Täydellinen kuvaus salarakkaudesta Anna Puun biisissä Säännöt rakkaudelle

Vierailija

Kipeä kaipaus, kun ei halua valehdella ja loukata rakkaimpiaan eli aviopuolisoita. Salarakkaus kuvataan aina likaisena seksisuhteena, mutta joskus kyseessä voi olla hyvin vahvasta tunteesta, rakkaudesta. Oman puolison kanssa voi jatkaa yhdessä, vaikka voimakkain tunne on jotain toista kohtaan. Tunteille ei edes voi mitään, niitä ei voi kieltää.

Sivut

Kommentit (93)

Vierailija

Tunteillekin voi tehdä jotain, mutta ainakin voi itse valita mitä tekoja tekee tai jättää tekemättä. Pettäminen on aina itsekästä ja väärin. Turha puolustella.

Vierailija

Aikuiset ihmiset kyllä pystyy tunteensa käsittelemään ja ajan myötä ihastus laimenee, kun ei tee sille mitään. Ihan yhtä typerää kuin väittää, ettei aggressioillensakaan mahda mitään. Kun kaveri suututtaa, niin on vain ihan pakko hakata naama sisään vai?

Vierailija

Mulla ei ole ainakaan laantunut, vaikka olen kaksi ja puoli vuotta yrittänyt kieltää tunteeni. Näen salaista ihastuksenkohdettani töiden takia viikottain.

Vierailija

perustella rakkauden tunteella, mutta ei se ole mikään puolustus toisen selän takana vehtaamiselle. Aika moni salarakas tajuaa sen pettäjän kaksinaamaisuuden jälkeenpäin, sen, kuinka hän on valehdellut joka suuntaan. Moni mies on kertonut senkin, että kotona menee vällyjen alla paremmin, kun avioliiton rinnalla on vähän maustetta. Lisäksi syyllisyys kalvaa, niin vaimokin saa kukkia tms. Samaan aikaan salarakas kuvittelee omaa tulevaisuuttaan pettäjän kanssa, kun tällä raukalla on niin ilkeä ja kylmä vaimo.

Vierailija

Biisissä puhutaan siitä, kun ei haluttaisi tehdä mitään luvatonta selän takana mutta tunteet on liian voimakkaat. Moni salarakas yrittää elää uskollisena aviopuolisolleen, vaikka tunteet puhuvat ihan muuta. Onko sekään oikein?

Lainaus:

omalle kohdalle sattuu.

Ei tietenkään kaikille satu koskaan rakastumista.

Vierailija

Jos kerran molemminpuoliset tuneet on niin vahvat ja on tosirakkaudesta kyse niin ei muuta kuin eropaperia vetämään eikä tarvitse loukata ketään.

Vai tuleeko sittenkin pelko että suhde toimii ainoastaan salarakkautena? Että kun se arki astuu siihenkin suhteeseen, suhde laimenee ja on taas altis rakastumaan johonkin toiseen?

Vierailija

niin miksi ei erota?

Vai eikö se sitten olekaan niin sitä ihanaa, oikeaa rakastumista.

Minä en ole ihan oikeasti koskaan ymmärtänyt näitä salarakastajia. Ollaan muka niiiiiiiin rakastuneita ja tunteille ei voi mitään ja voi kun on niin ihana nusaista salaa jossain.

Ja voi, mikä itku ja parku kun käry käy.

Jos se on niin hirveen ihanaa, niin miksi siitä rakkaudesta ei voi tehdä julkista?

Ai niin, mutta kun useasti se toinen osapuoli on naimisissa ja ei voi erota kun lapset on niin pieniä/ei halua loukata vaimoaan/eroaa kohta kun aika on sopiva .....

Vierailija

Lainaus:

Kun jäädään pettämisestä kiinni, niin ollaan niin kauhean pahoillaan ja katuvaisia. "En tiedä mikä minuun meni. Älä jätä minua, nyyh!" Se niistä "syvistä tunteista".

Vierailija

Lainaus:

niin miksi ei erota?

Vai eikö se sitten olekaan niin sitä ihanaa, oikeaa rakastumista.

Minä en ole ihan oikeasti koskaan ymmärtänyt näitä salarakastajia. Ollaan muka niiiiiiiin rakastuneita ja tunteille ei voi mitään ja voi kun on niin ihana nusaista salaa jossain.

Jos se on niin hirveen ihanaa, niin miksi siitä rakkaudesta ei voi tehdä julkista?

Ai niin, mutta kun useasti se toinen osapuoli on naimisissa ja ei voi erota kun lapset on niin pieniä/ei halua loukata vaimoaan/eroaa kohta kun aika on sopiva .....

Vierailija

Me ollaan miehen kanssa kuunneltu biisiä ihan toisin eli me on ajateltu sen olevan kuvaus onnellisesta avioliitosta. Siihenkin tarvitaan säännöt.

Vaikka olisi ihastunut, pitää "kääntyä kotiin ajoissa" jne.

Vierailija

eli entä jos kuitenkin rakastumme, ja pitää jäädä odottamaan... Eli roikkua löysässä hirressä, olla onneton omassa suhteessaan, mutta odottaa toista varalla. Plääh, tyhmää. Kyllä tunteilleen voi jotakin, tai siis ne laimenee, jos ei lietso niitä haaveilemalla jostain ihmeestä

Vierailija

Eikö esimerkiksi tämä lause kerro, että biisissä ei kuvata onnellista avioliittoa, vaan salaisen rakkauden ja avioliiton ristiriidasta.

Lainaus:

Me ollaan miehen kanssa kuunneltu biisiä ihan toisin eli me on ajateltu sen olevan kuvaus onnellisesta avioliitosta. Siihenkin tarvitaan säännöt.

Vaikka olisi ihastunut, pitää "kääntyä kotiin ajoissa" jne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat