Arvostukseni opettajia kohtaan on romahtanut kasvatutieteen opinnot aloitettuani! HÖMPPÄÄ!

Vierailija

Voi taivas osaa muuten kasvatus"tiede" olla maailmaasyleilevää diipadaapahömppää, josta akateemisuus on yhtä kaukana kuin valokuitutekniikka koruompelusta. Olen opiskellut kasvatustieteiden perusopinnot täyspäiväisen (vaativan) työni ohella ja käyttänyt näiden 25 opintopisteen saamiseen korkeintaan 25 tuntia aikaa.

Eli opettajan "akateemisen" ammatin saa kyllä semmoisella loruttelulla, ettei ole tosikaan! Kehtaavatkin vielä aina joka yhteydessä mainostaa olevansa yliopiston käyneitä maistereita...

Sivut

Kommentit (119)

Vierailija

Ainahan kaikkea voi opiskella huvikseen ymmärtämättä mitään, mutta olisi kannattanut osallistua tentteihin ja katsoa, mitä oikeasti osaa.

Kirjoitit "olen opiskellut" etä "olen suorittanut", siinä on vissi ero.

Vierailija

Lainaus:

No ei kai ne opettajan opinnot siinä vielä ole. Miksi ihmeessä sinä vaativaa työtä tekevä sorrut itse tuollaiseen hömppään?

Loput on käytännön opetusharjoittelua ja didaktiikkaa. Eli tuo kasvatustiedepaketti on mukamas opettajan pätevyyden akateeminen ydin. Pöh.

Ja luen tätä hömppää edetäkseni urallani: opettajan muodollista pätevyyttä kun tunnutaan arvostettavan aina vain enemmän yliopistomaailmassakin.

AP

Vierailija

ne suorittaa jossain kansalaisopistossa tms.

Mutta eihä ne kerro mitään opeopinnoista! Nehän on vain pikkuriikkinen murunen kokonaisuudesta.

Vierailija

Lainaus:

Ainahan kaikkea voi opiskella huvikseen ymmärtämättä mitään, mutta olisi kannattanut osallistua tentteihin ja katsoa, mitä oikeasti osaa.

Kirjoitit "olen opiskellut" etä "olen suorittanut", siinä on vissi ero.

Olen siis suorittanu tuon kokonaisuuden, tentteineen päivineen. Ja kaikista päässyt läpi aivan olemattomalla puppurunoilulla, yleistiedolla, elämänkokemuksella ja puhtaasti päättelemällä.

AP

Vierailija

Lainaus:

ne suorittaa jossain kansalaisopistossa tms.

Mutta eihä ne kerro mitään opeopinnoista! Nehän on vain pikkuriikkinen murunen kokonaisuudesta.

AP

Vierailija

sen huonompi ole, vaikka olisi hömppää vähän opiskellutkin. Olihan ne pedagogiset opinnot vähän hömppää, mutta minulla on silti fyysikon koulutus, ja olen ihan pätevä matematiikan, fysiikan, kemian ja atk:n ope. Ja niiden pedagogisten opintojen lisäksi olen opiskellut lähes 200 opintoviikkoa muutakin. Opintopisteistä en osaa sanoa.

Vierailija

niin sinusta voisi joskus tulla oikeasti osaava opettaja. Nyt et edes yrittänyt oppia ja sen myötä osata, joten kaikki jäi kovin ulkokohtaiseksi. Ei sinusta tule opettajaa tenttimällä joku kokonaisuus ja moittimalla sitä helpoksi vaan omaksumalla se osaksi omaa työtäsi. Olet vasta polun alussa, kävellyt muutaman askeleen, eikä se tee sinusta edes opettajan aihiota ellet ymmärrä, mihin niitä 25 tunnissa lukemaasi noin 1500 sivua käytät.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Opettajana toimivan tutkintoon kuuluu vähän muutakin kuin hieman kasvatustiedettä.

Mutta tieteellinen osuus on tossa.

AP

on yksi sivuaine opettajan tutkinnossa. Edelleen, opettajan tutkintoon kuuluu paljon muutakin.

Vierailija

Good for you then.

Itse olen tavannut loistavia opettajia (arvostan), ja vähemmän loistavia (en arvosta),

loistavia kampaajia (arvostan), ja vähemmän loistavia (en arvosta), loistavia lääkäreitä, vähemmän loistavia jne jne.

Kertaakaan en ole ajatellut, että heidän ammattitaitonsa johtuu opintojen sisällöstä. Se on vain reitti päästä kuhunkin ammattiin. Persoona, kkinnostus, jatkuva kehittyminen ja sitoutuminen työhön, niistä muodostuu ammattitaito. Oma arvostukseni on kiinni näsitä.

Ja mitä opintoihin tulee, yksikään opettaja ei valmistu 25 opintopisteellä opettajaksi. Niinkuin ei muihinkaan akateemisiin ammatteihin. Huoks.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat