Keskustelualueen säännöt

Semmoinen

ihminen, joka tykkää noista nimistä?

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 19:08"]

ihminen, joka tykkää noista nimistä?

[/quote]
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
0 0

Sellainen jonka mielestä ne on kauniita ja kivoja nimiä

Eri ihminen joka antaa nimeksi Nico, Miro, Miika, Jyri yms

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 19:09"]

Eri ihminen joka antaa nimeksi Nico, Miro, Miika, Jyri yms

[/quote]
0 0

Minusta olisi

tullut Lauri jos olisin ollut poika. Vanhempani eivät kummoisia vanhempia. Muista näiden nimien antajista en voi mennä sanomaan.

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 19:11"]

tullut Lauri jos olisin ollut poika. Vanhempani eivät kummoisia vanhempia. Muista näiden nimien antajista en voi mennä sanomaan.

[/quote]
0 0

Kyllä tää Seitsemän Veljeksen suuntaan turahtaa

aika rankasti.

Fanittaa kansalliskirjailijaa?

Tero

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 19:13"]

aika rankasti.

Fanittaa kansalliskirjailijaa?

Tero

[/quote]
0 0

Mä voisin antaa

Minä voisin antaa noita nimiä. Olen ihan tavallinen keskiluokkainen, työssäkäyvä ja keski-ikäinen nainen. Pituus 165cm, normaalivartaloinen, veriryhmä A+, koko 38 ja kengänkoko 39 -siis hyvinkin keskimääräinen suomalainen.

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 19:16"]

Minä voisin antaa noita nimiä. Olen ihan tavallinen keskiluokkainen, työssäkäyvä ja keski-ikäinen nainen. Pituus 165cm, normaalivartaloinen, veriryhmä A+, koko 38 ja kengänkoko 39 -siis hyvinkin keskimääräinen suomalainen.

[/quote]
0 0

Hyviä, perinteisiä nimiä.

Voisin antaa lapselleni minkä vaan noista nimistä. Mutta minkälainen ihminen antaa nimeksi Oscari? Bongasin tänään kastetuista, sukunimi tavallinen suomalainen...

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 19:20"]

Voisin antaa lapselleni minkä vaan noista nimistä. Mutta minkälainen ihminen antaa nimeksi Oscari? Bongasin tänään kastetuista, sukunimi tavallinen suomalainen...

[/quote]
0 0

Tuttavapiirissä monta noista nimistä

annettu muksuille. Antajat ovat olleet hyvin työelämässä menestyneitä,a kateemisesti koulutettuja ihmisiä. Kivoja, kaikin puolin kunnollisia ihmisiä, jotka arvostavat suomalaista nimiperintöä. Vaikka moni on asunut ulkomailla, ei lapsille ole annettu "kivoja", "kansainvälisiä" nimiä.

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 19:26"]

annettu muksuille. Antajat ovat olleet hyvin työelämässä menestyneitä,a kateemisesti koulutettuja ihmisiä. Kivoja, kaikin puolin kunnollisia ihmisiä, jotka arvostavat suomalaista nimiperintöä. Vaikka moni on asunut ulkomailla, ei lapsille ole annettu "kivoja", "kansainvälisiä" nimiä.

[/quote]
0 0

Sellanen Marimekkotyyppi mustalla Marimekon kangaskasilla.

Lapsilla pienempinä Marimekon raitapaidat!

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 19:27"]

Lapsilla pienempinä Marimekon raitapaidat!

[/quote]
0 0

Minä voisin hyvinkin antaa

ja päälle raitapaita!

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 22:02"]

ja päälle raitapaita!

[/quote]
0 0

Minä tykkään perusnimistä, siksi annoin.

Ei ollut mielessä mitään sen spesifimpiä kulttuuriviittauksia.

Tykkään kyllä Marimekosta, vaikken lapsiani Marimekkoon raaskikaan laajemmin pukea (yksi Marimekon paita taitaa pojalla olla). :)

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 22:12"]

Ei ollut mielessä mitään sen spesifimpiä kulttuuriviittauksia.

Tykkään kyllä Marimekosta, vaikken lapsiani Marimekkoon raaskikaan laajemmin pukea (yksi Marimekon paita taitaa pojalla olla). :)

[/quote]
0 0

traditionalisti

jolle "suomalaiset arvot" ovat rakkaat. Noihan on kaikki seitsemästä veljeksestä

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 22:15"]

jolle "suomalaiset arvot" ovat rakkaat. Noihan on kaikki seitsemästä veljeksestä

[/quote]
0 0

voisin antaa

Laurin, Tuomaksen tai Eeron, ovat itse asiassa juurikin suosikkipojannimiäni. Itse en haluaisi antaa "muotinimeä", eli vaikka noi ovatkin enempi vähempi suosittuja, eivät samalla tavalla kuin esim. Eetu ja Veeti. Akateeminen yhteiskuntatieteilijä pk-seudulta.

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 22:16"]

Laurin, Tuomaksen tai Eeron, ovat itse asiassa juurikin suosikkipojannimiäni. Itse en haluaisi antaa "muotinimeä", eli vaikka noi ovatkin enempi vähempi suosittuja, eivät samalla tavalla kuin esim. Eetu ja Veeti. Akateeminen yhteiskuntatieteilijä pk-seudulta.

[/quote]
0 0

Juhani ja Tuomas ainakin minusta hyviä nimiä

Jos saisin vielä pojan, Tuomas ja Johannes olisivat ne nimet mistä todennäköisimmin valitsisin lapsen ensimmäisen nimen. Eikä Juhanissa, Laurissa ja Eerossakaan minusta mitään moitittavaa, jotenkin vain liikaa oman tuttavaporukkani aikuisten nimiä.

Seitsemän veljestä toki tulee mieleen mutta haittaako se jotain? Simeoni yms harvinaisemmat nimet kuitenkin puuttuvat ja luettelit vain ne yleisiksi jääneet, monella suvussakin olevat, nimet.

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 22:29"]

Jos saisin vielä pojan, Tuomas ja Johannes olisivat ne nimet mistä todennäköisimmin valitsisin lapsen ensimmäisen nimen. Eikä Juhanissa, Laurissa ja Eerossakaan minusta mitään moitittavaa, jotenkin vain liikaa oman tuttavaporukkani aikuisten nimiä.

Seitsemän veljestä toki tulee mieleen mutta haittaako se jotain? Simeoni yms harvinaisemmat nimet kuitenkin puuttuvat ja luettelit vain ne yleisiksi jääneet, monella suvussakin olevat, nimet.

[/quote]
0 0

Suomalainen.

Kaikki eivät halua lapsilleen nimeksi Grischoldista tai Gerdiina-Gharloddea.

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 22:37"]

Kaikki eivät halua lapsilleen nimeksi Grischoldista tai Gerdiina-Gharloddea.

[/quote]
0 0

Annoimme pojalle nimen ihanan ukkini mukaan

jolla oli myös "Seitsemän veljestä"-nimi. Poika siis sai perinteisen ns. pappanimen. Ukkini oli mukana ristiäisissä ja liikuttui kyyneliin nimen kuullessaan. Hän kuoli vain kuukausi ristiäisten jälkeen :(

[quote author="Vierailija" time="01.06.2012 klo 22:53"]

jolla oli myös "Seitsemän veljestä"-nimi. Poika siis sai perinteisen ns. pappanimen. Ukkini oli mukana ristiäisissä ja liikuttui kyyneliin nimen kuullessaan. Hän kuoli vain kuukausi ristiäisten jälkeen :(

[/quote]
0 0

poikani Lauri

Viittaa koulutettun väkeen. Muoti-ja filmitähtinimet ovat alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvien valintoja. Tästä on tutkimustietoa.

[quote author="Vierailija" time="02.06.2012 klo 08:46"]

Viittaa koulutettun väkeen. Muoti-ja filmitähtinimet ovat alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvien valintoja. Tästä on tutkimustietoa.

[/quote]
0 0

Vahvistan saman havainnon ja kokemuksen

Tuttavapiirissä monta noista nimistä annettu muksuille. Antajat ovat olleet hyvin työelämässä menestyneitä,a kateemisesti koulutettuja ihmisiä. Kivoja, kaikin puolin kunnollisia ihmisiä, jotka arvostavat suomalaista nimiperintöä. Vaikka moni on asunut ulkomailla, ei lapsille ole annettu "kivoja", "kansainvälisiä" nimiä.

Juuri näin.
Meillä on samanoloisia nimiä tytöillämme.

[quote author="Vierailija" time="02.06.2012 klo 08:56"]

[quote]

Tuttavapiirissä monta noista nimistä annettu muksuille. Antajat ovat olleet hyvin työelämässä menestyneitä,a kateemisesti koulutettuja ihmisiä. Kivoja, kaikin puolin kunnollisia ihmisiä, jotka arvostavat suomalaista nimiperintöä. Vaikka moni on asunut ulkomailla, ei lapsille ole annettu "kivoja", "kansainvälisiä" nimiä.

[/quote]

Juuri näin.
Meillä on samanoloisia nimiä tytöillämme.

[/quote]
0 0
Aihe vapaa