Keskustelualueen säännöt

Downin abortointia harkisevat, lukekaa nämä kirjat

KASVUN VUODET - ISYYSPÄIVÄKIRJA
Aikamedia 2011
ISBN 978-951-606-956-5
262 s

Kirjan takakannen esittely: Pastori Kari Honkanen kertoo isyyspäiväkirjassaan avoimesti ja koskettavasti tunnoistaan kehitysvammaisen Joosua-pojan isänä. Hän kuvaa tällä hetkellä seitsemänvuotiaan Joosuan ja koko perheen elämään mahtuneita dramaattsia hetkiä, kipuja ja itkuja, mutta myös arjen iloja ja huvittavia kommeluksia. Isyyspäiväkirja on ajatuksia antava, elämänmakuinen teos.

OIKEUS ELÄÄ - ISÄN RASKAUSPÄIVÄKIRJA
Aikamedia 2005
ISBN 951-606-716-6
237 s

Takakannen teksti: Tunnetun kirjailijan koskettava kannanotto vammaisen lapsen odotukseen ja ensimmäiseen elinvuoteen. Kari Honkanen asuu perheensä kanssa Itävallassa, missä myös kuopus syntyi. Vanhempien päättäväinen asenne aborttia kohtaan herätti ihmetystä maan laajuisesti, ja Honkaset ovat olleet suosittu ohjelmakohde Itävallan televisiossa.

[quote author="Vierailija" time="24.03.2012 klo 20:40"]

KASVUN VUODET - ISYYSPÄIVÄKIRJA
Aikamedia 2011
ISBN 978-951-606-956-5
262 s

Kirjan takakannen esittely: Pastori Kari Honkanen kertoo isyyspäiväkirjassaan avoimesti ja koskettavasti tunnoistaan kehitysvammaisen Joosua-pojan isänä. Hän kuvaa tällä hetkellä seitsemänvuotiaan Joosuan ja koko perheen elämään mahtuneita dramaattsia hetkiä, kipuja ja itkuja, mutta myös arjen iloja ja huvittavia kommeluksia. Isyyspäiväkirja on ajatuksia antava, elämänmakuinen teos.

OIKEUS ELÄÄ - ISÄN RASKAUSPÄIVÄKIRJA
Aikamedia 2005
ISBN 951-606-716-6
237 s

Takakannen teksti: Tunnetun kirjailijan koskettava kannanotto vammaisen lapsen odotukseen ja ensimmäiseen elinvuoteen. Kari Honkanen asuu perheensä kanssa Itävallassa, missä myös kuopus syntyi. Vanhempien päättäväinen asenne aborttia kohtaan herätti ihmetystä maan laajuisesti, ja Honkaset ovat olleet suosittu ohjelmakohde Itävallan televisiossa.

[/quote]
0 0
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Downilaisia seurannut

Kannatan aborttia. Järjestään vanhemmat ovat ihan kyllästyneitä Down-lapsiinsa. Enintään periksi annetaan siinä, että "jokaisella on oma ristinsä kannettavana".

[quote author="Vierailija" time="24.03.2012 klo 20:47"]

Kannatan aborttia. Järjestään vanhemmat ovat ihan kyllästyneitä Down-lapsiinsa. Enintään periksi annetaan siinä, että "jokaisella on oma ristinsä kannettavana".

[/quote]
0 0

Heitä on kovasti eritasoisia.

Se olisi tylsää ,että jos osa perinnöstä menisi sitten hänen hoitoonsa.

[quote author="Vierailija" time="24.03.2012 klo 20:48"]

Se olisi tylsää ,että jos osa perinnöstä menisi sitten hänen hoitoonsa.

[/quote]
0 0

varsinkin jos

lapsi on lisäksi todella sairas on se lasta kohtaan kamalaa että kärsiä joutuu sen pienen iän minkä elää.

[quote author="Vierailija" time="24.03.2012 klo 20:49"]

lapsi on lisäksi todella sairas on se lasta kohtaan kamalaa että kärsiä joutuu sen pienen iän minkä elää.

[/quote]
0 0

No nämä ei ole mulle

koska en HARKITSE vaan asia on selviö. Keskeytys tulossa.

[quote author="Vierailija" time="24.03.2012 klo 20:56"]

koska en HARKITSE vaan asia on selviö. Keskeytys tulossa.

[/quote]
0 0

Eiköhän se ole ihan jokaisen oma henkilökohtainen ratkaisu

Turha täällä esitelmöidä mitään

[quote author="Vierailija" time="24.03.2012 klo 21:23"]

Turha täällä esitelmöidä mitään

[/quote]
0 0

Eli ei edes haluta ottaa selvää downien positiivista puolista?

Nähdään vain negatiivisena ja halutaan tappaa?

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:04"]

Nähdään vain negatiivisena ja halutaan tappaa?

[/quote]
0 0

Mistä positiivisista puolista?

Ai siitä että ovat todella ihania ja aurinkoisia lapsia? Voin kertoa, että eivät todellakaan aina ole. Ja kun ne downitkin kasvavat aikuisiksi. Ei ole mitään positiivista siinä että ruumis on aikuisen mutta aivot, ja sen myötä käytös, 4-vuotiaan.

Jokainen tekee itse omat ratkaisunsa mutta minä abortoisin epäröimättä vaikka tämä vatsassa kasvava onkin pitkään ja hartaasti toivottu.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:28"]

Ai siitä että ovat todella ihania ja aurinkoisia lapsia? Voin kertoa, että eivät todellakaan aina ole. Ja kun ne downitkin kasvavat aikuisiksi. Ei ole mitään positiivista siinä että ruumis on aikuisen mutta aivot, ja sen myötä käytös, 4-vuotiaan.

Jokainen tekee itse omat ratkaisunsa mutta minä abortoisin epäröimättä vaikka tämä vatsassa kasvava onkin pitkään ja hartaasti toivottu.

[/quote]
0 0

downeilla ei ole oikeutta elää.

JOS eivät aikuisena pysty itse elättämään itseään ja kustanatamaan olemassaoloaan.piste.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:34"]

JOS eivät aikuisena pysty itse elättämään itseään ja kustanatamaan olemassaoloaan.piste.

[/quote]
0 0

Tapatko itsesi tai lapsesi, jos tapahtuu vaikka onnettomuus, jossa invalidisoituu työkyvyttömäksi?

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:36"]

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

Toivottavasti saat ansiosi mukaan, ja vammaudut neliraajahalvaantuneeksi.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:39"]

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

Miten niin eri juttu? Eikö ole ihan sama lopputulos milloin vammautuu

eli jos ei kykene käymään duunissa, niin tapetaan pouis jaloista, eikö niin?

mutta jos heti toosasta puskemisen jälkeen on selvää, ettei kykene itsenäiseen elämään, niin ei muuta kuin henki pois. se on armomurha.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:41"]

[quote]

[quote]

[quote]

[/quote]

[/quote]

mutta jos heti toosasta puskemisen jälkeen on selvää, ettei kykene itsenäiseen elämään, niin ei muuta kuin henki pois. se on armomurha.

[/quote]

[/quote]
0 0

se ON eri juttu.

MIKSI PITÄÄ TIETENTAHTOEN TEHDÄ NIITÄ VAMMAISIA TÄNNE TOISTEN ELÄTETTÄVÄKSI? EI SE NIIDENKÄÄN OMA ELÄMÄ OLE KOVIN RUUSUISTA.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:42"]

[quote]

[quote]

[quote]

[quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

MIKSI PITÄÄ TIETENTAHTOEN TEHDÄ NIITÄ VAMMAISIA TÄNNE TOISTEN ELÄTETTÄVÄKSI? EI SE NIIDENKÄÄN OMA ELÄMÄ OLE KOVIN RUUSUISTA.

[/quote]
0 0

Mä olen joutunut asiaa vakavasti miettimään ja

myönnän, että aborttiin olisin luultavasti päätynyt. Isoksi osaksi siksi, että isommat lapsenikin tarvitsivat vanhempien aikaa, joka olisi voinut olla aika kortilla, jos yksi olisi kovin vaativa.

Onneksi saimme kuitenkin terveen lapsen, eli todellista päätöstä en joutunut sitten kuitenkaan tekemään.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:43"]

myönnän, että aborttiin olisin luultavasti päätynyt. Isoksi osaksi siksi, että isommat lapsenikin tarvitsivat vanhempien aikaa, joka olisi voinut olla aika kortilla, jos yksi olisi kovin vaativa.

Onneksi saimme kuitenkin terveen lapsen, eli todellista päätöstä en joutunut sitten kuitenkaan tekemään.

[/quote]
0 0

MITÄ sinä tiedät oikeasti vammaisten lasten ja perheiden onnellisuudesta?

Tunnen monta ONNELLISTA perhettä, joissa on vammainen lapsi, ja yhtälailla onnettomia ns. tervelapsisia perheitä.
Toivottavasti sinäkin kasvat joskus ihmisenä.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:45"]

Tunnen monta ONNELLISTA perhettä, joissa on vammainen lapsi, ja yhtälailla onnettomia ns. tervelapsisia perheitä.
Toivottavasti sinäkin kasvat joskus ihmisenä.

[/quote]
0 0

Minulla on vammainen lapsi, joka ei koskaan elä itsenäistä elämää.

Hän on perheemme aurinko, juuri se paras ja oikea meille.Ilkeiden ja typerien ihmisten kommentit tälläkään palstalla eivät onneksi enää satuta.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:48"]

Hän on perheemme aurinko, juuri se paras ja oikea meille.Ilkeiden ja typerien ihmisten kommentit tälläkään palstalla eivät onneksi enää satuta.

[/quote]
0 0

Minusta down-lapsi on koko perheen asia

kannattaa miettiä mitä se tarkoittaa koko perheen eikä vain vanhempien kannalta. Down-lapsia on monenlaisia, toiset terveempiä kun taas toiset hyvin sairaita. Kehitysvammaisen lapsen hoitaminen ja kasvattaminen on hyvin vaikeaa ja raskasta ja se vaikuttaa koko perheeseen. Minä en siihen alkaisi koska en muutenkaan osaa ajatella että jokin muutaman viikon ikäinen solumöykky olisi ihmislapsi.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:55"]

kannattaa miettiä mitä se tarkoittaa koko perheen eikä vain vanhempien kannalta. Down-lapsia on monenlaisia, toiset terveempiä kun taas toiset hyvin sairaita. Kehitysvammaisen lapsen hoitaminen ja kasvattaminen on hyvin vaikeaa ja raskasta ja se vaikuttaa koko perheeseen. Minä en siihen alkaisi koska en muutenkaan osaa ajatella että jokin muutaman viikon ikäinen solumöykky olisi ihmislapsi.

[/quote]
0 0

kuka huolehtii siitä sitten,

kun te olette kuolleet??

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 09:59"]

[quote]

[/quote]

kun te olette kuolleet??

[/quote]
0 0

On ihanaa että vanhemmat

jaksaa ja panostaa elämäänsä ja lapsen elämä nähdään voimana!

Se että jo raskausajalla vamma selviää ei tarkoita että kaikki tekee abortin vaan osa vanhemmista voi valmistautua vastaanottamaan vammaisen lapsen niin halutessaan.

Tottakai elämässä on ihanaa ja hyvää, ei pelkkää mustaa tai harmaata. Mutta kun se elämä koostuu valitettavasti myös koulusta, työstä, rahasta. Miten käy jos vanhemmat eroaa?
Miten lapsen ky jos yksin jäänyt äiti ei jaksa?
Miten käy kun lapsen vanhemmat joskus kuolee eikä vammainen aikuinen selviä yksin?

Tottakai on rikkaus että on vammoja ja ihanaa että on vanhempia jotka jaksaa mutta ei voi odottaa että meistä kaikista siihen on.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 10:06"]

Se että jo raskausajalla vamma selviää ei tarkoita että kaikki tekee abortin vaan osa vanhemmista voi valmistautua vastaanottamaan vammaisen lapsen niin halutessaan.

Tottakai elämässä on ihanaa ja hyvää, ei pelkkää mustaa tai harmaata. Mutta kun se elämä koostuu valitettavasti myös koulusta, työstä, rahasta. Miten käy jos vanhemmat eroaa?
Miten käy kun lapsen vanhemmat joskus kuolee eikä vammainen aikuinen selviä yksin?

Tottakai on rikkaus että on vammoja ja ihanaa että on vanhempia jotka jaksaa mutta ei voi odottaa että meistä kaikista siihen on.

[/quote]
0 0

ai vammaisuus on rikkaus?? NO EI TOD!

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 10:11"]

[quote]

[/quote]

[/quote]
0 0

Ei sellaista paikkaa edes ole.

6, palat vielä helvetissä!

Ja olen ihan varma että Jumala hyväksyy tekoni. Tietää elämäntilanteemme, ei muuten olisi antanut meille aivan suloista lasta tilalle =)

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 10:14"]

[quote]

6, palat vielä helvetissä!

[/quote]

Ja olen ihan varma että Jumala hyväksyy tekoni. Tietää elämäntilanteemme, ei muuten olisi antanut meille aivan suloista lasta tilalle =)

[/quote]
0 0

Minäkään en kyllä voi mitenkään tajuta

miten vammaisuus olisi rikkaus. Toki se voi olla sitä siinä mielessä että se opettaa meitä muita hyväksymään ihminen sellaisena kuin hän on mutta vammaisen itsensä kannalta siinä ei ole mitään rikastuttavaa!

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 10:17"]

miten vammaisuus olisi rikkaus. Toki se voi olla sitä siinä mielessä että se opettaa meitä muita hyväksymään ihminen sellaisena kuin hän on mutta vammaisen itsensä kannalta siinä ei ole mitään rikastuttavaa!

[/quote]
0 0

Jos tietäisikin, että on "pelkkä" down niin ok

mutta heillä on usein myös muita sairauksia, sydänvikoja yms. Eli jos joku osaisi varmasti luvata, että down-lapsi ja vain lievästi kehitysvammaisen tasolla niin mikäs siinä. Mutta tätähän ei koskaan kukaan voi luvata.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 10:17"]

mutta heillä on usein myös muita sairauksia, sydänvikoja yms. Eli jos joku osaisi varmasti luvata, että down-lapsi ja vain lievästi kehitysvammaisen tasolla niin mikäs siinä. Mutta tätähän ei koskaan kukaan voi luvata.

[/quote]
0 0

Me miehen kanssa oltais ihan varmasti päädytty aborttiin jos

vammainen lapsi olisi ollut tulossa ja siitä olisimme tienneet. Kolmannen raskauden alussa kävimme tarkemmassa seulassa ja jos olisi ollut pieninkin viite vammaisuudesta olisimme menneet punktioon ja siitä aborttiin jos vammainen lapsi olisi ollut.

[quote author="Vierailija" time="25.03.2012 klo 10:18"]

vammainen lapsi olisi ollut tulossa ja siitä olisimme tienneet. Kolmannen raskauden alussa kävimme tarkemmassa seulassa ja jos olisi ollut pieninkin viite vammaisuudesta olisimme menneet punktioon ja siitä aborttiin jos vammainen lapsi olisi ollut.

[/quote]
0 0
Aihe vapaa