Luonnonkiharan muotoilu/leikkaus vinkkejä kaipailen!

Vierailija

Mulla on sen veta luonnonkihara että kun märkänä puristelen niin menee kiharaan laineille nätisti. Äidilläni on ihan säkkärä tukka. Muotovaahtoa olen vain puristellut näihin ja antanut kuivua välillä puristellen. mitä muotoilu tuotteita/välineitä käytät kiharaan tukkaasi? Hiukseni on siitä jännä että jos harjaan suoraksi ja annan kuivua niin pysyy suht suorana,vähän taipuilee.Muuntautuu siis helposti. Mutta lähinnä tuohon kiharaan, onko näistä kihara virkiste tuotteista oikeasti hyötyä?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

ainakin omissani ne toimivat tosi hyvin. Tigillä ja Redkenillä ainakin on hyviä tuotteita.

Märkiin hiuksiin puristellaan se luonnonkiharageeli. Sen jälkeen föönaat softerin kanssa kuivaksi, ei harjausta lainkaan. Tuloksena kiharat, jotka pysyvät kokonaisina.

Luonnonkiharat hiukset ovat yleensä aika kuivat, joten tuollaisella virkistyssuihkeella voi sitten vielä seuraavina päivinä parannella.

Vierailija

kampaajan valinta kannattaa tehdä huolella. Kaikki ei osaa leikata ollenkaan luonnonkiharaa. Mä olen ihan kysellyt, että ketä suosittavat luonnonkiharan hiusten leikkaajaksi.

Vierailija

mä kun olen mennyt ja väittävät osaavansa, niin aina leikkaus alkaa sillä että harjataan säkkärät suoraksi ja leikataan just niinkuin suora tukka

mä pärjään kaupan geelillä, en siis oo huomannut eroa sillä, mitä tahnaa käytän, kunhan se on tarpeeksi jytkyä - tukka on paikoitellen tosi karhea ja säkkärä

Vierailija

Hiukseni ovat kuvauksesi perusteella samanlaiset kuin omani. Tigin möhnä tekee niistä sähäkät kiharat, sen aineen nimi on tyyliin jotain "curly...", semmoinen violetti pumppupullo.

Toinen juttu mikä mulla on auttanut ihan hirveästi, on energialeikkaus hiuksiin. Kuulostaa huuhaalta. Nää ekokampaajat tekee ainakin, mutta ei kyse oo mistään muusta kuin siitä, että kunnioitetaan hiuksen tahtoa ja tapaa olla, eikä pyritä leikkaamaan väkisin muotikampausta jos se ei kiharassa hiuksessa toimi. Ulkoisesti hiukset ovat samanlaist kuin ennenkin, mutta energialeikkaus tekee niistä jotenkin paremmin käsiteltävät.

Vierailija

leikattu polkaksi + kerrostettu. Niskasta lyhyt, sivuilta 3 cm korvan alle ja otsatukka. Jos föönään, niin on suoran "kuohkea". Jos annan kuivaa itsellään, kihartuu selvästi. Aikaisemmin aina suoristelin kauheasti, kun kampaajat vainosi tukkaa ja ajattelin, että kihara on jotenkin paha. Itseasiassa just toiset naiset aina neuvoi suoristamaan. Ihmettelin sitä, koska pidin itse kiharoistani ja miehiltää sain aina kehuja pörröstä. Lopulta tajusin, että minähän saan itse päättää tukkani ja nykyään painelen Tigin Bed head -tuotteilla tukkaani kiharammaksi.

Rakastan nykyään tätä tukkaani. Se on ihana ja seksikäs.:)

Vierailija

aina suositellaan hiuksen suoristamista, varsinkin kampaajat aina suosittelevat sitä. Vuosia suoristinkin, mutta nykyään annan olla vähän kiharassa. Hiukset ovat ihanan tuuheat ja luonnolliset ja minusta ovat paljon paremman näköiset nykyään näin.

t. kuutonen

Vierailija

hiukset on puoleen selkään ja kokonaan sormen paksuista korkkiruuvikiharaa.

Märkänä laitan reilusti vahvaa muotovaahtoa ja lähes joka aamu kostutettuihin hiuksiin lisää muotvaahtoa. Kiharat pysyy "kokoisina".

Suoraksi ne saa päältä tuikaksi ponnariksi vetäen, mutta auta armias, jos menee kosteilla hiuksilla nukkumaan ;) kikkarat alkaa päänahasta...

Kampaajalla käyn kerran vuodessa vuodessa, ja silloin leikataan pituutta reilusti pois.

Vierailija

Yleensä luonnonkihara mielletään sellaiseksi tosi säkkäräksi,ap:llä tosiaan pysyy suorana(taipuilee latvasta ja alta saattaa kihartua jos kostuu/hikoaa) mutta jos puristelen tukan niin nousee kiharalle/laineille. Mikähän tämä tälläinen kihara tukka on :D?

Vierailija

ekana kysyy, onko mulla suoristusrauta.... Ei tajua. Mikä vika kiharoissa on? Nehän on ihanat ja hurmaavat. Hiuksetkin näyttää paksummilta näin kuin liiskattuna.

Mulla ei ole ns. lammaskiharaa vaan sellainen selvästi luontuva, vesisateessa kihartuva.

t:7

Vierailija

Kaisaniemen Cammassa tosin leikattiin viimeksi melko hyvin, selvä parannus sitä edelliseen kertaan. Mutta mä en käykään kampaajalla kovin usein, koska tuota edellistä kertaa (joka oli mieto menestys) ennen hiukset on leikattu joka jumalan kerta aivan päin helvettiä. Tuota Cammaa edeltävällä kerralla kieltäydyin jopa maksamasta, koska jälki oli niin ammattitaidotonta.

Oma hiustenmuotoiluni on sitä, että annan hiusten kuivua vapaasti ja kampaan vain suihkussa. Suoraksi hiuksia ei saa kotikonstein suoristusraudalla vaan homma pitäisi hoidattaa kampaamossa jos sellaista haluaa.

En ole huomannut merkittävää eroa markettiaineiden ja kampaamotuotteiden välillä. Tosin tigin curls rockia en ole kokeillut. Paras hoitoaine/shampoo on minusta tällä hetkellä doven intensive repair tai elvitalin vastaava superkosteuttaja, joka kosteuttaa hyvin litistämättä tukkaa.

Vierailija

Kaisaniemen Cammassa tosin leikattiin viimeksi melko hyvin, selvä parannus sitä edelliseen kertaan. Mutta mä en käykään kampaajalla kovin usein, koska tuota edellistä kertaa (joka oli mieto menestys) ennen hiukset on leikattu joka jumalan kerta aivan päin helvettiä. Tuota Cammaa edeltävällä kerralla kieltäydyin jopa maksamasta, koska jälki oli niin ammattitaidotonta.

Oma hiustenmuotoiluni on sitä, että annan hiusten kuivua vapaasti ja kampaan vain suihkussa. Suoraksi hiuksia ei saa kotikonstein suoristusraudalla vaan homma pitäisi hoidattaa kampaamossa jos sellaista haluaa.

En ole huomannut merkittävää eroa markettiaineiden ja kampaamotuotteiden välillä. Tosin tigin curls rockia en ole kokeillut. Paras hoitoaine/shampoo on minusta tällä hetkellä doven intensive repair tai elvitalin vastaava superkosteuttaja, joka kosteuttaa hyvin litistämättä tukkaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat