Paras voide/öljy kuiville limakalvoille (alapää)?

Vierailija

Kutisee niin pir..sti. Aloe vera -geeliä mulla olisi. Voiskos se auttaa? Bepanthen?

Kommentit (13)

Vierailija
Viesti

Kutinasta en tiedä, mutta kuiviin limakalvoihin on minulla auttanut Acon intiimipesuöljy, mielestäni jotenkin pehmeämpää kuin paljon mainostettu Ceridal.

Vierailija
Viesti

On todella hyvä hinta-laatu -suhde, sopii myös hartioiden hierontaan ja intiimileikkeihin. :) Mutta ei kortsun kanssa, koska on öljypohjainen. Suihkepullo hyvä, voi suihkauttaa vessareissun jälkeen, että pysyy kosteana.

Vierailija
Viesti

Kutina kuulostaa kyllä enemmänkin hiivatulehdukselta. Siihen paremmin tehoaa sinkkivoide, mutta kokeilisin sinuna ensin vaikka Canesten yhdistelmähoitoa, emätinpuikko ja voide ulkoiseen hoitoon ja kutinaan.

Jos taas oikeasti on kuivat limakalvot niin parasta on kookosöljy (esim. cocovi luontaistuotekaupoista). Se ei taatuste tee pahaa sillä sitähän voi syödäkin. Itse laitan sitä yleensä sheivauksen jälkeen sillä se on antibakteerista ja estää tulehduksia. Liukkariksikin käy lisäplussana että tuoksuukin hyvältä ;).

Jos nytviel lisää sitä hehkutan niin kookosöljy on hyvää paistamiseen, voiteena kuivalle iholle, aurinkorasvana, deodoranttina (tappaa bakteereja joista hien haju tulee) jne. Sitä on siis aina hyvä olla kaapissa.

Vierailija
Viesti

ihan seesamöljy, tai kookos, sitä samaa jolla voi ruokaa kokkailla. ovat tosi ihania ihoöljyjä. olen käyttänyt jo vuosia.

älä laita bepathenia, jos on limakalvo-kuivuus. ja hei eiks apteekissa ole jotain ihan sitä varten

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat