Keskustelualueen säännöt

Ei tule!

T: Sairaankuljettaja

P.S. TODELLA vaikeita tapauksia saatetaan alkaa rahallisesti rokottamaan jos kyseessä on toistuva tahallinen häiriörimpauttelu, mutta se on jo viranomaisasia.

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 21:49"]

T: Sairaankuljettaja

P.S. TODELLA vaikeita tapauksia saatetaan alkaa rahallisesti rokottamaan jos kyseessä on toistuva tahallinen häiriörimpauttelu, mutta se on jo viranomaisasia.

[/quote]
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö
0 0

juu, muistavat laskulla käynnistään

veivåt tai eivät. Potilaskin voi kieltäytyä ja eivät vie, silloinkin saat laskun...

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 21:50"]

veivåt tai eivät. Potilaskin voi kieltäytyä ja eivät vie, silloinkin saat laskun...

[/quote]
0 0

Tulee!

Ainakin täällä keski-uudellamaalla tulee kun kahdesti olen joutunut soittamaan tytölle 16v. astmakohtauksen takia.

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 21:52"]

Ainakin täällä keski-uudellamaalla tulee kun kahdesti olen joutunut soittamaan tytölle 16v. astmakohtauksen takia.

[/quote]
0 0

Tuo 10e tulee vain, jos kuljetetaan

eli viedään siis sairaalaan. Se on omavastuuosuus koko kyydin hinnasta (n. 70e), kela ystävällisetsi maksaa loput. Mutta miksi kyselet? Jos et ole varma, tarvitaanko ambulanssia, etkö voi soittaa päivystykseen ja kysyä neuvoja?

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 21:53"]

eli viedään siis sairaalaan. Se on omavastuuosuus koko kyydin hinnasta (n. 70e), kela ystävällisetsi maksaa loput. Mutta miksi kyselet? Jos et ole varma, tarvitaanko ambulanssia, etkö voi soittaa päivystykseen ja kysyä neuvoja?

[/quote]
0 0

Ohis kommentoi, että

on tilanteita, joissa ambulanssikuskien antama ensiapu tai hoito voi riittää.

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 21:55"]

[quote]

[/quote]

on tilanteita, joissa ambulanssikuskien antama ensiapu tai hoito voi riittää.

[/quote]
0 0

Onpa halpa kyyti!

USA:ssa kun tilaat ambulanssin ja sillä ajelet sairaalaan, saat helposti yli $ 500 laskun.

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 21:57"]

USA:ssa kun tilaat ambulanssin ja sillä ajelet sairaalaan, saat helposti yli $ 500 laskun.

[/quote]
0 0

Ei tule.

Laskua ei tule, ellei potilas lähde lanssin mukaan. Minulle on soitettu ambulanssia useampi kerta viimeisen parin vuoden aikana. Lasku on tullut vain niistä kerroista jolloin olen lähtenyt lanssin mukaan.

Laskua ei tule, ellei potilas lähde lanssin mukaan. Minulle on soitettu ambulanssia useampi kerta viimeisen parin vuoden aikana. Lasku on tullut vain niistä kerroista jolloin olen lähtenyt lanssin mukaan.

[/quote]
0 0

Olen aina luullut, ettei ambulanssia voi tilata :O

Minulla on ollut se käsitys, ettei ambulanssi ole kuin taksi, jonka voi tilata, vaan että kun soittaa hätänumeroon tms. niin tilanne arvioidaan joka kerta jo puhelun aikana, eikä suinkaan aina lähetetä sitä ambulanssia.

Ilmeisesti olenkin ollut väärässä.

Minulla on ollut se käsitys, ettei ambulanssi ole kuin taksi, jonka voi tilata, vaan että kun soittaa hätänumeroon tms. niin tilanne arvioidaan joka kerta jo puhelun aikana, eikä suinkaan aina lähetetä sitä ambulanssia.

Ilmeisesti olenkin ollut väärässä.

[/quote]
2 0

Meillekin tuli lasku kun pojan polvi meni sijoiltaan.

Laittoivat kotona polven paikoilleen eli ei kuljetettu mutta lasku tuli. 10-15e muistaakseni.

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 21:58"]

Laittoivat kotona polven paikoilleen eli ei kuljetettu mutta lasku tuli. 10-15e muistaakseni.

[/quote]
0 0

-ap- tässä

aika epäselvää ,toisille tulee, toisille ei??

ja tilanne on siis jo mennyt pari päivää sitten, ambulanssi tilattiin,mutta ei ollutkaan hengenhätää sitten kuitenkaan ja tilanne rauhoittui ja minnekään ei tarvinnut lähteä. nyt mietin että tuleeko sieltä lasku kun osotteet yms kyselivät.

ja tilanne on siis jo mennyt pari päivää sitten, ambulanssi tilattiin,mutta ei ollutkaan hengenhätää sitten kuitenkaan ja tilanne rauhoittui ja minnekään ei tarvinnut lähteä. nyt mietin että tuleeko sieltä lasku kun osotteet yms kyselivät.

[/quote]
0 0

Meillekin tuli lasku kun pojan polvi meni sijoiltaan.

[/quote]
0 0

Jos on ns. X-keikka eli ei kuljetusta, ei tule omavastuuta.

Poikkeuksena kuitenkin X-8 eli "hoidettu kohteessa", esim. juurikin vaikka astmakohtaus joka on hoidettu kotona. Niistä tulee omavastuu ja se on siis 9,25 €.

t. ensihoitaja

Poikkeuksena kuitenkin X-8 eli "hoidettu kohteessa", esim. juurikin vaikka astmakohtaus joka on hoidettu kotona. Niistä tulee omavastuu ja se on siis 9,25 €.

t. ensihoitaja

[/quote]
1 0

hiustenhalkomista

Minulla on ollut se käsitys, ettei ambulanssi ole kuin taksi, jonka voi tilata, vaan että kun soittaa hätänumeroon tms. niin tilanne arvioidaan joka kerta jo puhelun aikana, eikä suinkaan aina lähetetä sitä ambulanssia. Ilmeisesti olenkin ollut väärässä.

joskus se ambulanssi lähetetään varmuuden vuoksi. esim kolaritilanteissa.

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 21:59"]

[quote]

Minulla on ollut se käsitys, ettei ambulanssi ole kuin taksi, jonka voi tilata, vaan että kun soittaa hätänumeroon tms. niin tilanne arvioidaan joka kerta jo puhelun aikana, eikä suinkaan aina lähetetä sitä ambulanssia. Ilmeisesti olenkin ollut väärässä.

[/quote]

joskus se ambulanssi lähetetään varmuuden vuoksi. esim kolaritilanteissa.

[/quote]
0 0

Jotain 9 € maksoi kun kävivät katsomassa

lasta joka sai halvausoireisen kuumekouristuksen.
Eivät siis vieneet mihinkään, tarkkailivat vain hetken.

lasta joka sai halvausoireisen kuumekouristuksen.
Eivät siis vieneet mihinkään, tarkkailivat vain hetken.

[/quote]
0 0

Ehkä käytännöt vaihtelevat.

Tämä siis Lahdessa.

[quote]

[/quote]

Tämä siis Lahdessa.

[/quote]
0 0

Miksi meidän lapselle ei tullut laskua?

Poikkeuksena kuitenkin X-8 eli "hoidettu kohteessa", esim. juurikin vaikka astmakohtaus joka on hoidettu kotona. Niistä tulee omavastuu ja se on siis 9,25 €. t. ensihoitaja

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 22:00"]

[quote]

Poikkeuksena kuitenkin X-8 eli "hoidettu kohteessa", esim. juurikin vaikka astmakohtaus joka on hoidettu kotona. Niistä tulee omavastuu ja se on siis 9,25 €. t. ensihoitaja

[/quote]

[/quote]
0 0

Mitä lapsellenne tehtiin?

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 22:02"]

[quote]

[quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

Tämä selvensi paljon. Kiitos.

t. ensihoitaja

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 22:02"]

[quote]

t. ensihoitaja

[/quote]

[/quote]
0 0

kseessä ulkopaikkakuntalainen käymässä helsingissä ja hoitoa ei tarvittu-ap-

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 22:03"]

[/quote]
0 0

Kunnallinen vai yksityinen?

Mjoo, kuulostaa todella oudolta nyt. Onkos teillä ap siellä kunnallinen pelastuslaitos vai tuliko paikalle joku yksityinen sairaankuljetus? Joissain kunnissa sairaankuljetus on ulkoistettu, eli paikalle ei tulekaan aluepelastuslaitos vaan Koko Kylän Lanssikyyti Oy Ab. Yksityiset voivat ilmeisesti laskutella herkin perustein... Kysy kunnasta mikä teillä päin olisi oikea versio.

[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 22:05"]

[quote]

[/quote]

Mjoo, kuulostaa todella oudolta nyt. Onkos teillä ap siellä kunnallinen pelastuslaitos vai tuliko paikalle joku yksityinen sairaankuljetus? Joissain kunnissa sairaankuljetus on ulkoistettu, eli paikalle ei tulekaan aluepelastuslaitos vaan Koko Kylän Lanssikyyti Oy Ab. Yksityiset voivat ilmeisesti laskutella herkin perustein... Kysy kunnasta mikä teillä päin olisi oikea versio.

[/quote]
0 0
Aihe vapaa
Keskustelualueen säännöt
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä