Keskustelualueen säännöt

Opamox vs Diapam?

Sain työterveyslääkäriltä opamoxia (15mg) tarvittaessa nukahtamisvaikeuksiin. Lääkkeestä ei ole aiempaa kokemusta. Diapamia olen joskus saanut esilääkkeenä, sen vaikutus on tutumpi. Onko tuo 15mg opamoxia verrattavissa esim. Diapam 10mg:aan? Tietäiskö joku?

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:06"]

Sain työterveyslääkäriltä opamoxia (15mg) tarvittaessa nukahtamisvaikeuksiin. Lääkkeestä ei ole aiempaa kokemusta. Diapamia olen joskus saanut esilääkkeenä, sen vaikutus on tutumpi. Onko tuo 15mg opamoxia verrattavissa esim. Diapam 10mg:aan? Tietäiskö joku?

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Eikös tuo Diapam vaikuta enemmänkin lihasrelasanttina ja Opamox taas pääkopan rentoutukseen?

15 mg Opamox on jo aika paljon rauhoittava lääke.

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:09"]

15 mg Opamox on jo aika paljon rauhoittava lääke.

[/quote]
0 2

Opamox on vahvempaa

ite en tykkää diapameista kun ne saa mut niin pahalle tuulelle...

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:11"]

[/quote]
1 0

Oletko joku väärinkäyttäjä?

Vai mihin on määrätty?

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:14"]

[quote]

[/quote]

Vai mihin on määrätty?

[/quote]
0 0

Ei ole opamox vahvempaa,

ainoa bentso, jota raskaana olevakin voi käyttää. Paljon miedompi ja vähemmän koukuttavampi, kuin diapam

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:14"]

ainoa bentso, jota raskaana olevakin voi käyttää. Paljon miedompi ja vähemmän koukuttavampi, kuin diapam

[/quote]
2 0

Mihin te noita käytätte?

opamoxia saatetaan määrätä muutamaksi viikoksi kriisitilanteessa milelialalääkkeen rinnalle, Diapamia taas kai lähinnä epileptikoille ja alkoholisteille, narkomaaneille? vieroitusoireiten poistamiseksi.

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:21"]

opamoxia saatetaan määrätä muutamaksi viikoksi kriisitilanteessa milelialalääkkeen rinnalle, Diapamia taas kai lähinnä epileptikoille ja alkoholisteille, narkomaaneille? vieroitusoireiten poistamiseksi.

[/quote]
1 0

vieras

Hyvin voimakkaaseen paniikkiin ja ahdistukseen tarvittaessa eli nykyään onneksi harvoin.

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:23"]

[quote]

[/quote]

Hyvin voimakkaaseen paniikkiin ja ahdistukseen tarvittaessa eli nykyään onneksi harvoin.

[/quote]
1 1

vieras

Ja olen käyttänyt vuodesta 2008. Alun perin opamoxia unettomuuteen.

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:24"]

[quote]

[quote]

[/quote]

[/quote]

Ja olen käyttänyt vuodesta 2008. Alun perin opamoxia unettomuuteen.

[/quote]
1 0

Opaxam on miedompi,

molempia voidaan käyttää ahdistukseen kuten minulla on. Mieluummin kuitenkin Opamoxeja, sillä vaikka pamit ovat tehokkaampia ne myös koukuttavat pahemmin.

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:24"]

molempia voidaan käyttää ahdistukseen kuten minulla on. Mieluummin kuitenkin Opamoxeja, sillä vaikka pamit ovat tehokkaampia ne myös koukuttavat pahemmin.

[/quote]
0 0

Mitä hittoa oikein kirjoitin otsikkoon, tarkoitin tietenkin Opamox! :D

Ja vuodesta 2005 olen käyttänyt.

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:26"]

[quote]

[/quote]

Ja vuodesta 2005 olen käyttänyt.

