika hyvin asian salattua. En ole päättänyt mitä raskauden kanssa teen. En ole enää raskaustestin jälkeen ollut missään yhteydessä mieheen ja mietin tuleeko tästä kertoa. Kertoisitko sinä miehelle? Korostan vielä: en halua miestä itselleni, ei ole aviomiesmateriaalia, ystävänä hyvä kuitenkin, kuten varmaan ymmärrätte.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

kerro. mutta kerro myös ettet halua hänestä aviomiestä ja kerro omat näkemykseksi esim elatusmaksuista (aijotko vaatia nitä) ja miehen ja lapsen tamaamishaluistasi ja katso mitä mies sanoo. mut odota nyt ummiski ainakin varhaisultraan tai np, voihan se mennä kesken

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tekisin abortin kaikessa hiljaisuudessa.

Samoin. Se että kertoo miehelle helpottaa vain ja ainoastaan ap:n oloa, miehelle se voi aiheuttaa aivan määrätöntä tuskaa. Totta kai mieskin on omalta osaltaan "syyllinen" (ei tässä nyt mitään syyllisiä olla hakemassa) tapahtumaan, mutta mies ei ole ainoa jolle sitä tuskaa siitä tulee, entäpä sitten jos hän päättääkin kertoa kihlatulleen asiasta, siinä on sitten taas yksi joka kärsii ensinnäkin siitä että on ollut petturimiehen kanssa (mikäli ei sitä jo ennestään tiennyt) vaan myös siitä että mies teki lapsen toisen naisen kanssa.

Toisaalta päällimmäinen kysymys kuuluu: haluaako ap lapsen? Jos väenväkisinkin haluaa, silloin lapsi pidetään, raskautta ei keskeytetä. Mutta, jos lapsi pidetään, lapsi itse ei ole ainoa joka haluaa tietää kuka hänen isänsä on. Asiahan ei kenellekään kuulu, mutta aina sen tiedon joku kuitenkin kaivaa esille, etenkin jos liikkuu kovin pienissä piireissä. Entäs sitten kun mies kuulee että sinulle syntyi lapsi (tai jo raskausaikana kuulee sinun olevan raskaana), kuinka paljon hänen mielipiteensä painaa tässä asiassa? Asiaa on mietittävä hyvin monelta kantilta, itse en tuonut julki varmaan puoliakaan niistä.

Kerroin itse aikoinaan exälleni olevani raskaana. Tein sen siitä syystä että halusin laittaa hänet vastuuseen, oli nimittäin jäänyt juuri kiinni petturuudesta ja tartuttanut taudinkin siinä ohi mennessään. Positiivista oli että hän lupautui maksamaan kaikki kulut, joita todellakin tuli sillä tämä tapahtui ulkomailla, hieman eri hinnoissa kuin Suomessa.

Vierailija

No mä olin kihloissa ja mies petti. nainen piti lapsen ja lupasi, ettei koskaan vaadi mitään, mutta vaati kuitenkin elarit. Ei silti antanut miehen tavata lasta koskaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Melko niljakkaan miehen kanssa olet puuhastellut, ei voi muuta sanoa.

No mies on selvästi täysin mätäpaise, mutta eipä AP ole sen parempikaan. Tietää että mies on kihloissa tyyliin vuoden mutta kuitenkin pettää tämän kanssa. Tottakai mies on pahempi koska hän siinä pettää, mutta ei sekään ihmisestä hyvää kerro että tietoisesti panee varattua. Ilman ehkäisyä vieläpä, joka on kyllä hyvä tässä tilanteessa, koska saitte kummatkin mitä ansaitsitte. Selvästi AP ja tämä räkäinen mies ovat juuri sopivat toisilleen, joten lapsi näille wt-pälleille on ihan normaalia luonnonvalintaa.

Vierailija

Otsikosta sain naivisti käsityksen, että kyse olisi aviomiehestä jonka kanssa asutaan samassa huushollissa, joten jo vähän ihmettelin.

Vierailija

Onko tämä trolli? Jos olette 8 vuotta olleet tekemisissä, niin miehen pitäisi olla jo kuin ystävä sinulle. Ja ystävälle voi tuollaisen asian kertoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä trolli? Jos olette 8 vuotta olleet tekemisissä, niin miehen pitäisi olla jo kuin ystävä sinulle. Ja ystävälle voi tuollaisen asian kertoa.

Vaikka olen ollut 20 vuotta joidenkin ihmisten kanssa, en pane niitä. Tai laske automaattisesti ystäviksi.

Vielä vähemmän tosin alan panemaan ystävää, joka on kihloissa toisenkanssa.

Sairasta paskaa koko tarina, totta tai ei.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat