Keskustelualueen säännöt

Olen amisope, koulutus FM ja medianomi

Teen 50 % työaikaa, joten palkkani on kutakuinkin tuon 2800 e/kk.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 16:27"]

Teen 50 % työaikaa, joten palkkani on kutakuinkin tuon 2800 e/kk.

[/quote]
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
0 0

Toimistohommia

Joku sanoisi sihteeriksi, mutta nimike on hienompi. Maisteri olen, mutta tradenomikin kelpaisi.

Työ on helppoa ja vakituista sekä jää työpaikalle kun lähden kotiin. En kaipaa pätkätyökurimukseen.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 16:43"]

Joku sanoisi sihteeriksi, mutta nimike on hienompi. Maisteri olen, mutta tradenomikin kelpaisi.

Työ on helppoa ja vakituista sekä jää työpaikalle kun lähden kotiin. En kaipaa pätkätyökurimukseen.

[/quote]
0 0

n. 2800e

Vastavalmistunut insinööri ympäristöalalta. Kunnalla töissä.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:00"]

Vastavalmistunut insinööri ympäristöalalta. Kunnalla töissä.

[/quote]
0 0

kevyttä toimistotyötä

asiantuntijaroolissa.
Koulutus FM.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:02"]

asiantuntijaroolissa.
Koulutus FM.

[/quote]
0 0

lähihoitaja 2800e

Saako lähihoitaja muka 2800e/kk? Missä?

Entä ammattiope - 100 % työajalla olisi brutto 5600-6000e/kk????

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:12"]

[/quote]
0 0

Ahtaaja.

Ei koulutusta eli ihan peruskoulupohjalla mennään.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:15"]

Ei koulutusta eli ihan peruskoulupohjalla mennään.

[/quote]
0 0

Ammattiopesta en tiedä, mutta olen itse lähihoitaja

ja 3-vuorotyössä kaupungin sairaalassa, dementiaosastolla ja kesäkuun palkkakuitissa seisoo että bruttopalkka 3287,16.
Helpostihan tuon vuorotyössä saa, päivätyössä voi olla eri juttu.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:34"]

[quote]

[/quote]

ja 3-vuorotyössä kaupungin sairaalassa, dementiaosastolla ja kesäkuun palkkakuitissa seisoo että bruttopalkka 3287,16.
Helpostihan tuon vuorotyössä saa, päivätyössä voi olla eri juttu.

[/quote]
0 0

No Ap tulee sitten pilvilinnoista alas

Itse tienaan 2700 + 300 etuuksia, ja olen koulutukseltani merkonomi. Työskentelen ruokakaupassa osastovastaavana, mutta mieli tekisi vaihtaa alaa/työpaikkaa. Jonkun verran olisin valmis palkasta tinkaamaan, jos itseä miellyttävä työ löytyisi, mutta tällä koulutuksella ei taida onnistua... kiitos kaikille vastanneille

Ap

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:38"]

Itse tienaan 2700 + 300 etuuksia, ja olen koulutukseltani merkonomi. Työskentelen ruokakaupassa osastovastaavana, mutta mieli tekisi vaihtaa alaa/työpaikkaa. Jonkun verran olisin valmis palkasta tinkaamaan, jos itseä miellyttävä työ löytyisi, mutta tällä koulutuksella ei taida onnistua... kiitos kaikille vastanneille

Ap

[/quote]
0 0

Missäs pilvilinnoissa sinä olet ollut? 3000 e/kk on kaupan myyjälle erittäin hyvä palkka.

Ap

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:41"]

[quote]

Ap

[/quote]

[/quote]
0 0

yksityisyrittäjänä tienaan ton verran.

ammattikoulupohjalla mennään.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:46"]

ammattikoulupohjalla mennään.

[/quote]
0 0

No juu

Tiedän, että se on myyjälle hyvä palkka, mutta olenkin "edennyt" kovasti töitä tekemällä, en koulupapereideni ansiosta. Meinaan sitä, että turha on kuvitella vaihtavansa alaa tällä koulutuksella, ja kuvitella saavansa lähes samanlaista palkkaa.

Ap

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:47"]

Tiedän, että se on myyjälle hyvä palkka, mutta olenkin "edennyt" kovasti töitä tekemällä, en koulupapereideni ansiosta. Meinaan sitä, että turha on kuvitella vaihtavansa alaa tällä koulutuksella, ja kuvitella saavansa lähes samanlaista palkkaa.

Ap

[/quote]
0 0

Ala opiskella lisää, hae vaikka yliopistoon.

Ap

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:47"]

[quote]

Ap

[/quote]

[/quote]
0 0

Ap, opiskele tradenomiksi. Mun yks lähisukulainen on toimittaja

ammatiltaan ja tradenomi koulutukseltaan ja ainakin viime verotietojen mukaan tienasi 56000 euroa vuodessa. Kohtuuhyvä palkka siististä ja säännöllisestä sisätyöstä.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:55"]

ammatiltaan ja tradenomi koulutukseltaan ja ainakin viime verotietojen mukaan tienasi 56000 euroa vuodessa. Kohtuuhyvä palkka siististä ja säännöllisestä sisätyöstä.

[/quote]
0 0

Mieli tekisikin

mennä takaisin kouluun, mutta taloudellisen tilanteen takia, ei missään nimessä mahdollista. Aikanaan kun valmistuin merkonomiksi, minun piti pitää vain välivuosi kaupassa työskennellen, ja hakea sitten kouluun jatko-opiskelemaan, mutta nautinkin niin työnteosta ja siitä, että oli säännölliset tulot, että sille tielle jäin. Ja nyt siitä on 15 vuotta aikaa...Työpaikalla aina sanonkin kaikille nuorille, että ÄLKÄÄ JÄMÄHTÄKÖ TÄNNE!

Ap

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:57"]

mennä takaisin kouluun, mutta taloudellisen tilanteen takia, ei missään nimessä mahdollista. Aikanaan kun valmistuin merkonomiksi, minun piti pitää vain välivuosi kaupassa työskennellen, ja hakea sitten kouluun jatko-opiskelemaan, mutta nautinkin niin työnteosta ja siitä, että oli säännölliset tulot, että sille tielle jäin. Ja nyt siitä on 15 vuotta aikaa...Työpaikalla aina sanonkin kaikille nuorille, että ÄLKÄÄ JÄMÄHTÄKÖ TÄNNE!

Ap

[/quote]
0 0

Niin, jos töihin pääsee

Toimittajista on valtavasti ylitarjontaa, enkä ymmärrä mitä valmiuksia tradenomin koulutus antaisi alalle. Minulla on paljon toimittajan hommia tekeviä humanistituttuja, free lancereita useimmat.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 17:59"]

[quote]

[/quote]

Toimittajista on valtavasti ylitarjontaa, enkä ymmärrä mitä valmiuksia tradenomin koulutus antaisi alalle. Minulla on paljon toimittajan hommia tekeviä humanistituttuja, free lancereita useimmat.

[/quote]
0 0

No jos vaikka talousasioiden tuntemusta, joka ei noilla humanistihörhöillä

näytä useimmiten olevan hanskassa ollenkaan kielitaidosta nyt puhumattakaan. Kysykää vaikka AFP:n potkut saaneelta toimittajalta.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 18:00"]

[quote]

[quote]

[/quote]

[/quote]

näytä useimmiten olevan hanskassa ollenkaan kielitaidosta nyt puhumattakaan. Kysykää vaikka AFP:n potkut saaneelta toimittajalta.

[/quote]
0 0

Mitä valmiuksia humanistinen koulutus antaa alalle?

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 18:01"]

[quote]

[quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

En ole toimittaja

Monista opiskelukavereista tuli toimittajia. Humanistisissa opinnoissa painotetaan kirjoittamista ja kriittistä ajattelua. Minulla on myös tradenomin paperit, enkä keksi, mitä valmiuksia niissä opinnoissa saisi toimittajan työhön. Tosiaankaan minulla ei olisi kompetenssia toimia taloustoimittajana.

Yliopisto-opinnoissa oli mm. tekstianalyysin kursseja, jotka käynyt ihminen ei helpolla haksahtaisi johonkin Miksu-blogiin.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 19:03"]

Monista opiskelukavereista tuli toimittajia. Humanistisissa opinnoissa painotetaan kirjoittamista ja kriittistä ajattelua. Minulla on myös tradenomin paperit, enkä keksi, mitä valmiuksia niissä opinnoissa saisi toimittajan työhön. Tosiaankaan minulla ei olisi kompetenssia toimia taloustoimittajana.

Yliopisto-opinnoissa oli mm. tekstianalyysin kursseja, jotka käynyt ihminen ei helpolla haksahtaisi johonkin Miksu-blogiin.

[/quote]
0 0

Työterveydenhoitaja

yksityisellä puolella. Päivätyö, aika paljon asiakaskäyntejä jne. Liksa nyt 3000 plus aika kivat bonukset kerran vuodessa ja muita pikku tuloslisiä.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 22:16"]

yksityisellä puolella. Päivätyö, aika paljon asiakaskäyntejä jne. Liksa nyt 3000 plus aika kivat bonukset kerran vuodessa ja muita pikku tuloslisiä.

[/quote]
0 0

Esimiehenä

Lastensuojelulaitoksessa . Yhteiskuntatieteiden kandi koulutus

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 22:26"]

Lastensuojelulaitoksessa . Yhteiskuntatieteiden kandi koulutus

[/quote]
0 0
Aihe vapaa