[/quote]
0 0

Kukaan ei ole vielä osannut vastata

kysymykseeni. No, kokeilemalla se kai selviää..

ap

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:27"]

ap

[/quote]
0 0

vieras

ap

En minä ainakaan ole lääkeasiantuntija vaikka rauhoittavia olen monta vuotta syönytkin.."pidän" pameista enemmän koska vaikutusaika pidempi ainakin mulla.

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:33"]

[quote]

ap

[/quote]

En minä ainakaan ole lääkeasiantuntija vaikka rauhoittavia olen monta vuotta syönytkin.."pidän" pameista enemmän koska vaikutusaika pidempi ainakin mulla.

[/quote]
0 0

Diapam 10 mg

on paljon vahvempaa kuin Opamox 15 mg. Sitähän sä kysyit?:)

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:39"]

on paljon vahvempaa kuin Opamox 15 mg. Sitähän sä kysyit?:)

[/quote]
1 0

Kuka täällä sellaista on väittänyt?

Mistälähtien opamoxit ovat lakanneet olemasta pameja?

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:50"]

[quote]

Mistälähtien opamoxit ovat lakanneet olemasta pameja?

[/quote]

[/quote]
0 0

Aivan kamalaa, että ihmiset syö tuollaisia myrkkyjä..

Säälin teitä!

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:54"]

Säälin teitä!

[/quote]
1 6

Nro 16

Turha sääliä, ei nämä bentsot mitään kamalaa aiheuta. Itse olen käyttänyt krooniseen unettomuuteen jo 6 vuotta masennuslääke + bentso kombinaatiota ( nyt Remeron ja Rivatril) ja minun elämäni ne ovat pelastaneet.

[quote author="Vierailija" time="10.04.2012 klo 23:58"]

Turha sääliä, ei nämä bentsot mitään kamalaa aiheuta. Itse olen käyttänyt krooniseen unettomuuteen jo 6 vuotta masennuslääke + bentso kombinaatiota ( nyt Remeron ja Rivatril) ja minun elämäni ne ovat pelastaneet.

[/quote]
0 1

Sääli ihan rauhassa.

Tarpeeseen niitä syödään. Joskus se elämä vain potkii vähän enemmän ja silloin tarvitaan (tai minä tarvitsen) lääkitystä. Lääkärin valvonnassa niitä syödään eikä popsita kuin karkkeja.

Aivan kamalaa, että ihmiset syö tuollaisia myrkkyjä.. Säälin teitä!

[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 00:55"]

Tarpeeseen niitä syödään. Joskus se elämä vain potkii vähän enemmän ja silloin tarvitaan (tai minä tarvitsen) lääkitystä. Lääkärin valvonnassa niitä syödään eikä popsita kuin karkkeja.

[quote]

Aivan kamalaa, että ihmiset syö tuollaisia myrkkyjä.. Säälin teitä!

[/quote]

[/quote]
1 0

Minun kokemukseni mukaan diapam on voimakkaampi vaikutukseltaan

Olen käyttänyt satunnaisesti unilääkkenä tai ahdistukseen.

[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 06:35"]

Olen käyttänyt satunnaisesti unilääkkenä tai ahdistukseen.

[/quote]
0 0

siis oletko vetänyt niitä kuusi vuotta?

Opamoxin teho lähtee parissa viikossa, kun toleranssi kasvaa. Sen jälkeen mahdollinen helpotus johtuu vieroitusoireiden helpottumisesta. Mikäli olet siis syönyt yhtäjaksoisesti tai lähes, niin sinulla on vaikea riippuvuus opamoxiin. Tiedän, koska itsellä ollut pitkään käytössä, mutta osaan pitää tauot tai lopettaa, kun helpottaa.

[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 06:49"]

[quote]

[/quote]

Opamoxin teho lähtee parissa viikossa, kun toleranssi kasvaa. Sen jälkeen mahdollinen helpotus johtuu vieroitusoireiden helpottumisesta. Mikäli olet siis syönyt yhtäjaksoisesti tai lähes, niin sinulla on vaikea riippuvuus opamoxiin. Tiedän, koska itsellä ollut pitkään käytössä, mutta osaan pitää tauot tai lopettaa, kun helpottaa.

