Mikä on syntyvien vauvojen keskikoko nykyään?

Vierailija

Kauhulla luin tota yhtä ketjua missä oli synnytetty megavauvoja 59 cm, ja yli 5kg.

Kommentit (6)

Vierailija

ja silti noin siroja vauvoja teen, et sori vaan nelonen :p

terv: 3

Ja älä tuu mussuttamaan mitään et vein vauvojeni ravinnon etc. odotuksen aikana koska sitten saat kaivaa bilsan kirjasi esiin uusiksi ;)

Vierailija

mutta raskausdiabetes on yleistynyt ja se kasvattaa vauvojen keskikokoa, kun syntyy yhä enemmän todella isokokoisia vauvoja.

Itselläni vauvat olivat 2700g ja 3020g täysiaikaisina rv 39+, liekö perinnöllistä sillä itse olen ollut myös pieni syntyessäni. Mieskään ei ollut mikään jättiläinen.

Vierailija

Raskausaikana painoni on noussut myös hyvin maltillisesti. Esikoisen kanssa tuli 12 kg, ja muissa raskauksissa noin 8-10 kg.

Silti minun esikoiseni oli syntyessään yli 4,5 kg ja toinen ja kolmas lapsi olivat yli 4 kg. Kaikki lapset ovat olleet 8-12 vrk yliaikaisia, mikä selittää osan suuresta koosta.

Lisäksi minulla on ollut ilmeisesti paastosokerin kanssa ongelmia joka raskaudessa, vaikka esikoisen kanssa sitä ei tosiaankaan epäilty, saati todettu. Toisessa, kolmannessa ja myös tässä neljännessä raskaudessa olen pitänyt raskausajan diettiä, ja se on ainakin toisen ja kolmannen lapsen kanssa vähän auttanut vauvan syntymäpainoon. Isoja vauvat ovat olleet silti.

Lainaus:

johtuu ylipainoisista äideistä, läskeille tulee isoja vauvoja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat