Onko vauvallani jokin hätänä? :(

Vierailija

Vauva on 5 viikkoa vanha ja imetän häntä. Hän on tehnyt monta kertaa seuraavaa ja alan huolestua!

Imetän vauvaa, röyhtäytän, hän nukahtaa ja laitan sänkyynsä makaamaan selälleen. Menee jotain 30 min ja yhtäkkiä vauva tekee vinkuvia ääniä ja hänen sieraimistaan ja suustaan roiskuu paljon maitoa! Siis ihan roiskuu ympäriinsä. Vauva ei näytä hätääntyneeltä mutta minä olen :(

Onko hänellä joku vaiva tms? :(

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Ja vuorotellen aina puolelta toiselle? Selällään vauva voi tukehtua puklaukseensa, kun ei osaa vielä kääntyä. Ei ihme että pärskii kun vetää pulautukset henkeensä.

Vierailija

siltä minusta tuo kuulostaa jos ei vaikuta muuten olevan milläsinkään. Jotkut on kovempia pulauttelemaan kun toiset, ja jos on hyvä syömään ja muutenkin hyvän kokoinen vauva. Mutta kannattaa olla tarkkana kun tuolleen pitkällään pulauttelee, ettei käy mitään.

Vierailija

noin pieni lapsi laitetaan kyjelleen siis sivusuuntaan ja älä laita heti sänkyyn, röyhtäytä kunnolla pystyssä. vauvat "pulpauttelevat" osa todella paljon maitoa takaisin ilman että on refluxia mutta asiaa kannattaa seurata ja ottaa puheeksi neuvolassa.

Vierailija

nukkumaan. Sängyn päätyä voi vähän myös kohottaa, jos se auttaisi sitä maitoa pysymään mahassa paremmin.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

lapsesi tulee kuolemaan tuohon "pulautteluun". siis mikäli jatkat samaa rataa.

Kamala kommentti!!!!

jos noin reilusti pulautteleva vauva laitetaan syötön jälkeen selälleen nukkumaan!!

Vierailija

olla mahdollista että suomen ja ruotsin neuvoloiden kannat eroavat niin paljon toisistaan?? täällä ruotsissa sanotaan että vauva nukutetaan selällään (koska vauvoilla on se mekanismi että eivät tukehdu vaikka puklua nousee suuhun) ja tyyny pitää olla ja vielä aika muhkea. suomessa eri meininki vaikka luulisi että pohjoismaissa nyt mentäisi suunnilleen samaa rataa.

Vierailija

meillä helpotti vähän yli vuoden ikäisenä. jokaisen ruokailun jälkeen oksenti monta kertaa. ja heti kun oppi kääntymään, nukkui aina vatsallaan.

Vierailija

Minä olen yrittänyt laittaa joskus kyljelleen mutta vauva plumpsahtaa selälleen.

Hän kääntää kyllä kasvot aina sivulle kun nukkuu selällään.

t.ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat