Keittiöremontti. Miltä firmalta keittiö ja miksi?

Vierailija

Te, jotka olette keittiöitä viime aikoina tilanneet, mihin firmaan päädyitte ja mistä syystä? Mun pitäis alkaa ko. hommaan ja vaihtoehtoja on ihan kauheasti.

Niin ja jos pyysitte tarjousta samasta keittiöstä useMmilta firmoilta oliko suuria hintaeroja?

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

ollaan remontoitu ja rakennettu vuosien mittaan yhtä sun toista.

Aina Puustellin keittiö hankittu. Joka ikinen kerta kaikki on pitänyt mitä on luvattu ja pienimmätkin reklamaatiot on korjattu salamannopeasti.

Turun seudulta tämä viesti...

Hinta kallis -laatu erinomainen. Mitä sitä halpaa paskaa omaan kotiin hankkimaan?

Vierailija

Itse muutama vuosi sitten tein keittiörempan ja pyysin suunnittelut monestakin firmasta. Hintahaitari oli suuri.

Mutta kun olin saanut hyvät piirustukset, menin Ikeaan ja kannoin keittiön kotiini.

Itse purin vanhan ja vein sen kaatopaikalle, osan poltin. Isä ja veljet kasasivat uuden keittiön ja serkku teki putki-ja sähkötyöt.

Keittiö maksoi 2700e + puutasot Bauhausista 500e ja kodinkoneet Gigantista 2000e.

Olen kuullut monien sanovan, että Ikean keittiö on laadukas ja siltä se kyllä tuntuukin.

Vierailija

Muutamasta firmasta olen keittiötä s-postilla kysellyt ja Puustelli on ainoa joka on kunnollisen vastauksen luonnoskuvineen jne. lähettänyt. Toistaiseksi siis hienoisessa johdossa meidän keittiökisassa, mut mitään ei siis vielä lukkoon lyöty.

Ap

Vierailija

Paras suunnitelma ja heidän kauttaan sai hyvät alennukset laadukkaisiin kodinkoneisiin. Hinta ei ollut paljon suurempi kuin esimerkiksi Ikean keittiö olisi tullut samantasoisilla materiaaleilla ja työllä.

Vierailija

Kilpailutimme samoilla (omilla) kuvilla neljä keittiöfirmaa; Puustelli, Keittiömaailma, Kalustetukku ja Nettokeittiöt. Viimeinen jäi selkeästi laadussa ja valikoimassa, vaikka niukasti edullisin olikin. Lisäksi se ja Keittiömaailma eivät pystyneet toimittamaan kaappeja toivotulla mitoituksella. Kolmen ensimmäisen laatu aika lähelle sama, varsinkin Puustellista ja Kalustetukusta saa halutessaan samantasoista (Kalustetukustahan saa halutessaan edullisempaakin). Ja mekanismit tms. ovat samaa laatutavaraa, vaikka Puustelli väittikin vain heillä olevan...

No, lopulta tarkkojen vertailujen jälkeen selkeä voittaja oli kokonaisuus, jossa kalusteet ja tasot Kalustetukusta, hanat rautakaupasta ja laatukoneet netin kautta virosta. Asennus itse (kaapit valmiiksi koottuina).

Hieman enemmän työtä, loistava lopputulos erinomaisella hinta-laatusuhteella.

Vierailija

Omaan kotiin otettiin ensin uudeksi keittiöksi Ikean kaapit (koneet ja sekoittimet muualta). Ollaan oltu todella tyytyväisiä, keittiö on nyt 4 vuotta vanha, ja ihan yhtä hyvä edelleen. Olemma saaneet todella paljon kehuja keittiöstä. Mies on myös urakoissaan kahteen toiseenkin taloon laittanut Ikean keittiön, ja siihen on oltu tyytyväisiä. Mutta jos tosiaan halvimmalla haluaa päästä, niin itse ne pitää osata kasata, pitää olla edes hieman kätevä käsistään.

Harkitsimme kotiin myös Kristiina-keittiötä ja Marbodalia, mutta Marbodal oli liian kallis ja Kristiina-keittiö ei yhtä laadukas ja moderni kuin Ikea.

Vierailija

Laatuun (käyttävät samoja materiaaleja kuin esim. Puustelli) nähden edullinen hinta. Ikeasta olisi tullut kalliimmaksi, koska sen pienten osien kokoaminen ulkoistettuna maksaa. Nyt saimme kaiken, myös sähkötyöt, samasta paikasta. Luotettavia suomalaisia työmiehiä!

Vierailija

ehdottomasti Kaluste-Sarokas linja-auto aseman nurkalla. Liiketila aavistuksen rähjäinen, mutta hinnat kohdallaan ja erinomainen palvelu!

Itse teimme näin: kiersimme pohjapiirroksen kanssa muutaman paikan läpi ja valitsimme parhaan suunnitelman (meillä oli aika haastava: paljon erikoismittaisia juttuja...)

Sitten teimme uuden kierroksen ja pyysimme tarjouksen haluamastamme keittiöstä. Hintaeroa oli pelkissä kaapeissa lähes pari tonnia!

Työtason taakse seinään haimme lasin suoraan lasiliikkestä ja ledivalonauhaa ebaystä 20€/5m kieppi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat