Kesän jälkeen lähtee läskit kävelemään. Mutta miten?

Vierailija

Pituutta 178 ja painoa noin 82kg, eli 10-12 kg pitäisi ainakin saada pois.

Mutta miten teen sen? Siis niin ettei into lopahda heti alkuunsa. Kunto aivan pohjassa. Mistä aloitan? Kompastuskiveni on siis makeat herkut. Ruoista sen verran, että onnistuuko jos syö ihan normiruokaa (makaronilaatikkoa, keittoja ym) ja luonaaksi yleensä salaattia tai ihan tavallista kotiruokaa.



Auttakaa aloittelijaa joka ei ole koskaan laihduttanut. Liikunnasta en oikein pidä, mutta pakko se vaan on nyt mennä. Ohjattuihin jumppiin ei ole varaa.

Kommentit (8)

Vierailija
Viesti

Miksi et aloita heti?



Kävele joka päivä 30-60 min.



Yritä juosta viikottain vaikka kahtena päivänä 30-60min. Osta kunnon juoksukengät, pronaatiotuki?



Pyöräile pari kertaa viikossa 30-60 min.



Kun kunto alkaa nousta, niin korvaa kävelylenkkejä juoksulla.



Syö normaalia ruokaa, mutta jätä herkut vaikka perjantaille.

Vierailija
Viesti

Syksystä vain yhtä. Kiitos vinkeistä.

Millä saisi tuota makeanhimoa pois? Se on se kaikkein pahin ja sorrun lähes joka kerta.



ap

Vierailija
Viesti

Kärsin suonenvedoista ja aloin siihen syömään magnesiumia ja olen huomannut, että se auttaa oikeasti makean himoon. Olen kyllä kuullut, etä laihduttajat syövät magnesiumia mutta en olisi uskonut, että auttaa.



Syö viidesti päivässä kohtuullisesti normaalia ruokaa höystettynä kasviksilla, marjoilla yms. ja pyri liikkumaan joka päivä jonkun verran. Jätä kaikki karkit, jäätelöt, kahvileivät, vaaleat leivät ja makeat ja alkoholijuomat juhlahetkiin.



tsemppiä!

Vierailija
Viesti

itse olen 178 ja laihduttanut juuri 76kg -> 59kg. Jotkut voisivat sanoa, että jopa vähän liikaakin, mutta kilot ovat karisseet kuin itsestään. Lopeta pastan, vaaleiden leipien ja muiden hiilaripommien syönti. Vaihda aamupuuro vihanneksiin ja keitettyihin muniin. Pakastevihannekset on uutta herkkuani, vaikken sitä ikinä olisikaan ennen uskonut! Lounaaksi ja päivälliseksi kanaa, kalaa, salaattia.. maailma on pullollaan herkkuja, joista me makeanhimoset herkkusuut emme ole edes tienneet! Illalla napostellessasi pilko omena, vesimeloonia, mitä vaan herkkuhedelmiä. Juo ainakin 2 litraa vettä päivässä.. anna itsellesi lupa herkutella esim kerran viikossa. Jos oot suklaan suurkuluttaja niinkuin mäkin, oo eka viikko ilman mitään makeeta, osta sen jälkeen tummasuklaalevy.. mmm aivan taivaallista etkä enää huomaa eroa tumman ja normaalin suklaan välillä! netti on pullollaan laihdutussivustoja. senkus googlaat esim. laihdutus.:)

Vierailija
Viesti

makean määrää asteittain.Älä missään nimessä ala käyttämään makeutusainetta - silloin keho ei totu vähempään makean määrään. Syö vaikka rusinoita, mansikoita, hedelmiä, etc.



Käsite kotiruoka on aika laaja. Jätä ainakin leivät ja maidot ruokailusta pois ja yritä pienentää annoskokoja. Minulla on ainakin auttanut ajatus siitä, ettei tarvitse luopua mistään - syö vain vähemmän (vaatii itsekuria ja repsahduksiakin tulee - silloin vain mars mars lenkille..)Jos et harrasta liikuntaa, päivittäiset kalorit kannattaa pitää siinä 1500-1600kcal.

Vierailija
Viesti

Hienoa että olet päättänyt tehdä muutoksen. Vaikka liikunnalle ei olisi juuri nyt aikaa niin aloita sillä että jätät herkut pois, vaikka pikkuhiljaa (myös sokeri).Pidä vaikka lauantaina herkkupäivä jolloin saat luvan kanssa vähän herkutella. Valitse kevyempiä herkkuja, esim. jäätelö.



Voit syödä ihan tavallisia kotiruokia, kun valitset paljon kasviksia ja pienennät annoksia. Älä lähde noihin Cambridge tai Nutrilett kuureihin, paino putoaa kyllä nopeasti, mutta tulee takaisin kun palaat normaaliin ruokavalioon.



Tässä ois esimerkki päivän syömisistä:



Aamu: kokojyväruisleipä+lisukkeet / kaurapuuro / maitorahka marjojen tai hedelmien kera (ei sokeria!)



Lounas: ruokaisa salaatti / keitto



Päivällinen: n. desi kokojyvä riisiä / pastaa / perunaa , n. 100 g lihaa / kanaa / Kalaa , 200 g kasviksia



Iltapala: sama kuin aamulla



Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat