Häpeän silmät päästäni, jos poikani menee ammattikouluun!

Vierailija

Lukio on ainut ja oikea paikka, mutta poikani haluaakin nopeasti ammatin ja töihin. Miten saisin taottua järkeä sen päähän, että mars lukioon!

Sivut

Kommentit (74)

Vierailija

Sillä lailla. Sen takiahan niitä lapsia tehdään että ne toteuttaa sun mielihaluja ja/tai sun saavuttamattomia unelmia.

Vierailija

lapseni valitsi ammattikoulun, vaikka mulla on itselläni maisterin paperit ja olen vielä senkin jälkeen kouluttautunut. Ihan hyvä vaihtoehto tuo ammattikoulukin, sieltä voi nykyään jatkaa ointoja. Jos tavoitteena yliopisto, niin sitten lukio, mutta muuten ammattikoulu on jopa parempi vaihtoehto.

Vierailija

mutta ei mitään muuta koulutusta sen jälkeen? Se vasta olisi oikeasti PAHA. Ammattikoulussa ei sen sijaan ole mitään vikaa.

Vierailija

Hyvä päätös jos tietää jo nuorena mitä haluaa. Opiskella ehtii koko ikänsä jos vielä myöhemmin mieli muuttuu.

Vierailija

Poika haluaa päästä nopeasti ja varmasti tekemään rahaa. Fiksu poika. Äidistä en olisi yhtä varma.

PS. Ammattikoulusta hän saa saman kelpoisuuden hakea korkea-asteen koulutukseen kuin lukiostakin. Pojasta voi siis tulla akateeminen, vaikka koskaan ei lukion ovea avaisi.

Vierailija

sitten AMK:hon ja nyt on yliopistossa, jossa jopa pärjää todella hyvin. Amiksen jälkeen hän teki muutaman vuoden töitä ja rahoittaa osittain yliopisto-opintojaan saman ammatin turvin.

Hän on itse urakehitykseensä tyytyväinen, vaikka muisteleekin ammattikoulun "häirikköjengiä" välillä kauhistellen ja on esimerkiksi sitä mieltä että ei ikimaailmassa suostuisi itse opettamaan amislaisia, vaikka hänellä on siihen pätevyys.

Vierailija

ja sitten amk:n, valmistuin viime vuonna. Jäi sitten kuitenkin vähän hampaanrakoon se, että kävin kouluja niin pitkään, eikä se tunnu juurikaan palkassa. Nyt jos tällä tietämyksellä saisin päättää uudestaan, menisin ihan vaan ammattikouluun, pääsisin kiinni työelämään ja kunnon palkkaa jo nuorena. Siitä voi sitten sen jälkeen päättää vielä haluaako jatkaa kouluja pidemmälle, kuten eräs ystäväni teki. Älä hätäile, anna toisen elää omaa elämäänsä. Nauti siitä ihanasta pojasta mikä hän on persoonaltaan.

Vierailija

Mun pahin painajainen on, että mun lapsista tulee haalaripelleja ja akateemisia haahuilijoita :D pahin kaikista olis TUTKIJA!! 99% kaikista tutkimuksista on täysin turhia, niinkuin tässä taannoin tämä, että vartin päiväunet virkistää...ihanko totta?!! Ja tollaisesta turhuudesta ihmisille vielä maksetaan, ihan hölmöläistyötä :D

Vierailija

Lainaus:

Poika haluaa päästä nopeasti ja varmasti tekemään rahaa. Fiksu poika. Äidistä en olisi yhtä varma.

PS. Ammattikoulusta hän saa saman kelpoisuuden hakea korkea-asteen koulutukseen kuin lukiostakin. Pojasta voi siis tulla akateeminen, vaikka koskaan ei lukion ovea avaisi.

Ei kuule onnistu. Näitä tapauksia on älyttömän vähän, tuskin ollenkaan. Katsokaa tilastoja! Ja sitten voin kertoa, että oma faijani on tällainen tapaus (hyvin erikoinen, harvinainen opiskeluhistoria).

Vierailija

Lainaus:

Mun pahin painajainen on, että mun lapsista tulee haalaripelleja ja akateemisia haahuilijoita :D pahin kaikista olis TUTKIJA!! 99% kaikista tutkimuksista on täysin turhia, niinkuin tässä taannoin tämä, että vartin päiväunet virkistää...ihanko totta?!! Ja tollaisesta turhuudesta ihmisille vielä maksetaan, ihan hölmöläistyötä :D

Sinäkin pelle asuisit vielä savupirtissä ellei sivistystä olisi. Ammattikoulu on kaltaisillesi ehkä se ainoa ja oikea opinahjo, mutta yhtä h*lvettiä niille jotka joutuvat takomaan edes sen muutaman vähäisen kurssimäärän verran sivistystä kalloonne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat