Miten te lihavat jaksatte? (vilpitön kysymys)
Olen itse normaalipainoinen ja aina kun olen herkutellut liikaa, minulla on seuraava aamu ja päivä yhtä helvettiä. Ihan kuin elimistö olisi jotenkin tulehtunut. Hiottaa ja on turvonnut olo. Jos herjuttelen edellisenä iltana, saatan jättää amupalan välistä, koska en pysty kertakaikkiaan syömään...
Miten te ylipainoiset ihmiset jaksatte jatkuvaa "tulehdustilaa"? Itse olen tälläisessä tilassa pahantuulinen enkä saa mitään aikaiseksi...
Ihmettelen vaan... vai eikö teillä ole tälläisiä oireita?
Kommentit (97)
että en syö mitenkään ihmeellisesti väärin.
t: laihdutusleikkaukseen odottava
Läski on rumaa, mutta niin on liiallinen laihuuskin. Mikään sössötys ja selittely hitaista aineenvaihdunnoista ja muista ei ole kuin vastuunpakoilua. Nälkämaissa ei ole lihavia, keskitysleireissä laihtui jokainen, sairaalaruokavalioilla laihtuu joka pullukka, samoin ravitsemusterapeuttien ohjeilla. Läski johtuu yksinkertaisesti plösöstä ja nautinnonhluisesta luonteenlaadusta. Jos kulutat ja liikut enemmän kuin syöt, laihdut. Romukoppaan ihmepillert ja sonnanjauhamiset. Katse peiliin ja prkkanaa suuhun, ja lenkille. On se hhemmetti että eräät viitsivät kasvattaa kansanterveysmenoja vain koska tykkäävät syödä ja olla vaan, tai vain koska eivät viitsi paneutua tunne-elämiensä hoitoon ja itsetutkiskeluun ja tuntoihinsa, vaan mättävät pullaa ahdistukseen, suruun ja saadakseen lohtua. Ihan vikapäistä. Raskauskomplikaatiotkin ja sikiön hengenvaarat ja sikiökuolemat lihavilla odottajilla paljon yleisempiä kuin terveenpainoisilla. On se vaan kumma,kuinka moni on syntynyt ilman tahtoa ja selkärankaa. Eikä se tahto meinaa että tahtoo laihtua ja kokeilee ihmekuureja. Tahto tarkoittaa että tekee oikeesti jotakin ja laatii pitkän tähtäimen suunnitelmia, ja pitää niistä kiinni kanssa. Halveksin läskejä, jotka ovat läskejä vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, eivät jaksa mitään ja lihavuus on aina jonkun muun kuin omaa syytä, ja sitten vedetään lisää pullaa plösöjen poskien väliin. Mulla on tällasiaa sukulaisiakin monta. Eivät liiku paitsi ihan pakolliset, mutta syövät kolmen edestä.
Kun ihmisiä lähtee tuomitsemaan, kannattaa aina muistaa miten tahtoisi itseään kohdeltavan. Niin moni muukin asia tässä elämässä lisää niitä kansanterveysmenoja. Toivottavasti sinun lapsesi on terve? Jos ei ole, ethän vaan ehdoin tahdoin ota riskiä ja tee toista pikku äpärää tänne viemään yhteiskunnan rahoja?
Ethän polta tupakkaa tai juo viinaa? Lisäänny, jos suvussasi on perinnöllisiä sairauksia? tai jos olet synnytyksessä tai raskaudessa kärsinyt komplikaatioista? Et kai harrasta rankkaa liikuntaa, vammautumisriski on suuri?
Halveksin kaltaisiasi puusilmiä, jotka ovat valmiita tuomitsemaan ihmisiä vain siksi, että nämä kuuluvat johonkin ihmisryhmään. Sitä kutsutaan nykyään aika yleisesti rasismiksi.
T: Läski, joka on aina ollut terve, synnyttänyt vailla komplikaatioita 3 tervettä ja älykästä lasta ja tienaa 4000 e/kk.
että en syö mitenkään ihmeellisesti väärin.
t: laihdutusleikkaukseen odottava
Kun he eivät sitä millään kykene käsittämään että lihavuus on monen asian summa. Ei kukaan HALUA olla lihava, mutta vain lihavia haukutaan.
Ahmimishäiriö on syömishäiriö siinä missä anoreksiakin, mutta haukutaanko anorektikkoja rumiksi ja tyhmiksi? Ei.
Läski on rumaa, mutta niin on liiallinen laihuuskin. Mikään sössötys ja selittely hitaista aineenvaihdunnoista ja muista ei ole kuin vastuunpakoilua. Nälkämaissa ei ole lihavia, keskitysleireissä laihtui jokainen, sairaalaruokavalioilla laihtuu joka pullukka, samoin ravitsemusterapeuttien ohjeilla. Läski johtuu yksinkertaisesti plösöstä ja nautinnonhluisesta luonteenlaadusta. Jos kulutat ja liikut enemmän kuin syöt, laihdut. Romukoppaan ihmepillert ja sonnanjauhamiset. Katse peiliin ja prkkanaa suuhun, ja lenkille. On se hhemmetti että eräät viitsivät kasvattaa kansanterveysmenoja vain koska tykkäävät syödä ja olla vaan, tai vain koska eivät viitsi paneutua tunne-elämiensä hoitoon ja itsetutkiskeluun ja tuntoihinsa, vaan mättävät pullaa ahdistukseen, suruun ja saadakseen lohtua. Ihan vikapäistä. Raskauskomplikaatiotkin ja sikiön hengenvaarat ja sikiökuolemat lihavilla odottajilla paljon yleisempiä kuin terveenpainoisilla. On se vaan kumma,kuinka moni on syntynyt ilman tahtoa ja selkärankaa. Eikä se tahto meinaa että tahtoo laihtua ja kokeilee ihmekuureja. Tahto tarkoittaa että tekee oikeesti jotakin ja laatii pitkän tähtäimen suunnitelmia, ja pitää niistä kiinni kanssa. Halveksin läskejä, jotka ovat läskejä vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, eivät jaksa mitään ja lihavuus on aina jonkun muun kuin omaa syytä, ja sitten vedetään lisää pullaa plösöjen poskien väliin. Mulla on tällasiaa sukulaisiakin monta. Eivät liiku paitsi ihan pakolliset, mutta syövät kolmen edestä.
Ja ne kun yhdistyvät samassa ihmisessä siten kuin eo. kommentoijalla...
Alkoi vaan yli 30v aineenvaihdunta hidastua ja ihan normi syömisellä paino nousta.
laiaialdfajösldfjaö aöldfalöjdfaödfjalj näin se on juu, juhhuuhuuuu
ainakin av:lla
Jos ylipainoisen paino ei enää nouse, vaan pysyy vakaana, aika saman määrän hän syö kuin hoikka kanssasisar/veli. Ei muutama ylimääräinen kilo aivan valtavasti lisää energian kulutusta. Kiloja on voinut kertyä jossakin elämäntilanteessa, mutta ei sen ikuisesti tarvitse jatkua.
Laihduttaminen taas vaatii selkeää ruoasta saatavan energian vähentämistä.
ja sen lääkityksestä.
Sitä on monen vaikea tajuta.
lihavuutta on siis vain kolmea lajia
hormonaalinen
aineenvaihdunnallinen
lääkityksestä johtuva
Muita ei olekaan joten on tosi tyhmää täällä näitä ylipainoisia mätkiä.
HE OVAT TILAANSA TÄYSIN SYYTTÖMIÄ, JOTEN EIVÄT MYÖSKÄÄN ASIALLA VOI MITÄÄN.
näin ainakin täällä av:lla :D:D:D:D:D:D:D:D
Alkoi vaan yli 30v aineenvaihdunta hidastua ja ihan normi syömisellä paino nousta.
laiaialdfajösldfjaö aöldfalöjdfaödfjalj näin se on juu, juhhuuhuuuu
ainakin av:lla
Etkö rassukka tajua, että se on ihan lääketieteellinen fakta, että iän myötä aineenvaihdunta hidastuu?
Vanhusten päivittäinen energiantarve on usein vain 1500-1700 kcal/vrk.
Eli jos jatkaa samaa ruokavaliota jolla on ikänsä hoikkana pysynyt, ja joka sisältää vaikkapa 2000 kcal, lihoo. Ja kyllä, ihan AINEENVAIHDUNNAN hidastumisen vuoksi.
KVG!!!!
ja sen lääkityksestä.
Sitä on monen vaikea tajuta.
lihavuutta on siis vain kolmea lajia
hormonaalinen
aineenvaihdunnallinen
lääkityksestä johtuvaMuita ei olekaan joten on tosi tyhmää täällä näitä ylipainoisia mätkiä.
HE OVAT TILAANSA TÄYSIN SYYTTÖMIÄ, JOTEN EIVÄT MYÖSKÄÄN ASIALLA VOI MITÄÄN.
näin ainakin täällä av:lla :D:D:D:D:D:D:D:D
kuten sinä uskot sen olevan ja jankkaat, jankkaat, jankkaat...
Oli lihavuuteen syynä mikä tahansa, luuletko ihmisen HAUKKUMISEN jotenkin auttavan asiaan??
Ei sinunkaan tyhmyytesi ja ilmeinen sivistymättömyytesi siitä mihinkään häviä vaikka kuinka sinua haukkuisin. Siispä totean vain että etsipä lisää tietoa asiasta.
Lihavuuteen ON monia syitä, mielenterveydellisiä, lääkkeellisiä, aineenvaihdunnallisia. Myös ihan perinteinen vähäinen liikkuminen, laiskuus ja mässäily on lihavuuden syy (kuten itselläni).
Tosin minullakin liikasyöminen on ns. tunnesyömistä ja siitä nyt pyristelen eroon.
Se ei silti tarkoita että kaikki lihavat syövät koko ajan liikaa.
Etkö rassukka tajua, että se on ihan lääketieteellinen fakta, että iän myötä aineenvaihdunta hidastuu?
Vanhusten päivittäinen energiantarve on usein vain 1500-1700 kcal/vrk.
Eli jos jatkaa samaa ruokavaliota jolla on ikänsä hoikkana pysynyt, ja joka sisältää vaikkapa 2000 kcal, lihoo. Ja kyllä, ihan AINEENVAIHDUNNAN hidastumisen vuoksi.KVG!!!!
Joo aineenvaihdunta hidastuu, mutta kaikki eivät sen vuoksi liho, toiset pystyvät hanskaamaan tämän ongelman syömällä vähemmän tai liikkumalla enemmän. Jos sä et pysty siihen, niin kyse ei ole aineenvaihdunnasta vaan LAISKUUDESTA.
ime siitä ryhis :D
Tyyliin omenan verran viikossa.
Ei se kerralla humahda satojen kaloreiden verran :D
ohis
Ihan sama kuin kysyisit alkkarilta, että miksi se juo kun krapula on niin vaikeaa kestää...
lihavuus johtuu lähes kaikissa tapauksissa:
- geeneistä tai
- jostain sairaudesta tai
- hitaasta aineenvaihdunnasta
eli lihavuus ei ole lähes koskaan oma ratkaisu vaan lihavuus tulee annettuna tekijänä jolle ei voi yhtään mitään. Lihavista ihmisistä ehkä 90% vain on saanut huonot kortit käteen ja te normaalipainoiset tai hoikat luulette meitä laiskoiksi ja tyhmiksi, jotka syömme liikaa/väärin emmekä tajua liikkua tarpeeksi. Törkeä asenteenne on minusta surullista ja raivostuttavaa. Hyvähän teidän on kun olette saaneet hyvät kortit käteen.
t. painoindeksi 35
Onkohan tällä palstalla yhtään lihavaa joka omasta mielestään olisi lihonut siksi että syö liikaa ja väärin? En ole ennen tätä palstaa ymmärtänyt että niin moni ihan oikeasti syyttää geenejä, hormooneja ja aineenvaihduntaa ja itse uskovat siihen. Jokainen saa kyllä syödä miten haluaa ja olla minkä kokoinen haluaa, mutta kun niin moni kuitenkin haluaisi laihtua, niin kyllä ensimmäinen askel olisi se rehellisyys itselle sen suhteen mitä syö ja juo.
Kuka täällä on muka noin sanunut? Järjestään kaikki myöntävät mistä liikakilot on tulleet. Laihat saa kyllä syyttää aineenvaihduntaa ja geenejä laihuudestaan, mutta lihavat ei?
Minulla on painoindeksi yli 44, ja on ihan helvetin hankala elää, näissä lukemissa on ollut jo 10 vuotta, ja syön lähes pelkästään sokerista höttöä missä ei ole mitään kuituja eikä vitamiineja. En jaksa enää mitään mitä vielä muutama vuosi sitten jaksoin, alkaa kai ikäkin vaikuttaa. Haluaisin kyllä laihduttaa, olen aina halunnut, mutta en ole koskaan siinä onnistunut.
Se on ihan helvetin vaikeaa muuttaa elämäntapansa ihan kokonaan, nyt elän suklaalla ja jugurtilla. Minun pitäisi syödä paljon enemmän, ja säännöllisemmin ja täysin eri ruoka-aineita, ei olisi kovin helppo teidän laihojenkaan toteuttaa. Minulla on paha sokeriaddikti, siitä oli todella hyvä artikkeli muutama kuukausi sitten kunto+ lehdessä.
Tunnen ihmisen joka oli todella hyväkuntoinen todella lihavana, hän on laihduttanut 60kg, ja sanoo että ei ole jaksamisessaan huomannut mitään eroa, hän söi terveellistä ruokaa myös lihavana, toisin kuin minä, hän söi vaan kaikkea liikaa, mikä oli johtanut lihomiseen.
Minusta tuntuu että kuolen pian näihin läskeihin ja lapset jää orvoiksi, tunnen olevani täysin umpikujassa kun en pysty laihduttamaan ja kaikki elämänalueet varmasti parantuisivat kun laihtuisi, välttäisin ainakin diabeteksen ym.sinulla mahdollista saada vertaus tukea? saisit keskustella ja purkaa muille ihmisille oloasi, niin tuo sokeri jäisi helpommin pois. Myös yhteinen lenkkeily ystävä, joka voi painia saman asian kanssa kuin sinäkin, voisi mahd auttaa asiaa.
kun ei niitä alunperinkään montaa ole ollut. Taitaa kaikkia kyllästyttää mun läskit. Yks lenkkeilykaveri oli, mutta se oli niin hyväkuntoinen että en pysynyt perässä, nyt hän on jo laihduttanut puolet painostaan pois, ei meillä enää ole sitä yhteistä senkään vähää. Tuntuu että kaikilla muilla löytyy se itsekuri jossain vaiheessa, vain minä en pysty pitämään itseäni kurissa, säälin itseäni, ja lohdutan taas suklaalla että jaksan tehdä jotain.
- geeneistä tai
- hitaasta aineenvaihdunnastaeli lihavuus ei ole lähes koskaan oma ratkaisu vaan lihavuus tulee annettuna tekijänä jolle ei voi yhtään mitään. Lihavista ihmisistä ehkä 90% vain on saanut huonot kortit käteen ja te normaalipainoiset tai hoikat luulette meitä laiskoiksi ja tyhmiksi, jotka syömme liikaa/väärin emmekä tajua liikkua tarpeeksi. Törkeä asenteenne on minusta surullista ja raivostuttavaa. Hyvähän teidän on kun olette saaneet hyvät kortit käteen.
t. painoindeksi 35
...ylläpitäviä sairauksia. Siksi olen lihava. Tai siksi olin alunperin lihava. Nykyään lihavuuteen saattaa vaikuttaa sekin että syön kuin norsulauma, lähinnä rasvaista roskaruokaa ja juomaksi päivittäin litrakaupalla sokeroituja kolajuomia ja olutta
- geeneistä tai
- hitaasta aineenvaihdunnastaeli lihavuus ei ole lähes koskaan oma ratkaisu vaan lihavuus tulee annettuna tekijänä jolle ei voi yhtään mitään. Lihavista ihmisistä ehkä 90% vain on saanut huonot kortit käteen ja te normaalipainoiset tai hoikat luulette meitä laiskoiksi ja tyhmiksi, jotka syömme liikaa/väärin emmekä tajua liikkua tarpeeksi. Törkeä asenteenne on minusta surullista ja raivostuttavaa. Hyvähän teidän on kun olette saaneet hyvät kortit käteen.
t. painoindeksi 35
...ylläpitäviä sairauksia. Siksi olen lihava. Tai siksi olin alunperin lihava. Nykyään lihavuuteen saattaa vaikuttaa sekin että syön kuin norsulauma, lähinnä rasvaista roskaruokaa ja juomaksi päivittäin litrakaupalla sokeroituja kolajuomia ja olutta
...ja pöntölle ja siitä pois. Olen 31-vuotias nainen, ja tällä hetkellä ainoa isompi ongelma on että miehiin tutustuminen on osoittautunut "aika" haastavaksi, meinaan kun liikuminen on hankalaa ja ulkonäkö on "aika" kehno ;)
- tosin se alkaa nykyään olla elämäni ainoa nautinto
- eli tykkään mässätä vaikka olo ei ole kaksinen
- näillä mennään, huonomminkin vois mennä, kai
t. 120 kg täti ja ylpeä kauniista kehostaan
t. 120 kg täti ja ylpeä kauniista kehostaan
Krooninen kilpirauhastulehdus yhdistettynä välillä yli- ja välillä vajaatoimintaan ja toistuviin kortisonikuureihin ja kuukausien kuumeeseen veivät kunnon alas.
Herkuttelulla ei tämän kanssa ole mitään tekemistä.
Tulehdustilaa ei elimistöni oikein jaksanutkaan, aloin saada sydänoireita. Nyt kilpirauhanen on poistettu ja yritän vähitellen toeta eloon tässä. Ylipaino on pienin murheeni.