[/quote]
0 0

Ajavat ihan saman asian

Minusta opa parempi. Kyllä ne molemmat ovat aika lyhhtvaikutteisia. Samaa bentsoa ovat, ei merkitystä kumpaa saat. Pidempivaikutteinen olisi tenox.

[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 07:24"]

Minusta opa parempi. Kyllä ne molemmat ovat aika lyhhtvaikutteisia. Samaa bentsoa ovat, ei merkitystä kumpaa saat. Pidempivaikutteinen olisi tenox.

[/quote]
0 1

vieras

Minä olen käyttänyt 4 vuotta epäsäännöllisesti opamoxeja ja pameja. En siis väittänyt ettei opamoxit ole pameja vaan tarkoitin nimenomaan diaPAMEJA. Toleranssi ei ole kasvanut yhtään, koukussakaan en ole. Vieroitusoireita ei ole ollut koskaan.

[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 10:59"]

Minä olen käyttänyt 4 vuotta epäsäännöllisesti opamoxeja ja pameja. En siis väittänyt ettei opamoxit ole pameja vaan tarkoitin nimenomaan diaPAMEJA. Toleranssi ei ole kasvanut yhtään, koukussakaan en ole. Vieroitusoireita ei ole ollut koskaan.

[/quote]
0 2

Nro 17 vastaa

Siis oletko vetänyt niitä 6 vuotta? Opamoxin teho lähtee parissa viikossa, kun toleranssi kasvaa. Sen jälkeen mahdollinen helpotus johtuu vieroitusoireiden helpottumisesta. Mikäli olet siis syönyt yhtäjaksoisesti tai lähes, niin sinulla on vaikea riippuvuus opamoxiin. Tiedän, koska itsellä ollut pitkään käytössä, mutta osaan pitää tauot tai lopettaa, kun helpottaa.

Joo minulla tosiaan jo 6 vuotta jatkuva päivittäinen bentsolääkitys käynnissä, tosin ei Opamox tai Diapam vaan Rivatril. Olen minä toki siinä mielessä ko. lääkkeestä riippuvainen että en pysty ilman sitä lainkaan nukkumaan, samoin kuin en ilman mirtatsapiinia, mutta ei ole tarvinnut annosta nostaa koko ajan tai muita haittoja ei ole ollut joten ihan sama olenko periaatteessa riippuvainen.

[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 11:04"]

[quote]

Siis oletko vetänyt niitä 6 vuotta? Opamoxin teho lähtee parissa viikossa, kun toleranssi kasvaa. Sen jälkeen mahdollinen helpotus johtuu vieroitusoireiden helpottumisesta. Mikäli olet siis syönyt yhtäjaksoisesti tai lähes, niin sinulla on vaikea riippuvuus opamoxiin. Tiedän, koska itsellä ollut pitkään käytössä, mutta osaan pitää tauot tai lopettaa, kun helpottaa.

[/quote]

Joo minulla tosiaan jo 6 vuotta jatkuva päivittäinen bentsolääkitys käynnissä, tosin ei Opamox tai Diapam vaan Rivatril. Olen minä toki siinä mielessä ko. lääkkeestä riippuvainen että en pysty ilman sitä lainkaan nukkumaan, samoin kuin en ilman mirtatsapiinia, mutta ei ole tarvinnut annosta nostaa koko ajan tai muita haittoja ei ole ollut joten ihan sama olenko periaatteessa riippuvainen.

[/quote]
0 0

Otsikko

Ja oPAMox... siitä kai se nimitys pami tulee...

[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 12:24"]

[/quote]
0 2

Otsikko

Ja tämä nro 23:lle

[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 12:25"]

[quote]

[/quote]

Ja tämä nro 23:lle

[/quote]
0 0
Aihe vapaa
Keskustelualueen säännöt
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä