Kannattaako Tallinnasta hakea laatikkoviiniä tai kuohuviiniä isoja määriä?

Vierailija

Meillä on isot juhlat tulossa, ja mietin, että olisko vaivan ja matkarahan arvoista hakea Tallinnasta juotavia. Onko teillä kokemuksia? Mistä saisi viiniä ja kuohuviiniä halvalla, ja paljonko se suunnilleen maksaa? kiitos.

Kommentit (14)

Vierailija

googlaamalla löydät hinnat. Jos menee halvalla/ilmasmatkalla Tallinnaan, niin se säästö tulee Alkoon verrattuna suunnilleen jo yhdellä laatikkoviinillä...

Itse olen hakenut juhliin ihan vaan matkalaukulla ja helsinkiläisenä mennyt julkisilla, joten ainoa kustannus on ollut mahdollinen päiväristeilyn hinta. Plus nyt ruoat jos sen haluaa mukaan laskea.

Vierailija

häihin juomat (viinit, skumpat, konjakit jne) n 60 hengelle ja säästöä tuli n 40% huolimatta siitä että meitä oli 7 henkeä reissussa, syötiin hyvin ja maksettiin laivamatkat. Taisi tulla jotain 500€ koko juomalasti. Juomia tuli sen verran reilusti että jäi vielä ylikin.

Tilasimme etukäteen siitä rannan nettialkosta (en muista nimeä) ja juuri ennen paluuta haimme valmiiksi keräillyt viinit autoihin - 10 minuuttia ja hommma oli hoidettu

Vierailija

Tallinkin pre-orderista. Suppeat valikoimat, mutta halvat hinnat ja tosi helppo tapa (ei tarvi ajaa autoa Tallinnaan.)

Varsinkin jos asuu pääkaupunkiseudulla, kannattaa!

Vierailija

Tilaukset kannattaa tehdä etukäteen, koska muuten saat haalia viinejä eri paikoista. Sama on kyllä Suomen alkossakin. Lisäksi kannattaa olla tarkkana päivämäärien kanssa, että päiväys riittää juhliin saakka.

Halvimmat kuohuviinit on pari euroa pullo mutta hyvää ei saa halvalla. Kirkasta kannattaa ostaa ja tummaa olutta. Ovat melkein puoleen hintaan Suomen hintoihin nähden. Hinnastoa löytyy netistä googlaamalla.

Vierailija

Lainaus:

Tallinkin pre-orderista. Suppeat valikoimat, mutta halvat hinnat ja tosi helppo tapa (ei tarvi ajaa autoa Tallinnaan.)

Varsinkin jos asuu pääkaupunkiseudulla, kannattaa!

Juu, ja kannatti se näin Pohjanmaalla asuvallekin. Pre-Order toimivin ja halvin.

Vierailija

Hyvää tavaraa ei saa sataman marketeista mistään. Halpaa laatikkoa, kuraskumppaa ja parin euron pulloa sitäkin enemmän suomalaisen tuulipukukansan noudettavaksi. Varsinkin nuo halvat skumpat ovat usein aivan kauheita. Kannattaa ainakin maistaa yhtä pulloa, ettei saa kitkerää ylimakeaa sotkua vieraiden irvisteltäväksi.

Laatua löytyy sitten Tallinnastakin ihan eri paikoista, kuten viinikaupoista keskustassa. Laatuviinien ja kuohareiden hinnat eivät sitten yllättäen enää Suomen hinnoista mitenkään poikeakaan.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Tallinkin pre-orderista. Suppeat valikoimat, mutta halvat hinnat ja tosi helppo tapa (ei tarvi ajaa autoa Tallinnaan.) Varsinkin jos asuu pääkaupunkiseudulla, kannattaa!

Juu, ja kannatti se näin Pohjanmaalla asuvallekin. Pre-Order toimivin ja halvin.

Jos ei kerran autoa tarvita??

Vierailija

Lainaus:

Tilaukset kannattaa tehdä etukäteen, koska muuten saat haalia viinejä eri paikoista. Sama on kyllä Suomen alkossakin. Lisäksi kannattaa olla tarkkana päivämäärien kanssa, että päiväys riittää juhliin saakka. Halvimmat kuohuviinit on pari euroa pullo mutta hyvää ei saa halvalla. Kirkasta kannattaa ostaa ja tummaa olutta. Ovat melkein puoleen hintaan Suomen hintoihin nähden. Hinnastoa löytyy netistä googlaamalla.

ei se nyt mitään huippua ole, mutta ihan hyvää silti. Ja hinta oli vissiin 4/plo

Vierailija

Autoa kyllä tarvitaan, mutta ei Tallinnassa.

Juomat saa lunastettua Länsiterminaalista Tallinnan reissulta palatessa.

Ja itse olen tamperelainen, ja kannatti:)

Vierailija

Lainaus:

Hyvää tavaraa ei saa sataman marketeista mistään. Halpaa laatikkoa, kuraskumppaa ja parin euron pulloa sitäkin enemmän suomalaisen tuulipukukansan noudettavaksi. Varsinkin nuo halvat skumpat ovat usein aivan kauheita. Kannattaa ainakin maistaa yhtä pulloa, ettei saa kitkerää ylimakeaa sotkua vieraiden irvisteltäväksi. Laatua löytyy sitten Tallinnastakin ihan eri paikoista, kuten viinikaupoista keskustassa. Laatuviinien ja kuohareiden hinnat eivät sitten yllättäen enää Suomen hinnoista mitenkään poikeakaan.

Aitoa shamppanjaa, laadukasta kuohuviiniä (Moet&Chandonin Imperialia, Bollingeria), samat viinit kuin täälläkin (pulloissa), likööriä, konjakkia ja viskiä useampaa tuttua sorttia

Vierailija

Lainaus:

Autoa kyllä tarvitaan, mutta ei Tallinnassa. Juomat saa lunastettua Länsiterminaalista Tallinnan reissulta palatessa. Ja itse olen tamperelainen, ja kannatti:)

parkki olisi maksanut 2 autolta 80€ ja nyt laivamatkat jotain 38€ yhteensä autoilta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Autoa kyllä tarvitaan, mutta ei Tallinnassa. Juomat saa lunastettua Länsiterminaalista Tallinnan reissulta palatessa. Ja itse olen tamperelainen, ja kannatti:)

parkki olisi maksanut 2 autolta 80€ ja nyt laivamatkat jotain 38€ yhteensä autoilta.

Tätä juuri tarkoitin kun ajattelin pääkaupunkiseudulla asuvia. Sitähän voisi tehdä keikan niin, että kävisi yksin Tallinassa, ja sitten joku toinen tulisi autolla vastaan/roudaamaan viinit Länsiterminaaliin. Ei

tarvitsisi pysäköidä.

Riippuu niin kovin siitä, mitä maksavat laivamatkat/mitä haluaa jne., mikä tulee edullisimmaksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat