VL-nainen: Kuusi syytä hyväksyä ehkäisy

Vierailija

Hyväksyn ehkäisyn mm. seuraavista syistä:

- Raamatusta ei löydy yhtään kohtaa, joka kieltäisi ehkäisyn. Jos se olisi Jumalan mielestä syntiä, hän olisi kirjoituttanut sen esim. kymmeneen käskyyn...

Lue lisää:

http://freepathways.wordpress.com/2012/05/02/kuusi-syyta-hyvaksya-ehkaisy/

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija
Viesti

- Vastuulliset vanhemmat mitoittavat lapsimäärän jaksamisensa mukaan. Jollekin tämä tarkoittaa 10, toiselle 2 lasta. Keskimäärin äideille on kuluttavaa olla jatkuvasti raskaana tai pienen vauvan äitinä, sama pätee isiin

- Joskus jatkuvat raskaudet ovat fyysisestikin vaarallisia

- Edellisiin liittyen: on paljon tärkeämpää huolehtia hyvin olemassa olevista lapsista kuin tehdä lisää, ettei kukaan vain jäisi syntymättä

- Ja taas edelliseen liittyen: ei ole teologisesti perusteltua, että ihmisten sielut odottaisivat "jossakin" ruumillistumaansa ja ehkäisemällä estettäisiin näitä sieluparkoja pääsemästä maailmaan. Tämä ajatus on taikauskoa, että kristillistä teologiaa.

- Summa summarum: ehkäisköön ne jotka haluavat, ja loput olkoot ehkäisemättä.

Vierailija
Viesti

On ollut rankkaa kun ry:llä on jatkuvasti kiusattu painostamalla että pitäisi olla koko ajan valmis tulemaan raskaaksi ja ottamaan vastaan kaikki lapset :-( Ehkäistä ei muka saisi.t. Eräs väsynyt

Vierailija
Viesti

Olen 13 henkiestä perheestä ja voin sanoa että ei sitä vanhempien rakkautta ja aikaa kyllä juurikaan ollut. Isä teki väin töitä että rahat riittää, oli aina poissa, ja äitillä meni kaikki aika kodin hoitoon, pyykinpesuun, ruoanlaittoon jne.. niin että hänkin oli tavallaan aina poissa...jos meitä olisi ollut vähemmän niin varmasti lapsuuteni olisi ollut huomattavasti onnellisempi. Se on se yhteinen aikajoka merkkaa että syntyy kiintymys ja läheisyys.

Vierailija
Viesti

Lainaus:

Olen 13 henkiestä perheestä ja voin sanoa että ei sitä vanhempien rakkautta ja aikaa kyllä juurikaan ollut. Isä teki väin töitä että rahat riittää, oli aina poissa, ja äitillä meni kaikki aika kodin hoitoon, pyykinpesuun, ruoanlaittoon jne.. niin että hänkin oli tavallaan aina poissa...jos meitä olisi ollut vähemmän niin varmasti lapsuuteni olisi ollut huomattavasti onnellisempi. Se on se yhteinen aikajoka merkkaa että syntyy kiintymys ja läheisyys.

Entä jos juuri sinä olisit jäänyt syntymättä? Tai kenestä sisaruksesta olisit valmis luopumaan?

Vierailija
Viesti

Hävikki on niin suurta, että vl:ien määrä on jo kauan ollut aika vakio, vaikka perheet ovat suuria.

Tosin, hävikki ehkä vähenisi, jos liikkeeseen kuulumisen ehtona ei olisi 10-20 lasta.

Vierailija
Viesti

Meillä on 12 lasta ja elämä ei todellakaan ole ruusuilla tanssimista. Elämässämme on paljon vaikeuksia, yksinäisyyttä, sekä minun että lasten sairautta. Vasta viime vuosina olemme tajunneet, että mua ei kukaan pakota synnyttämään aina lisää. Se seurojen ja ry:n porukan "aivopesu" (paha sana mutta sitä se on ) on monesti niin voimakasta, ettei uskalla ehkäistä.

Terveisin vl, toistaiseksi.

Vierailija
Viesti

Lainaus:

Hävikki on niin suurta, että vl:ien määrä on jo kauan ollut aika vakio, vaikka perheet ovat suuria. Tosin, hävikki ehkä vähenisi, jos liikkeeseen kuulumisen ehtona ei olisi 10-20 lasta.

Johdon katsannaossa ehkäisyn synnillistäminen on tosiaan varmistanut lestadiolaisten määrän kasvun. Nyt liikeken piirissä elää peräti 50 000 alle 18-vuotiasta!

Rovasti Seppo Lohi tuli ilmeisesti vahingossa paljasteaneeksi tämän kun hän sanoi muutama vuosi sitten MTV:nn uutisissa, että jos vl:t luopuisivat ehkäisykiellosta, liike loppuisi muutamassa vuosikymmenessä kokonaan.

Ei olisi liikkeen oppien jatkajia jos heitä si sitoisi yhteen lisääntymisvelvoite taivaspaikan ehtona.

Kun ihmisen omat lapset ja seksuaalisuus ovat takaamassa taivaspaikkaa, se on hyvin sairas, mutta hyvin taitava rakennelma. Kierolla tavalla taitava.

Vierailija
Viesti

Ikävää että sinä koet saaneesi liian vähän rakkautta ja huomiota, mutta minä uskon että se oli kiinni vain vanhemmistasi.

Tuskinpa he olisivat siitä muuksi muuttuneet, vaikka olisit ollut ainokainen.

Ehkä kuvioissa olisi silloin ollut myös viihteellä olon ongelmat, väkivalta, alkoholi ja uskottomuus, avioero... Tavallisia murheita nykyisin epäuskoisessa maailmassa...

Eihän ihmisen/vanhemman perusluonne ja vastuullisuus siitä juuri muuksi muutu, oli lapsimäärä mikä vain.

Vierailija
Viesti

Ei se kuulkaa Jumalan valtakunta näy ulospäin, mitä se oikeasti on. Se näkyy maailman silmissä vain kieltoina ja jopa esim. naisia "kiristävänä" elämänä. Niin.. te luulette ja siksi asiat vääristyvät. Kehotan että tulkaapas rauhanyhdistykselle, ei sieltä ajeta teitä pois. asiat selviävät, Jumala kutsuu teitäkinparannukseen ja armolapsikseen...

Vierailija
Viesti

Uskonnon varjolla naisista tehdään lisääntymiskoneita ja elämästä tehdään miesten ja jumalan armosta täysin alistettuja.

Olen löytänyt paikkani maailmassa ja en todellakaan halua liittyä johonkin naisia alistavaan hihhulilahkoon, joka kuvittelee olevansa parempi kuin muut ja pyhempi. Höpsis!

Olen löytänyt myös Jumalan ja se ei vie minulta ihmisarvoani.

Vierailija
Viesti

paitsi te lestadioaliset. Mutta eikös just ollu uutisissa että teidän keskuudesta on paljastunut lasttn hyväksikäyttäjien rinkejä, kymmeniä omia lapsiaan raiskaavia isiä?

Se on monien mielestä rikoksista rumin.

Omahyväisyytenne on tympeää.

Vierailija
Viesti

Lainaus:

Lainaus:

Entä jos juuri sinä olisit jäänyt syntymättä? Tai kenestä sisaruksesta olisit valmis luopumaan?

Jos en olisi syntynyt, en tietäisi siitä mitään, koska minua ei olisi. Jos sisaruksistani vaikka 8 olisi jäänyt syntymättä, en tietenkään osaisi kaivata heitä. Oletko ihan käsittämättömän tyhmä?

tv. ohis

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat