Jättääkö 2.5v ja 0.5v mummolaan ja mennä

Vierailija

viikoksi 7veen ja miehen kanssa risteilylomalle. Tämä on aika iso kysymys. Toisaalta on surkeaa, kun isompi poika ei enää pääse mihinkään, esim. tälle lomalle lennetään 18h, joten ei mitään toivoa, että ainakaan minun pienempiäni voisi lentokoneeseen ottaa, mutamaksi tunniksikaan.

Toisaalta, matkalle tulee iso joukko lähisukulaisia, mentäisiin yhdessä ja olisi kiva heiädnkin kanssa viettää joskus aikaa. Isä myös kustantaisi osan matkasta.

Periaatteessa mies voisi jäädä lasten kanssa myös, mutta onhan se hänelle vähän tympeä, eikä tässä kaksinkaan juuri olla.

Mitä siis tehdä? Pikkuiset tuntevat mummon ja papan oikein hyvin ja onhan heistä toisilleen henkistä seuraa. Pienempi ei tietysti tajua vielä erojen päälle, mutta isommalle on jo vähän tiukempi juttu ehkä?

Sivut

Kommentit (113)

Vierailija
Viesti

joko mä raahaan matkalle koko perheen tai sitten mennään miehen kanssa kahdestaan. Onhan se totta, että vauvalla ei ole väliä onko kotona äidin kanssa vai jossain reissussa, mutta jos mulla on yksi lapsi mukana, niin on aivan sama onko ne kaikki, koska joudun kuitenkin huolehtimaan heistä. Enkä usko, että viikoksi olisin pystynyt noin pientä jättämään mummolle, vaikka hyvä hoitaja onkin.

Vierailija
Viesti

useampi lapsi, yksi vähintään 4v.

Olisin itse ehkä esikoien kanssa heti kirjoittanut, kuinka en voisi olla erossa päivääkään. Tässä on vaan vanhempikin lapsi jo kyseessä, jolla on oikeus joskus lomailla. On pari vuotta kyhjöttänyt vauvojen kanssa kotona

Vierailija
Viesti

todellakaan jättäisi noin pieniä. Vaikka kuinka hyvin tunteevat isovanhempansa ja vaikka olisivatkin heillä hoidossa paljon, ei ne voi koskaan korvata esim. omaa äitiä. Ei tulisi mieleenkään. Eikös ne lapsipsykologitkin sano, että lapsi voi olla erossa vanhemmista/vanhemmasta niin monta yötä, kuin on ikävuosia. Mulla on 4v ja 10kk ikäiset, esikko on ollut kolme kertaa yhden yön mummolassa, pienempi on ollut päivällä muutaman tunnin kaksi kertaa. Tottuuhan se lapsikin kaikkeen, mutta onko se lapselle hyväksi? Mieti miten ikävöivät siellä.

Vierailija
Viesti

kohdetta en vaihda. Joko sinne tai en ollenkaan. En muutenkaan harrasta näitä Turkkeja, ovat liian raskaita antiinsa nähden.

t. ap

Lainaus:

ei kaikkialle tarvitse lentää 18 tuntia, laivoja on lähempänäkin.

Vierailija
Viesti

Käsittääkseni erotilanteessa on tällainen edessä joka viikko.

t. ap

Lainaus:

todellakaan jättäisi noin pieniä. Vaikka kuinka hyvin tunteevat isovanhempansa ja vaikka olisivatkin heillä hoidossa paljon, ei ne voi koskaan korvata esim. omaa äitiä. Ei tulisi mieleenkään. Eikös ne lapsipsykologitkin sano, että lapsi voi olla erossa vanhemmista/vanhemmasta niin monta yötä, kuin on ikävuosia. Mulla on 4v ja 10kk ikäiset, esikko on ollut kolme kertaa yhden yön mummolassa, pienempi on ollut päivällä muutaman tunnin kaksi kertaa. Tottuuhan se lapsikin kaikkeen, mutta onko se lapselle hyväksi? Mieti miten ikävöivät siellä.

Vierailija
Viesti

Kelpaanko?

Ja en, en todellakaan jättäisi vauvaa tai taaperoa noin pitkäksi aikaa.

Tietysti esikoisenkin kanssa pitää tehdä jotain, mutta siten, että siitä ei ole haittaa kenellekään.

Lainaus:

useampi lapsi, yksi vähintään 4v. Olisin itse ehkä esikoien kanssa heti kirjoittanut, kuinka en voisi olla erossa päivääkään. Tässä on vaan vanhempikin lapsi jo kyseessä, jolla on oikeus joskus lomailla. On pari vuotta kyhjöttänyt vauvojen kanssa kotona

Vierailija
Viesti

että eikö tosiaan poika voi lähteä isänsä kanssa kaksin johonkin "poikien lomalle" lähemmäs? Pitääkö sen olla 18 tunnin matkan päässä viikko? Eikö esim. suomen viikonloppureissu riitä tai vaikka neljän päivän reissu johonkin lähimaahan? Ei 7v vielä tarvitse huikeita kaukomaan matkoja, tyytyy vähempäänkin. Ja eikö teidän tarkoitus ole vietää aikaa pojan kanssa, jonka voi tehdä lähempänäkin?

Vierailija
Viesti

ne asiantuntijat sanova, että noin pienen lapsen psyykeelle ei ole hyväksi olla vanhemmastaan/lähihuoltajastaan erossa noin kauan. Juurikin tämä sääntö: niin monta yötä erossa vanhemmistaan kuin on ikävuosia, ei ole vahigollista, on toimiva ja suositeltava "sääntö". Toisaalta, sanoohan se järkikin, että ei noin pieniä jätetä viikoksi kenelekään hoitoon.

Vierailija
Viesti

Lainaus:

kohdetta en vaihda. Joko sinne tai en ollenkaan. En muutenkaan harrasta näitä Turkkeja, ovat liian raskaita antiinsa nähden. t. ap

Lainaus:

ei kaikkialle tarvitse lentää 18 tuntia, laivoja on lähempänäkin.

ei s eole pienempien syy, että äiti ei kykene lomailemaan kuin 18 tunnin lentomatkan päässä. Minusta sinä olet yksinkertaisesti itsekäs vaatiessasi koko perhettä lomailemaan sinun tavallasi eli mahdollisimman kaukana. Ei joku Kuuba tai Karibia periaatteessa eroa mitenkään Turkista.

Eli opettele lähilomailemaan! Huomaa, että maailma on mielenkiintoinen jopa lähellä kotia. Sille 7v ikäiselle joku risteily Pietariin voi olla yhtä ennenkokematon kuin vierailu Chilessä.

Vierailija
Viesti

sen ikäisiä. Ja toistan - tälle matkalle ei voi ottaa koko perhettä. Ei mitenkään lapsia noin pitkälle lennolle. Itse asiassa, en mene omien allegisten refluksilasten kanssa mihinkään lomalle, johon joutuu lentämään yli 2h. Yleensä vain kotimaahan, kaikki muu on liian rankkaa.

Ja tämän vuoksi isomalle tilanne on tietysti tympeä, jos mietin, että pääsee seuraavan kerran mihinkään 9-vuotiaana aikaisintaan.

En tiedä, millaiset lapset teillä on, mutta minun lapseni eivät ainakaan ole puolvuotiaana edes osanneet sillä tavalla ikävöidä, kuin vaikka 3+ vuotias osaa. Sen ikäistä en minä enää raskisi jättää, varsinkaan, jos muut menisivät.

t. ap

Lainaus:

joko mä raahaan matkalle koko perheen tai sitten mennään miehen kanssa kahdestaan. Onhan se totta, että vauvalla ei ole väliä onko kotona äidin kanssa vai jossain reissussa, mutta jos mulla on yksi lapsi mukana, niin on aivan sama onko ne kaikki, koska joudun kuitenkin huolehtimaan heistä. Enkä usko, että viikoksi olisin pystynyt noin pientä jättämään mummolle, vaikka hyvä hoitaja onkin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat