Te jotka ootte lihoneet esim. yli 10 kiloa, olis kysymys...

Vierailija

Et miksi ette tehneet asialle jotain heti, kun huomasitte että paino alkaa nousta? Eikö olis ollu paljon helpompaa laihduttaa ne muutama kilo samantien pois? Kysymys on siis osoitettu niille, jotka tuskailevat ylipainon kanssa. Ei esimerkiksi alipainosta normaalipainoon päässeille tai niille, joita liikakilot ei vois vähempää häiritä.

Itselläni paino heittelee korkeintaan kaks tai kolme kiloa ja olen siis pysynyt hoikkana koko ikäni. Heti kun huomaan, että farkut alkaa kiristää niin pidän kurinpalautuksen ja pudotan ne salakavalasti tulleet kilot.

Sivut

Kommentit (96)

Vierailija
Viesti

Ekasta raskaudesta jäi laitokselta kotiuduttua kiloja kymmenisen, ja niistä sain kuusi pois. Loput jäivät, tulin uudelleen raskaaksi ja toisen raskauden jäljiltä kiloja jäi viisi lisää, siis sellaisia joita en saanut pois. Nyt siis +11kg verrattuna aikaan ennen raskauksia. Ennen teinkin juuri noin kuin sinä, pudotin heti kun alkoi kertyä, mutta raskaudet pääsivät yllättämään.

Vierailija
Viesti

On hyvä itsetunto, olen muuten ihan kaunis, ei kiinnostanut jne. Mutta sitten kun vihdoin menin vaa´alle, niin päätin ryhdistäytyä.

Vierailija
Viesti

pitänyt painoni kurissa juuri noin, kilon heilautuksella suuntaansa. Mutta, mutta, nyt minulla on menossa lääkitys joka sekä kerää nestettä että lisää ruokahalua ja kamppailu on aivan armotonta. Paino tahtoo nousta ja nousta, vaikka kuinka yritän pitää sitä kurissa. Nyt painon kanssa kamppailemisesta on tullut totista työtä ja täytyy todeta, että osin olen sille hävinnyt. Painoni on noussut 6kg. Todella turhauttavaa!

Ja ei, aikaisemmin ei ole ollut tällaista.

Vierailija
Viesti

Elämäntilanne oli sellainen, että oli huomattavasti tärkeämpääkin ajateltavaa kuin laihduttaminen. Tottakai kiristävät vaatteet harmittivat, mutta ei pystynyt keskittymään mihinkään laihduttamiseen. Lihomisen syy siis esti laihduttamasta, jos joku ymmärtää, mitä tarkoitan. Tätä kun jatkuu parikin vuotta, niin kiloja kertyy jo roppakaupalla. Sen jälkeen painonpudotus ei olekaan enää helppoa parin kilon poistoa.

Vierailija
Viesti

muuta juuri siinä kohti, kun ne ekat ylikilot kertyi. Odotin vauvaa enkä osannut siinä ensikerralla tajuta mikä oli läskiä ja mikä sitten sallittua nousua. No, lapsi sitten syntyikin pikkukeskosena ja koitti pysyä hengissä teholla. Enpä huomannu kilojani tarkkailla. Kotiin sain heikon ja pienen sairaan lapsen, taas meni aika muuhun, kun oman painon vartiointiin.

Että sellaista se on joillakin. Ja kun se, että elämässä on jotain muutakin tärkeämpää vie kaiken huomion, ei omaa itseä tule tarkkailtua. Ja kiloja kun kertyy pikkuhiljaa, eipä sitä niin ajattele. Mulla oli elämässä 20 vuotta sellaista, etten niin itseeni keskittynyt. Nyt olen koittanut keskittyä ja koitan saada itseäni normaalimpaan suuntaan. Sarkaa on 40 kiloa.

Vierailija
Viesti

mulla oli valvottava vauva ja valvottava taapero (enkä nyt tarkoita tekemisten seuraamista). Yritin vain pitää lapset ja itseni hengissä.

Vierailija
Viesti

3 pientä lasta, työ, rakentaminen jne. vievät voimat.

Ei ole energiaa painonhallintaan, hyvä kun jaksaa tehdä lapsille kunnollista ruokaa ja hoitaa puhtaita vaatteita kaappiin.

Olen aina tykännyt herkutella ja kai siitä saa jotain lohtua ja apua rentoutumiseen.

Vierailija
Viesti

Lainaus:

olen siis pysynyt hoikkana koko ikäni. Heti kun huomaan, että farkut alkaa kiristää niin pidän kurinpalautuksen ja pudotan ne salakavalasti tulleet kilot.

... sulle! Good for you, sä olet varmasti täydellinne ihminen.

Ei helvetti, miks mä taas tulin tälle palstalle.

Vierailija
Viesti

Paino ei ollut päällimmäisenä mielessä ja koska en kyennyt poistumaan kotoa, pukeuduin verkkareihin tai pyjamaan, joissa lihomista ei huomannut. Lihoin noin puolessa vuodessa viitisentoista kiloa.

Vierailija
Viesti

Mulle määrättin mieliealalääkitys, Remeron.

Olin mielestäni ihan sopusuhtainen, 167/58, (ok, valehtelin, ajattelin että oon läski....) ja kun olin vähän aikaa lääkkeitä syönyt piti odtaa uusia vaatteita ja paino oli yhtäkkiä 70kg!

Ällötti, oksetti, lopetin lääkityksen, taistelin kilojen kanssa.

Nuorena on kuitenkin suht helppoa, olin 16v.

Paino tasaantui sitten 60kiloon, tyydyin siihen.

Iski masennus taas, laihduin kokoon 34/36.

Masennus helpotti, ruoka maistui, lihoin kokoon 38.

Mielialan mukaan siis yli 10v paino pudonnut, noussut, pudonnut, noussut...

Koko38 olen yrittänyt pitää.

Nyt raskauden jälkeen en ole jaksanut kiloja miettiäkään, kun suunnitellaan toista (mielialaongelmat terapian avulla sen verran kunnossa että pystyy perheestä huolehtimaan), mutta olen luvannut ja vannonnut itselleni että kun toinen lapsi on syntynyt, tämä mamma rupee liikkumaan ja karistaa kaikki ylimääräiset kilot!

Vierailija
Viesti

AP ei saa riittävästi hyvää munaa eikä AP:n kasvot ole kummoiset. Ainoa asia missä AP pärjää on laihuus.

Vierailija
Viesti

kuin ap, ja pitkään olinkin. Tänä syksy/talvena painoa tullut noin 8 kiloa (olen lyhyt), enkä kyennyt kerta kaikkiaan lopettamaan. Stressiä, huonoa unta jne. Nyt kesän kynnyksellä pännii ihan helvetisti. Tällä viikolla tosin oon onnistunu keventää, katsotaan miten käy.

Vierailija
Viesti

Mikä kuppikoko AP:lla on? Onko ryppyjä? Yliopistotutkintoa? Tiukka vittu?

Onko AP:n elämässä ollut avioeroa, yksinhuoltajuutta, masennusta, sairauksia ja tai vastoinkäymisiä?

Minä olin nuoruuteni liian laiha ja mietin miten jotkut antavat itsensä paisua. Mutta olinkin silloin vain nuori ja tyhmä.

Vierailija
Viesti

no mä olen lihonut kymmenen kiloa (siten että se on häirinnyt mua itseäni) ja silti bmi on ollut normaalipainon sisällä koko ajan. En pidä itselleni koskaan mitään "kurinpalautuksia", mutta jonkin verran seuraan painoani. Yleensä talvella lihon ja kesällä laihdun ilman sen kummempaa laihduttamista. Kesällä tykkään syödä kevyemmin ja liikun enemmän - talvella päin vastoin. Jos alkaisin panikoimaan parista lisäkilosta siinä määrin että pitäisi alkaa johonkin toimenpiteisiin, niin voisin heittää hyvästit onnelliselle elämälleni. Ei ne kilot niin tärkeitä ole.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat