mistä hitosta ihokarva tietää koska se on täysmittainen?

Vierailija

olen tätä useasti miettinyt

hius kasvaa ja kasvaa

mutta ihokarva kasvaa vaan siihen tiettyyn mittaan ja sitten seis

sitten jos menet ja katkaiset sen, se kasvaa uudelleen siihen tiettyyn mittaan

mistä se sen tietää????

Kommentit (10)

Vierailija

Mulla on aina ollut pitkät hiukset, latvoista leikkautan vaan kuivuneet välillä pois. Opiskelijana olin välillä useamman vuoden niin ettei tukkaani skasilla koskettu, ja jossain vaiheessa pituus jumahti.

Hiuksen keskimääräinen elinikä on kuulemma n. 7 vuotta, pituus riippuu käsittääkseni aika paljon hiuksen eliniästä ja kasvunopeudesta. Varmaan ihokarvoilla on sama.

Vierailija

Eihän ihmisen sormetkaan kasva pidemmäksi kuin on määrätty :) Siinä solussa kasvaa x-pituinen karva.

Musta tuntuu kyllä että erään alueen karvoilla ei ole mitään sääntöjä, pituutta tulee vaikka kuinka :)

Vierailija

jos on huono-lihaskuntoinen ihminen ja hyvä-lihaskuntoinen ihminen, ja kumpikin saa kouristuskohtauksen, niin kouristeleeko se, jolla on hyvä lihaskunto, enemmän?

Ja sit tänään mietin, että opaskoiran kakkoja ei taida kukaan kerätä?

Joo, mä tiedän...,

Vierailija

Lainaus:

jos on huono-lihaskuntoinen ihminen ja hyvä-lihaskuntoinen ihminen, ja kumpikin saa kouristuskohtauksen, niin kouristeleeko se, jolla on hyvä lihaskunto, enemmän?

Joo, mä tiedän...,

Vierailija

Sillä katkenneen sormen tilalle ei ihmisellä kasva uutta.

Juttu johtuu karvatupesta ja karvan säädellyistä kasvuvaiheesta ja kasvun loppuessa olevasta lepovaiheesta. Karvan katketessa kasvuvaihe aktivoituu uudelleen. Muuten lepovaihe ei enää aktivoidu. Hiuksillakin on siis maksimipituus, mutta lepovaihe ei kohtaa niin nopeasti kuin ihokarvoilla.

http://www.aconordic.fi/hiukset/hiuksen_rakenne.aspx

http://tieku.fi/kysy-meiltae/miksi-karvoissa-on-eroja

Vierailija

ja hiuksetkin kasvaa vain tiettyy mittaan, sen mukaan millaiset geenit on.

Vaikka maailman tappiin odottaisit, sun hiukset ei välttämättä kasva maahan asti, vaikka jollain muulla kasvaa.

Vierailija

Lainaus:

Joo, mä tiedän...,

Ihania :D Ja hyviä pointteja, ei siinä mitään. Ei noita kaikki tulis ajatelleeksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat