Keskustelualueen säännöt

G: Nyt rehellisesti, milloin viimeksi kävit gynekologilla?

Tunnustan, viimeksi kun asetettiin kierukka, ja sen käyttöaika loppuu syksyllä, eli reilu 4v sitten.

Ei vaan inspaa, vaikka pitäisi... Tätini kuoli munasarjasyöpään suht nuorena, siltikään ei vain saa varattua sitä aikaa.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 14:06"]

Tunnustan, viimeksi kun asetettiin kierukka, ja sen käyttöaika loppuu syksyllä, eli reilu 4v sitten.

Ei vaan inspaa, vaikka pitäisi... Tätini kuoli munasarjasyöpään suht nuorena, siltikään ei vain saa varattua sitä aikaa.

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Noin 7 vuotta sitten

En minä siellä juokse jos ei ole oikeaa tarvetta eli esim. ehkäisyasioita tai jotain vaivoja. En minä muutenkaan käy muitakaan ruumiinosia tarkastuttelemassa muuten vaan vaikka niihinkin voi tulla vaikka syöpä.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 14:07"]

En minä siellä juokse jos ei ole oikeaa tarvetta eli esim. ehkäisyasioita tai jotain vaivoja. En minä muutenkaan käy muitakaan ruumiinosia tarkastuttelemassa muuten vaan vaikka niihinkin voi tulla vaikka syöpä.

[/quote]
0 0

vuosi sitten, käyn gynellä ja papassa joka vuosi

mammografiassa + ultrauksessa joka toinen vuosi

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 14:08"]

[/quote]
0 0

hei naiset joka vuosi!!

kasvaimet ym viat näkyvät ultrassa, kyllä siellä on käytävä ainakin joka toinen vuosi

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 14:12"]

kasvaimet ym viat näkyvät ultrassa, kyllä siellä on käytävä ainakin joka toinen vuosi

[/quote]
0 0

En ole käynyt

Erikseen gynellä en ole käynyt koskaan. Menkkaongelmien tiimoilta kävin terveyskeskuslääkärillä joskus tarkistuttamassa alapään, sukupuolitautipolilla olen joskus käynyt ronkittavana, papa-koe on otettu kahdesti (terveyskeskuksessa ja omanikäisten joukko"kutsunnoissa").

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 14:13"]

Erikseen gynellä en ole käynyt koskaan. Menkkaongelmien tiimoilta kävin terveyskeskuslääkärillä joskus tarkistuttamassa alapään, sukupuolitautipolilla olen joskus käynyt ronkittavana, papa-koe on otettu kahdesti (terveyskeskuksessa ja omanikäisten joukko"kutsunnoissa").

[/quote]
0 0

Papassa vuosi sitten

mutta gynellä en muista käyneeni koskaan. Miksi pitäisi jos ei ole vaivoja?

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 14:14"]

mutta gynellä en muista käyneeni koskaan. Miksi pitäisi jos ei ole vaivoja?

[/quote]
0 0

gynellä en ole koskaan käynyt

meillä ei ole täällä erikseen gynejä terveyskeskuksessa, mutta papassa kävin viimeksi 2v sitten. Ja muutenkin on ronkittu alapäätä säännöllisesti, tarpeen mukaan.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 14:16"]

meillä ei ole täällä erikseen gynejä terveyskeskuksessa, mutta papassa kävin viimeksi 2v sitten. Ja muutenkin on ronkittu alapäätä säännöllisesti, tarpeen mukaan.

[/quote]
0 0

en muista

varmaan joku 8 vuotta sitten
En kyllä aio lähiakoina mennäkään kun ei ole varaa eikä mitään varsinaista vaivaakaan.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 14:17"]

varmaan joku 8 vuotta sitten
En kyllä aio lähiakoina mennäkään kun ei ole varaa eikä mitään varsinaista vaivaakaan.

[/quote]
0 0

Pilleriresepti uusittava kerran vuodessa

joten käyn kerran vuodessa. Papa otetaan joka toinen vuosi.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 14:19"]

joten käyn kerran vuodessa. Papa otetaan joka toinen vuosi.

[/quote]
0 0

ihan gynellä olen käynyt viimeksi lukion ekalla joskus vuonna -98

Yleislääkärillä kyllä pariin otteeseen gyneasioissa + papa tuossa vuoden alussa.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 14:47"]

Yleislääkärillä kyllä pariin otteeseen gyneasioissa + papa tuossa vuoden alussa.

[/quote]
0 0

Varsinaisella gynekologilla kävin tammikuussa.

Sairaalan naistentautien erikoislääkärillä maaliskuussa.
Ja sairaalassa gynekologisessa leikkauksessa huhtikuussa.
Jälkitarkastus tulossa lokakuussa.

Oliskohan tässä tarpeeksi housuttomana kekkulointia yhdelle vuodelle ?

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 14:49"]

Sairaalan naistentautien erikoislääkärillä maaliskuussa.
Ja sairaalassa gynekologisessa leikkauksessa huhtikuussa.
Jälkitarkastus tulossa lokakuussa.

Oliskohan tässä tarpeeksi housuttomana kekkulointia yhdelle vuodelle ?

[/quote]
0 0

Heh mulla vähän samaa kekkulointia

viimesen vajaan 2 vuoden ajalta, gynellä ultrassa, sairaalassa katsottiin löydöstä uudestaan, leikattiin, n vuosi sitten 40v papa, jälkitarkastus. No oon nyt ainakin syksyyn näillä

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 15:00"]

viimesen vajaan 2 vuoden ajalta, gynellä ultrassa, sairaalassa katsottiin löydöstä uudestaan, leikattiin, n vuosi sitten 40v papa, jälkitarkastus. No oon nyt ainakin syksyyn näillä

[/quote]
0 0

Sama tahti :)

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 15:00"]

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

Noin neljä vuotta sitten.

En tapaa laukata muillakaan erikoislääkäreillä joka vuosi. Ehkäisyasiat hoituvat terveyskeskuksessa.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 15:02"]

En tapaa laukata muillakaan erikoislääkäreillä joka vuosi. Ehkäisyasiat hoituvat terveyskeskuksessa.

[/quote]
0 0

Miksi pitäisi käydä?

Gynekologini toivotti hyvää loppuelämää, kun sovimme ehkäisyn lopettamisesta tarpeen päätyttyä vaihdevuosien myötä. Sanoi, että ellei tule kovia kuumia aaltoja tai muuta tarvetta hormonikorvaushoitoon niin normaalit papa-seulonnat riittävät.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 15:04"]

Gynekologini toivotti hyvää loppuelämää, kun sovimme ehkäisyn lopettamisesta tarpeen päätyttyä vaihdevuosien myötä. Sanoi, että ellei tule kovia kuumia aaltoja tai muuta tarvetta hormonikorvaushoitoon niin normaalit papa-seulonnat riittävät.

[/quote]
0 0

Viime syksynä kävin.

Käyn säännöllisesti, noin vuoden välein. Eihän se kivaa ole, mutta ei tulisi mieleenkään käydä harvemmin. Mulla on kyllä ihan huippu-ihana gyne, olen käynyt samalla vuodesta -92.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 15:06"]

Käyn säännöllisesti, noin vuoden välein. Eihän se kivaa ole, mutta ei tulisi mieleenkään käydä harvemmin. Mulla on kyllä ihan huippu-ihana gyne, olen käynyt samalla vuodesta -92.

[/quote]
0 0

Viime syksynä

kun edelliesestä kerrasta oli ollut 3 vuotta.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 19:16"]

kun edelliesestä kerrasta oli ollut 3 vuotta.

[/quote]
0 0

papa otettu viime kesänä

toissa kesänä kävin kättärillä ronkittavana ja vuonna 2007 ihan vain tarkastuksessa gynellä. Kättärin hoito-ohjeessa luki että "papa 1-2 vuoden välein avoterveydenhuollossa". En tarvitse ehkäisyä, niin en ajatellut gynellekään mennä ellei vaivoja tule, papa riittää. Olen 30v.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 19:19"]

toissa kesänä kävin kättärillä ronkittavana ja vuonna 2007 ihan vain tarkastuksessa gynellä. Kättärin hoito-ohjeessa luki että "papa 1-2 vuoden välein avoterveydenhuollossa". En tarvitse ehkäisyä, niin en ajatellut gynellekään mennä ellei vaivoja tule, papa riittää. Olen 30v.

[/quote]
0 0
Aihe vapaa