HELPPIÄ!! Koskee kehonkoostumusmittausta

Vierailija

Siis seuraavanlainen ongelma:

Viime kuussa minulta mitattiin (eräällä kuntosalilla) rasvaprosentti omronin rattimallin mittarilla ja tulos oli 30%. No olin aivan järkyttynyt ja lisäsin kuntosalia 2->3 kertaan viikossa ja olen tehnyt raskailla painoilla lyhyitä sarjoja.

Viime perjantaina kävin INBODY (720) mittauksessa ja mm rasvaprosentiksi sain 26.2%, ja hihkuin onnesta, kun ajattelin että sehän on jo lähes hyvä(inbody määrittelee naiselle ihanneprosentiksi 23%).Ja oma tavoitteeni on 25%

No lauantaina tuli sitten taas vettä niskaan. Tilasin hobby hallista Omron bf511 kehonkoostumus vaa'n, sellaisen jossa 4 pistemittaus eli mittaa jaloista ja käsistä:

https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Omron-BF511-kehonkoostumusmittari-perhemal....

Tämä mittari antoi rasvaprosentiksi 32%!

Mikä noista on luotettavin? Ajattelin että INBODY olisi luotettava, tai ainakin luotettavin, mutta onko näin?

Olosuhteet: 1. mittaus rattimittarilla: olin vasta syönyt ja iltapäivä

2. Inbody: aamupäivä 4 tuntia aamupalasta, ja rakko tyhjänä

3. uusi omron: aamulla ennen aamupalaa rakko tyhjänä.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija
Viesti

Mihin perustuu? Miksi uskot että INBODY on luotettavampi kuin Omron.

Olin kyllä itse valmis uskomaan tuon 26 % tuloksen, koska vaikka massaa minulla on, niin teen ahkerasti treeniä ja en olisi valmis allekirjoittamaan tuota 32% :n läskimäärää....

On sitä edelleekin liikaa, mutta että 32%.

Vierailija
Viesti

kuinka tuo Omronin mittari toimii, mutta itselleni on tehty tuo inbody-mittaus ja se oli mielestäni tarkka. Tulokset kertoivat, mitä muuta kehossa on kuin rasvaa. Mitä Omron sitten antaa tulokseksi muista, lihaksista, nesteestä ym.? Voiko siis Omron olla yhtä tarkka?

Vierailija
Viesti

Minulla on BMI 24,9 ja Inbodymittauksessa tuli rasvaprosentiksi 30%. Vaatekokoni on 40-42 (olen lyhyt). Eli rasvaprosentti voi ihan hyvin olla tuo 30.:)

Vierailija
Viesti

Olen liikunta- ja terveydenhuollon ammattilainen eli työkseni laihdutan ja treenautan ihmisiä. InBody on meidän ammattilaisten käyttämä laite; Ukk-instituutti, kuntoutuslaitokset jne.

2

Vierailija
Viesti

mittarini antaa paino/bmi, rasva%/lihas%, viskeraalinen rasva. Saattoi siinä olla jotain muutakin mutta en nyt muista.

Se rasva/lihas% on minusta erikoinen kun se antaa lihasmassankin osuudeksi reilusti yli 30- lähes neljäkymmentä ja sehän on kukkua.Se omronhan ei erottele nesteitä ja luita yms. Inbody erottelee nesteet.

Olis tosi hyvä kun saisin tästä mahdolisimman monta mielipidettä, tämä on mulle tärkeä asia.Ajattelin käydä sitten vaikka kesällä INBODY-kontrollissa. Kait oulussakin on jossain sellainen laite?

AP

Vierailija
Viesti

tuo 26% järkevältä kun olen 45v, 160cm pitkä,painan 59.2kg, bmi 23.1,vyötärön ymp on 73-74cm, vaatekoko on 36-38. Hauiksen rasvaton mitta 23,5 ja koko mitta 29,5. Ja lihastasapaino oli hyvä, fittness- indeksi 79.Painokontrolli -2,6 kiloa rasvasta, lihaskontrolli oli 0.

Vierailija
Viesti

ja lihasmassa?

Vaikea sanoa, koska minun pitäisi myös nähdä sinut ilman vaatetusta. Näkemättä ja noilla luvuilla kuulostaa ihan järkevältä.

2

Vierailija
Viesti

tuossa inbody-mittauksessa olin aluavaatteet JA housut ja t-paita päällä, ja tuossa mallissa ei kait ollut sitä painonkorjaus napikkaa mistä saisi vähennettyä vaatteiden osuuden pois. Housut ja paita painoivat 840g.Olin punnannut ne etukäteen.

Vierailija
Viesti

Lainaus:

tuo 26% järkevältä kun olen 45v, 160cm pitkä,painan 59.2kg, bmi 23.1,vyötärön ymp on 73-74cm, vaatekoko on 36-38. Hauiksen rasvaton mitta 23,5 ja koko mitta 29,5. Ja lihastasapaino oli hyvä, fittness- indeksi 79.Painokontrolli -2,6 kiloa rasvasta, lihaskontrolli oli 0.

mutta tietääkö joku onko tuo fitness-indeksi sama kuin kuntoindeksi??

Vierailija
Viesti

niitä ulkoa, näpyttelen tätä töiden lomassa ja se lappunen on kotosalla.

Elä laita tätä keskustelua hukkaan, laitan illalla kotona tähän ne muut tulokset, jos jaksat käydä niitä myöhemmin katsomassa ja vastaamassa. Kiitän sinua kovasti ystävällisyydestäsi.

Ap

Vierailija
Viesti

Ota vaikka mittauspäiväksi joka toisen viikon maanantaiaamu. Mittaa itsesi joka kerta ilman vaatteita ja ennen syömistä. Aamu on hyvä aika sillä nestetasapaino on tasaantunut yön aikana. Saat aina keskenään vertailukelpoiset tulokset. Ei ne mittarit ole mitään luotettavia eikä kannata ottaa niitä tuloksia liian vakavasti. Tulokset ovat vain suuntaantavia. Parhaiten sen kehityksen huomaa pitkällä aikavälillä vertailukelpoisilla tuloksilla.

Vierailija
Viesti

Lainaus:

Lainaus:

mutta tietääkö joku onko tuo fitness-indeksi sama kuin kuntoindeksi??

Se perustuu usean tuhannen ihmisen mittaustuloksiin, joista pisteytys on laskettu. Se ei ole vertailukelpoinen muiden kuin InBody-mittausten kesken. Tosin laitemalleissa ja päivityksissä saattaa tulla pieniä eroja eli kannattaa verrata aina samalla koneella tehtyyn indeksiin.

2

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat