Varmaan tosi "kiva" olla nimeltään Jonne

Vierailija

kun sillä nimellä on niin negatiivinen kaiku.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija
Viesti

en ikinä ole ajatellut sitä mitenkään negatiivisesti, en tosin tunne ketään jonnea mut silti..

Vierailija
Viesti

Urbaani sanakirja kertoo:

Termi "jonne" on haukunta- ja leimantatermi, jolla on itsessään negatiivinen kaiku. Termin alkuperä on suomalaisen Kuvalauta-sivuston käyttäjien kokemassa ylemmyydentunteessa myöskin suomalaisen Jonneweb-sivuston käyttäjiin.

Termiä voidaan käyttää monessa eri yhteydessä, mutta alkuperästään johtuen sitä käytetään eniten kuvaamaan tietynlaisia nuoria tai lapsia, vain ja ainoastaan negatiivisessa mielessä. Termin käyttäjästä riippuen "jonne" voi tarkoittaa vaikkapa 13 - 15 -tuotiaita nuoria, kaikkia yhdeksänkymmentäluvulla syntyneitä nuoria tai vaikkapa vain lapsellisesti käyttäytyvää henkilöä. Yleisesti jokainen ymmärtää termin määritelmän, jossa "jonne" on yksinkertaisesti stereotyyppinen yläasteelaispoika, joka juo energiajuomia tai käyttää muita tiettynä aikana muodikkaita virvokkeita, pukeutuu tietyllä tavalla, on kiinnostunut moottoriajoneuvoista ja käyttäytyy muutenkin ikäryhmälleen tyypillisesti

Ihan yleinen termi kyllä.

ap

Vierailija
Viesti

En ole koskaan kuullutkaan Jonnewebistä tai Kuvalaudasta. Ha.

Voi olla, että Jonne-nimen käyttö haukkumanimenä on ohimenevä ilmiö, eikä kukaan parin vuoden päästä ajattelekaan asiaa.

Mutta kaikista nimistä saa ilkeä ihminen väännettyä jotain negatiivista.

Vierailija
Viesti

onkaan tietoinen asiasta ellei ole nuorisoa talossa.

Että joo.

ap

Lainaus:

En ole koskaan kuullutkaan Jonnewebistä tai Kuvalaudasta. Ha.

Voi olla, että Jonne-nimen käyttö haukkumanimenä on ohimenevä ilmiö, eikä kukaan parin vuoden päästä ajattelekaan asiaa.

Mutta kaikista nimistä saa ilkeä ihminen väännettyä jotain negatiivista.

Vierailija
Viesti

kai kaikista nimistä saa jonkin mielleyhtymän väännettyä. Täytyypä kysyä joltakin, onko joku kuullut tuosta sivustosta, tuskin.

Vierailija
Viesti

Enpä moista tiennytkään, olen nuorison termeistä vähän ulkona.

Kuulostaa silti minusta aika harmittomalta, en tuon takia epäröisi nimetä poikaa Jonneksi jos muuten se kivalta kuulostaisi korvaani. Luultavasti koko nimitys on ohimenevä, eikä se nyt minusta kovin kauheaa ole jos nimi viittaa stereotyyppiseen yläastelaispoikaan. Eri asia jos se tarkoittaisi vaikka sukuelintä tai anusta tai homoa tms.

Vierailija
Viesti

En mä tiennyt mistään "jonneista", kunnes vuosi sitten mietittiin meidän kuopukselle nimeä ja mä ehdotin jonnea. Meidän tyttö kauhistui ja oli vastaan, mä ihmettelin sitä ja se sitten kertoi miksi ei jonnea.

Täytyy sanoa että onneksi ei jonneksi meidän poikaa nimetty.

Vierailija
Viesti

työmatkabussissa jossa myös nuorisoa aamuisin kouluun (kouluaikona) kuuli tuota jonnea. Tyyliin: vitun jonne yms eli todella negatiivinen ilmaus. Esimerkiksi se mummon tönijä leimattiin heti useammalla keskustelupalstalla (ei av:llä) jonneksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat