Ostaisitko käytetyt vauvan lakanat?

Vierailija

Mietin tässä odottaessa, kun hankintoja riittää.. ostaisitko pinnasängyn liinavaatteet käytettynä, siis siistikuntoiset tietenkin? Itse ajattelin ostaa mut sit aloinkin miettimään, onko ällöttävää laittaa pieni vastasyntynyt nukkumaan jnonkun tuntemattoman käytettyihin lakanoihin :/

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
Viesti

Itse mietin varmaan aikanani samoja juttuja - ja ostinkin uutena kaikki. Nyt kun mietin, niin ei ne kovin paljoa tainneet ne lakanat kulua ja kärsiä... pari kertaa taisi pissat mennä vaipan laidan yli, muuta ei. Ja aina heti pesty, eli väittäisin, että ovat tosi hyvässä kunnossa. Eli voisin varmaankin laittaa second-hand lakanat.

Vierailija
Viesti

Minä silitin vauvalle lakanat ennen ensimmäistä käyttöä ja myöhemmin mietin, osasiko vauvani arvostaa sitä, kun muulloin meillä ei lakanoita silitellä. Tuskin. Tästä johtopäätöksenä vauva ei varmaan osaa arvata, onko siistikuntoiset petivaatteet täysin uusia vai jonkun vauvan käyttämiä, vai osaako?

Vierailija
Viesti

ostanut uutena tai tehnyt itse esikoiselle ja nämä sitten siirtynyt seuraavalle. En voisi itse nukkua tuntemattoman käytetyissä lakanoissa vaikka vaatteita ja tavaroita käytettynä ostankin.

Vierailija
Viesti

Lainaus:

ostanut uutena tai tehnyt itse esikoiselle ja nämä sitten siirtynyt seuraavalle. En voisi itse nukkua tuntemattoman käytetyissä lakanoissa vaikka vaatteita ja tavaroita käytettynä ostankin.

mahdolliset sairaalareissut? Oletko koskaan hotellissa yötä?

Vierailija
Viesti

Ja sinä pusuttelet sitä vaavia pesun jälkeen ja ennenkin pesua tuosta vain eikä yhtään ällötä. :) Aivan hyvin sen pikkuisen voi pistää sellaisen lakanan päälle, jolla toinen, aivan yhtä suloinen lapsi on nukkunut. Tosin sitä kannattaa miettiä, ostaako niitä vauvalakanoita ollenkaan, koska kaksin kerroin taitettu aikuisten lakana ajaa saman asian, ja pysyy paremmin paikoillaan.

Vierailija
Viesti

Vielä 90-luvulla ollessani esikoistani tekemässä oli sairaalassa alkuperäiset 70-luvun potkarit joissa itsekin olin ollut samaisessa sairaalassa. Voi olla että lakanatkin oli vanhoja, ennen tehtiin tavarat kestämään, nykyään puuvilla on paljon heikkolaatuisempaa.

Vierailija
Viesti

Ostin esikoiselle useammat lakanat kirpparilta, aivan ihania pehmeäksi kuluneita lakanoita. Lisäksi oli äitiyspakkauksen lakanat tietysti. Uusia en ostanut/tehnyt. Esikoiselta nämä periytyivät sitten kuopukselle ja sen jälkeen ystävättären vauvalle. Luulen että ostamani lakanat olivat 80-luvulta eli varmaan moni oli niissä nukkunut. Aivan ihania olivat, kaunis kuosi ja niin paljon pehmeämpi kuin uusi:) Toki pesin ne 90 asteessa ennen ekaa käyttöön ottoa. Ja silitin myös. Olen myös ostanut vauvan vaatteet pääasiassa käytettyinä, kirppareilta.

Vierailija
Viesti

vauvalle laadukkaan, paksua puuvillaa olevan joustolakanan kirpputorilta parilla eurolla, ja se on nytkin vauvan sängyssä lakanana :)

Vierailija
Viesti

Ällöttävämpi ajatus minusta on uusien kankaiden kemikaalit. Ja jos käytettynä löytyy joku ihana kuosi, niin sehän on vain hauskaa.

Vierailija
Viesti

ja silittää, eli jos muuten hyväkuntoisia, ni ihan hyvin voi ostaa käytettynä. Myydäänhän kestovaipppojakin käytettynä ja niiden jälleenmyyntiarvo on käsittääkseni kohtuullisen hyvä :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat