Mistä johtuu, että tietyt perheet on ihan jatkuvasti kipeenä?

Vierailija

Ei pitäs olla hometalo tai tälläsiä asioita taustalla. Ei ole allergioita tai mitään pysyviä, mutta ovat valehtelematta melkein joka viikko kipeinä vuorotellen koko perhe. Ja ovat oikeasti kipeitä, milloin mahataudissa milloin flunssassa, että mistään työn vieroksumisesta ei ole kyse.

Mistä voi johtua?

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija
Viesti

heikentävät vastustuskykyä, niin seuraavan bakteerin/ viruksen onkin sitten jo helpompi iskeä kiinni. Myös liialliset antibioottikuurit saavat kropan sekaisin, joka taas lisää tautien tarttuvuutta.

Nämä yleensä syynä jos elämäntavat muuten kunnossa.

Vierailija
Viesti

Tunnen esim keski-ikäisen lapsettoman pariskunnan, jotka sairastavat ihan koko ajan. Flunssaa joka toinen viikko, sitten selkäkipee, ja kaikki allergiat, niiden koirakin on aina pipi.. Syövät tosin vain eineksiä ja makeita herkkuja. Toiset: äiti ja lapsi aika isokokoisia, kaikki maailman taudit ja ongelmat. Siinä kyllä empatiakyky on sietokyvyn rajoilla.

Vierailija
Viesti

heikentää vastustuskykyä vähäksi aikaa, joten sairastamisista voi tulla kierre. Tai sitten on huonoa tuuria, esim. lapsen aloittaessa päiväkodin kulkeutuu helposti kaikki taudit kotiin ennen kuin niille kehittyy vastustuskyky (ja toisaalta ennen sitä voi ehtiä tulla em. kierre.) Ja joillakin vaan on luontaisesti heikoimpi vastustuskyky kuin toisilla.

Meillä mies ja lapsi ovat olleet vähän väliä sairaina koko talven. Itse olen selvinnyt helpommalla. Ei eletä mitenkään erilailla toisistamme.

Vierailija
Viesti

huono hygienia, siis ihan käsihygienia. Itse muutin miehen kanssa vuosi sitten yhteen ja olen sairastellut huomattavasti enemmän kuin ennen - mies ei koskaan pese käsiään ja muutenkin vähän niin ja näin tuo hygienia, vaikka suihkussa kyllä käy päivittäin. Minä taas hinkkailen ahkerasti kädet aina ulkoa sisälle tullessa :D

Vierailija
Viesti

Huono vastustuskyky, huono perushygienia, huono sisäilman laatu. Tai se homeongelma. Myös joistain rakennusmateriaaleista liukenee ilmaan kaasuja, jotka ärsyttää ja altistaa sairastamiselle.

Vierailija
Viesti

Mulle sano lääkäri tästä, että joidenkin vanhempien geenit vaan sopii yhteen ja lapsista tulee terveempiä, toisten vanhempien geenit ei sovi ollenkaan yhteen ja heidän lapsillaan on paljonallergioita ja sairasteluja.

Vierailija
Viesti

Mulle sano lääkäri tästä, että joidenkin vanhempien geenit vaan sopii yhteen ja lapsista tulee terveempiä, toisten vanhempien geenit ei sovi ollenkaan yhteen ja heidän lapsillaan on paljonallergioita ja sairasteluja.

Vierailija
Viesti

ja toisaalta myös se, kuinka perhe altistuu bakteereille ja viruksille. Eräänkin tutkimuksen mukaan busseilla ym. julkisilla menopeleillä matkustavat altistuvat enemmän taudeille kuin muut.

Mutta sitten muunlaisia syitä voi olla vaikka piilevä astma, hoitamaton allergia tai vasta-ainepuutos. Itse kärsin IgA-vasta-ainepuutoksesta ja sairastan aina kaikki mahdolliset taudit. Siinä ei edes hyvä käsihygienia aina auta.

Sitten tulee vielä mieleen vitamiinipuutokset, varsinkin d-vitamiini.

Vierailija
Viesti

Poika aloitti viime syksynä pk:n ja olemme sairastelleet enemmän kuin viimeisen kolmen vuoden aikana yhteensä. Käsihygienista olemme pitäneet entistä tarkempaa huolta mutta silti ollaan aina kipeitä =( Yksi parantuu, seuraava on kipeä jne.

Vierailija
Viesti

joillain kavereillani on mukulat aivan jatkuvasti kipeänä. Usein vielä sellaisten perheiden lapset, jossa ollaan tosi hygienisia ja tarkkoja siitä mitä lapset syövät. Voisikohan sillä olla joku merkitys?

Vierailija
Viesti

Meillä on sairastelun määrä vaihdellut paljon. Joinakin talvina on ollut kierrettä, joskus on päästy vähällä. Osa lapsista on sairastanut enemmän, kaikki joskus jotakin. Kivahan se on yrittää päteä, kuinka onnistuu olemaan niin terve tai pitämään perheensä terveenä - mutta todellisia perusteita ei sille pätemiselle hirveästi ole. Ja hupsheikkaa, KAIKKI kuolemme johonkin. Jokaiselle voi tulla syöpä tai sydäntauti, dementia tai diabetes. Vaikka olisi hoikka, pesisi käsiään, olisi koulutettu, olisi älykäs, liikkuisi, söisi terveellisesti ...

Vierailija
Viesti

Lainaus:

Meillä on neljä lasta, osa terveempiä ja osa taipuvaisempia sairastelemaan ja yksi allerginen. Ihmeeeeeellllllistä...

Vierailija
Viesti

Ihan koko ajan kipeenä. Ihmettelen todella, koska pitävät hygieniasta huolta, harrastavat kaikki liikuntaa ja syövät ihan perusruokaa.

Nolottaa myöntää, mutta tosiaan empatiat alkaa olla vähissä heitä kohtaan kun koko ajan kuulee että taas kipeenä eikä jaksa kuunnella ihan tavallistakaan valitusta heiltä. :(

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat