Mikä on PAHIN moka hoitohenkilökunnalta, joka on kohdannut sinut?

Vierailija

tai jos kuulut heihin, niin mikä on pahin mokasi?

Sivut

Kommentit (171)

Vierailija

fysioterapilla joka hieroi mun käsiä kaameessa flunssassa, niisti välillä kunnolla ja lopuksi kuivasi rasvat mun käsistä sillä räkäpaperillaan.

Vierailija

että letku painui ihon sisään ja sai aikaan avohaavan. Puudutuksen takia en sitä itse hoksannut. Arpi on edelleen jäljellä, tapauksessa on 15 vuotta. Sitä joskus ihmettelen, ettei kukaan pitänyt avohaavaa mitenkään ihmeellisen eikä mitenkään pahoitellut.

Vierailija

Neuvontatyötä teen ja toimin sen hetkisen arvion perusteella ja virallisten suositusten mukaan. Jälkikäteen on helppo jossitella, mitä ois tapahtunut jos ois tehnyt toisin. Ennustaja ei voi olla. t. sh

Vierailija

ja jouduin leikkaukseen ja luulin, että kaikki n nyt hyvin, mutta monta kymmentä vuotta on kivekset olleet kosketusarat.

Vierailija

Leikkauksen jälkeen heräämössä heräsin valtavaan pissahätään, mutta hoitajat vakuuttivat, että sellaista ei voi olla, koska minulle on laitettu katetri, antoivat kipulääkettä, kun valitin. Kamala olo vain jatkui, kunnes viimein suostuivat tarkistamaan tilanteen. Katetri oli tukossa ja kun se saatiin avattua, pissaa tulikin "litratolkulla". Kohta olisi varmaan rakko haljennut oikeasti. Jälkikäteen sain sitten vielä sitkeän virtsatietulehduksen, johtui varmaankin huonosti asennetusta katetrista.

Vierailija

Lainaus:

Leikkauksen jälkeen heräämössä heräsin valtavaan pissahätään, mutta hoitajat vakuuttivat, että sellaista ei voi olla, koska minulle on laitettu katetri, antoivat kipulääkettä, kun valitin. Kamala olo vain jatkui, kunnes viimein suostuivat tarkistamaan tilanteen. Katetri oli tukossa ja kun se saatiin avattua, pissaa tulikin "litratolkulla". Kohta olisi varmaan rakko haljennut oikeasti. Jälkikäteen sain sitten vielä sitkeän virtsatietulehduksen, johtui varmaankin huonosti asennetusta katetrista.

..ja katetrointi altistaa virtsatieinfektioille, oli se laitettu hyvin tai huonosti.

Vierailija

Olin todella sairas (crp lähes 400 ja todella huonossa kunnossa) ja oikeassa munuaisessa epäiltiin isoa häikkää. Lähettivät osastolta ultrattavaksi. Siinä sitten häilyin juuri ja juuri tajuissani kun ultraaja sanoi, että kunnossa näyttää kaikki onneksi olevan munuaisessa. Kun minua kärrättiin ulos niin kysyin, että ultrattiinhan nyt varmasti oikea munuainen. Ultraaja oli häkeltynyt: kaikissa papereissa luki kuulemma vasen. Ultrasi uudelleen ja sitten olikin jo hyvin kiire kun minkäänlaista järkevää kaikua ei löytynyt. Kuulemma oli todella vähästä kiinni. Jos en olisi saanut suutani auki ja olisivat kuvitelleet, että munuaiseni on kunnossa nin olisi käynyt todella todella huonosti.

Vierailija

Lainaus:

Olin todella sairas (crp lähes 400 ja todella huonossa kunnossa) ja oikeassa munuaisessa epäiltiin isoa häikkää. Lähettivät osastolta ultrattavaksi. Siinä sitten häilyin juuri ja juuri tajuissani kun ultraaja sanoi, että kunnossa näyttää kaikki onneksi olevan munuaisessa. Kun minua kärrättiin ulos niin kysyin, että ultrattiinhan nyt varmasti oikea munuainen. Ultraaja oli häkeltynyt: kaikissa papereissa luki kuulemma vasen. Ultrasi uudelleen ja sitten olikin jo hyvin kiire kun minkäänlaista järkevää kaikua ei löytynyt. Kuulemma oli todella vähästä kiinni. Jos en olisi saanut suutani auki ja olisivat kuvitelleet, että munuaiseni on kunnossa nin olisi käynyt todella todella huonosti.

kun tämä moka selvisi? Kun oli vähästä kiinni?

Vierailija

kiinnittynyt hyvin, tulossa pää edellä, eikun synnyttämään alateitse. Itseasiassa se oli vauva A:n takamus ja jos olisi synnytetty, olisin nyt kahden CP-vammaisen äiti. Onneksi lääkäri ei uskonut kätilöä.

Vierailija

laittoi murtuneeseen sormeen lastan väärinpäin ja sori taipui vikasuuntaan, Korjasin sen itse kotona ja kyllä se siitä sitten.

Vierailija

ja menin valittamaan lääkärille kun oli kova kipu kyljessä. Olin ennekin sairastanut virtsatietulehduksia niin että arvasin että sama vaiva. Mutta lääkäri (n. 50 v äijä) vaan vilkaisi minua ja toikaisi että varmaan klamydia, laittoi lähetteen testeihin.

Olin niin järkyttynyt, nuori ja ujo etten tajunnut edes vastustella. En ollut vielä ollut edes sukupuoliyhteydessä.

Sitten jouduin sen lähetteen kanssa aulaan, jossa sairaanhoitajat 3 kpl joukolla taivastelivat kovaan ääneen tilannetta, ja minä häpesin.

No testit oli negatiiviset ja virtsatietulehdus jäi hoitamatta. Niin että kiitos vaan lääkärisetä.

Vierailija

Lapra tuloksissa raskaus nega ja sisätutkimusten perusteella kohtu normaalinkokoinen, vaikka raskausviikkoja takana 12. Eiku hormoonihoitoja kuukaustisten aikaan saamiseksi, joka ei tietenkään tehonnut, eiku ultraan. Tuolloin sitten selvisi, että olen 18 viikolla raskaana.

Vierailija

että en tiedä mistä aloittaisi...

Diagnoosimokia mm.: enon sydänkohtaus tulkittiin närästykseksi, lapseni astmaa ei tunnistettu, eikä minun kilpirauhastulehdustani, selkämurtumaani kehotettiin parantelemaan kovalla jumalla, näköhermotulehdusta pidettiin karsastuksena, siskoni jalkamurtumaa ei huomattu, endometrioosi oli kuulemma laktoosi-intoleranssia...

Oikeastaan mikään ei ole mennyt ekalla kerralla maaliin - ja oikean diagnoosin löytäminen on aina vaatinut suunnilleen haulikon ja asenteen, että "minähän en poistu täältä ennen kuin hoidatte".

Sitten toinen puoli on huonot käytöstavat ja hillitön kyykyttämisen halu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat