Keskustelualueen säännöt

Annatteko te lastenne pukeutua joka päivä verkkareihin koulussa?

Milloin aiotte alaa opettamaan 'työpukeutumista'?

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:32"]

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

En aio opettaa työpukeutumista

koska lapsi on koululainen. Hän käyttää lasten ja koululaisten vaatteita, usein verkkareita, välillä muutakin. Teini-iässä varmaan nuorisomuoti tulee sanelemaan aika paljon. Ehkä lukiossa jo pukeudutaan "fiksummin"? En tiedä, näin oli ainakin mun nuoruudessa.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:35"]

koska lapsi on koululainen. Hän käyttää lasten ja koululaisten vaatteita, usein verkkareita, välillä muutakin. Teini-iässä varmaan nuorisomuoti tulee sanelemaan aika paljon. Ehkä lukiossa jo pukeudutaan "fiksummin"? En tiedä, näin oli ainakin mun nuoruudessa.

[/quote]
0 0

Talvella käyttää joka päivä verkkareita

Ei toppahousujen alle mukavasti oikein mitään muuta saa. Jos on juhlapäivä niin silloin laittaa jotain muuta.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:36"]

Ei toppahousujen alle mukavasti oikein mitään muuta saa. Jos on juhlapäivä niin silloin laittaa jotain muuta.

[/quote]
0 0

Ööh, mitä? Ne pukeutuu mikä tuntuu mukavalta.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:36"]

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

Ei verkkarit ole kouluasu

Ne ovat hyvät liikuntatunnilla, mutta liikuntaa ei ole joka päivä.

koska lapsi on koululainen. Hän käyttää lasten joululaisten vaatteita, usein verkkareita, välillä muutakin. Teini-iässä varmaan nuorisomuoti tulee sanelemaan aika paljon. Ehkä lukiossa jo pukeudutaan "fiksummin"? En tiedä, näin oli ainakin mun nuoruudessa.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:37"]

Ne ovat hyvät liikuntatunnilla, mutta liikuntaa ei ole joka päivä.

[quote]

koska lapsi on koululainen. Hän käyttää lasten joululaisten vaatteita, usein verkkareita, välillä muutakin. Teini-iässä varmaan nuorisomuoti tulee sanelemaan aika paljon. Ehkä lukiossa jo pukeudutaan "fiksummin"? En tiedä, näin oli ainakin mun nuoruudessa.

[/quote]

[/quote]
0 0

Melkein pakko antaa

Viime vuonna pojalla oli vähintään kahtena päivänä viikossa liikuntaa ja yhtenä päivänä koulun liiksakerho. Noina päivinä odotettiin että koulussa oli verkkarit päällä koko päivän (ei kuulemma ollut aikaa vaihtaa, tarkistin asian kouluavustajalta).

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:37"]

Viime vuonna pojalla oli vähintään kahtena päivänä viikossa liikuntaa ja yhtenä päivänä koulun liiksakerho. Noina päivinä odotettiin että koulussa oli verkkarit päällä koko päivän (ei kuulemma ollut aikaa vaihtaa, tarkistin asian kouluavustajalta).

[/quote]
0 0

joka paiva koulupuvuissa, solmiot kaulassa

vapaa-aikana aika verkkaripainotteisesti sitten

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:38"]

vapaa-aikana aika verkkaripainotteisesti sitten

[/quote]
0 0

Minun tokaluokkalainen pukeutuu verkkareihin joka päivä,

koska pelaa joka välitunti jotakin.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:39"]

koska pelaa joka välitunti jotakin.

[/quote]
0 0

Täällä taas mammat paapoille

Herranterttujaan ja kehottavat valitsemaan mukavat virttyneet verkkarit kouluasuksi. Saako oletkin alkaa kulkea joka päivä verkkareissa....pyamakn voisi tuntua ahterin alla kivalta.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:39"]

Herranterttujaan ja kehottavat valitsemaan mukavat virttyneet verkkarit kouluasuksi. Saako oletkin alkaa kulkea joka päivä verkkareissa....pyamakn voisi tuntua ahterin alla kivalta.

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

Toiveammatissaan tehdään työtä verkkareissa

Lapseni tavoiteammatissa tehdään työtä pääsääntöisesti verkkareissa.

Eikö se silloin ole nimenomaan työpukeutumisen opettamista, vai mitä minä en aloituksessa ymmärtänyt?

Vähän vaikeampaa olisi sillä lapsella, joka on pienestä pitäen päättänyt alkaa maanviljelijäksi kotitilalleen.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:40"]

Lapseni tavoiteammatissa tehdään työtä pääsääntöisesti verkkareissa.

Eikö se silloin ole nimenomaan työpukeutumisen opettamista, vai mitä minä en aloituksessa ymmärtänyt?

Vähän vaikeampaa olisi sillä lapsella, joka on pienestä pitäen päättänyt alkaa maanviljelijäksi kotitilalleen.

[/quote]
0 0

Ei suomessa ole kouluasua.

Riittää kun on tarpeeksi peittävät vaatteet (ei tissejä tai perseitä). Verkkarit on ihan ok, jos lapsi itse niin kokee.

Ei kai nyt kukaan työpukeutumista opeta? Työstä maksetaan palkka ja siihen kuuluu joko siisti asu, tai työpaikan kustantama asu. Ei kouluun tarvi lasta väkisin pukea virallisesti. Laittaako ap oikein jakkupuvun tytöille ja puvun ja krakan pojille? Häh?

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:41"]

Riittää kun on tarpeeksi peittävät vaatteet (ei tissejä tai perseitä). Verkkarit on ihan ok, jos lapsi itse niin kokee.

Ei kai nyt kukaan työpukeutumista opeta? Työstä maksetaan palkka ja siihen kuuluu joko siisti asu, tai työpaikan kustantama asu. Ei kouluun tarvi lasta väkisin pukea virallisesti. Laittaako ap oikein jakkupuvun tytöille ja puvun ja krakan pojille? Häh?

[/quote]
0 0

Ratkaisehan ap ongelma

Pakkasta 25-30 astetta. Koulumatkaa 2,5km. Toppahousut tarvitaan, mutta mitä sinne alle? Farkut, puvunhousut???

Entä jos jättäisi toppahousut pois ja laittaisi farkkujen alle pitkät kalsarit? Tuliskohan kylmä?

Toistaiseksi järkevintä on ollut laittaa toppisten alle verkkarit ja niiden alle vaikka vielä pitkät kalsarit.

Työpukeutumisesta.. Kaikki työssäkäyvät eivät keekoile puvussa. Pitäiskö mun opettaa pojalle työpukeutumista laittamalla sille kouluun Dimexit päälle, vai saako laittaa kenties Hankkijan navettahaalarit?

Annan lapseni siis pukeutua verkkareihin vaikka joka päivä maailman tappiin asti, mitä se on sulta pois..

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:44"]

Pakkasta 25-30 astetta. Koulumatkaa 2,5km. Toppahousut tarvitaan, mutta mitä sinne alle? Farkut, puvunhousut???

Entä jos jättäisi toppahousut pois ja laittaisi farkkujen alle pitkät kalsarit? Tuliskohan kylmä?

Toistaiseksi järkevintä on ollut laittaa toppisten alle verkkarit ja niiden alle vaikka vielä pitkät kalsarit.

Työpukeutumisesta.. Kaikki työssäkäyvät eivät keekoile puvussa. Pitäiskö mun opettaa pojalle työpukeutumista laittamalla sille kouluun Dimexit päälle, vai saako laittaa kenties Hankkijan navettahaalarit?

Annan lapseni siis pukeutua verkkareihin vaikka joka päivä maailman tappiin asti, mitä se on sulta pois..

[/quote]
0 0

Eikö teillä

Ole muuta vaihtoehtoa kuin puvunhousutbtai verkkarit??? Mites farkut???

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:45"]

[/quote]
0 0

Ehkä Porvoossa

lapset on niin hitaita oppimaan, että niille pitää opettaa tuotakin asiaa alakoulusta asti?

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:45"]

lapset on niin hitaita oppimaan, että niille pitää opettaa tuotakin asiaa alakoulusta asti?

[/quote]
0 0

Ihan hauska provo sinänsä,

mutta tähän liittyen: en oo koskaan ymmärtänyt, miksi farkkuja pidetään jotenkin "parempana" vaatteena. Mä en itse omista yksiäkään farkkuja, ja monet ihmettelevät, että MITÄ sä oikein puet päälles, kun et käytä farkkuja.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:47"]

[quote]

[/quote]

mutta tähän liittyen: en oo koskaan ymmärtänyt, miksi farkkuja pidetään jotenkin "parempana" vaatteena. Mä en itse omista yksiäkään farkkuja, ja monet ihmettelevät, että MITÄ sä oikein puet päälles, kun et käytä farkkuja.

[/quote]
0 0

Antaisin, mutta eipä täällä päin verkkareita pidetä

farkut tai Collegehousut noilla tuppaa olemaan.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:49"]

farkut tai Collegehousut noilla tuppaa olemaan.

[/quote]
0 0

No, ei tosiaan käytä 8-vuotias koulussa

kulahtaneita verkkareita tai college-housuja. Laukusta löytyy jumppahousut liikuntatunneille. Housuina monenlaisia joustavia farkkuja, sammareita, housuja ja joskus siistit legginsit tunikan kanssa tai farkkuhameen. Mä ainakin ostan joustavia pillifarkkuja helpolla vyötäröllä, joten eipä nuo paljon verkkareista eroa paitsi ulkonäöltään.

Mä olen aina miettinyt, miten toiset lapset kulkee koulussa college-housuissa. Eihän ne mikään kouluvaate ole vaan rönttövaate kotipihalle.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:50"]

kulahtaneita verkkareita tai college-housuja. Laukusta löytyy jumppahousut liikuntatunneille. Housuina monenlaisia joustavia farkkuja, sammareita, housuja ja joskus siistit legginsit tunikan kanssa tai farkkuhameen. Mä ainakin ostan joustavia pillifarkkuja helpolla vyötäröllä, joten eipä nuo paljon verkkareista eroa paitsi ulkonäöltään.

Mä olen aina miettinyt, miten toiset lapset kulkee koulussa college-housuissa. Eihän ne mikään kouluvaate ole vaan rönttövaate kotipihalle.

[/quote]
0 0

Mun mielestä taas

college-housut eivät ole ulko- vaan sisävaate.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:51"]

[quote]

[/quote]

college-housut eivät ole ulko- vaan sisävaate.

[/quote]
0 0

Valitettavasti meidän poika ei suostu laittamaan leggingsejä tai joustavia pillifarkkuja :(

Meillä käyttää collegehousuja muttei kylläkään kulahtaneita vaan ihan siistejä sellaisia.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:52"]

Meillä käyttää collegehousuja muttei kylläkään kulahtaneita vaan ihan siistejä sellaisia.

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

Peruskoululaiset menevät varmasti rönttöhousuissa,

mutta luulen, että ammattiin opiskeleva laittaa päällensä muutakin. :)

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:53"]

mutta luulen, että ammattiin opiskeleva laittaa päällensä muutakin. :)

[/quote]
0 0

Paha äitipuoli täällä.

avomiehen 12v tyttö on viettämässä viikonloppuaan meillä ja aikoi ilmeisesti valvoa työhään.

Good wife oli hänellä aikomuksena katsoa, itse en sitä sarjaa seuraa yhtään joten en tiennyt mistä oli kyse. Mutta kun jutuissa pyörii huorat jne. niin mun mielestäni se ei vaan ole tuon ikäisen ohjelma. Ja ilmeisesti se on joku ikärajattu ohjelma kun alkaakin vasta kymmeneltä.

Sanoin avokille että hän voisi käskeä/kehottaa lapsensa yöpuulle (tein toin siis ihan hissukseen kun olimme keittiössä kahden). Mutta mikä alkaa; mankuminen "eikä, mä haluan katsoa tän loppuun" ja siis sellaisella naukuvalla äänellä.

Mitä tekee avokki? Kohauttaa olkiaan ja antaa jatkaa telkkarin katselua.

Koska siitä ei oikein ollut tullakseen mitään, sanoin minä sitten et nyt on aika mennä nukkumaan, kello on jo ihan riittävästi.

Ensin ei tahtonut tapahtua oikein mitään, käskin toisen kerran ja sit likka lähti laahustaen liikkeelle.

Vitkuttelua ja vetkuttelua ja sitä stanan mankumista kesti liki puoli tuntia, yöpuvun vaihto ja hammaspesu kesti ja kesti...

- en tiedä kumpi ottaa enemmän päähän, avomiehen lepsuilu vai tuon ikäisen mankuminen.

Mutta ta-daah. Mä olen jälleen kerran se pikkusieluinen paskapää.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:54"]

avomiehen 12v tyttö on viettämässä viikonloppuaan meillä ja aikoi ilmeisesti valvoa työhään.

Good wife oli hänellä aikomuksena katsoa, itse en sitä sarjaa seuraa yhtään joten en tiennyt mistä oli kyse. Mutta kun jutuissa pyörii huorat jne. niin mun mielestäni se ei vaan ole tuon ikäisen ohjelma. Ja ilmeisesti se on joku ikärajattu ohjelma kun alkaakin vasta kymmeneltä.

Sanoin avokille että hän voisi käskeä/kehottaa lapsensa yöpuulle (tein toin siis ihan hissukseen kun olimme keittiössä kahden). Mutta mikä alkaa; mankuminen "eikä, mä haluan katsoa tän loppuun" ja siis sellaisella naukuvalla äänellä.

Koska siitä ei oikein ollut tullakseen mitään, sanoin minä sitten et nyt on aika mennä nukkumaan, kello on jo ihan riittävästi.

Ensin ei tahtonut tapahtua oikein mitään, käskin toisen kerran ja sit likka lähti laahustaen liikkeelle.

Vitkuttelua ja vetkuttelua ja sitä stanan mankumista kesti liki puoli tuntia, yöpuvun vaihto ja hammaspesu kesti ja kesti...

- en tiedä kumpi ottaa enemmän päähän, avomiehen lepsuilu vai tuon ikäisen mankuminen.

[/quote]
0 0

Oliko sillä rönttö-collarit,

leggarit vai peräti farkut jalassa tämän tapauksen sattuessa?

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:56"]

[quote]

[/quote]

leggarit vai peräti farkut jalassa tämän tapauksen sattuessa?

[/quote]
0 0

Meillä 10-v poika joka päivä collegehousuissa

ja yhdistää niihin skeittikengät ja hupparin. Scoottaa kouluun ;-)

Meilläpäin kaikki tuonikäiset lapset pukeutuvat noin. Harva täällä farkkuja käyttää.

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 22:58"]

Meilläpäin kaikki tuonikäiset lapset pukeutuvat noin. Harva täällä farkkuja käyttää.

[/quote]
0 0

Meillä kanssa verkkarit aiemmin.

Nyt pojalla 12 v pitää olla värikkäät farkut. Skoottaaja kanssa:)

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 23:01"]

[quote]

[/quote]

Nyt pojalla 12 v pitää olla värikkäät farkut. Skoottaaja kanssa:)

[/quote]
0 0
Aihe vapaa