Kuinka moni hyväksyisi kannabiksen polttelun jos

Vierailija

jos se olisi laillista? Tekeekö laillistaminen siitä hyväksyttävän?

Tähän suuntaanhan ollaan menossa jossain vaiheessa että kannabiksesta tulee laillista. Miten oma asenne muuttuu vai muuttuuko? Onko kannabis silloinkin huume joka on saatanasta ja portti jopa heroiiniin vai suhtaudutaanko siihen aineena joka on itseasiassa lievempi kuin alkoholi?

Mitä luulet, miten asenteesi tulee muuttumaan? Jos kannabis onkin yhtäkkiä laillista, jtätäkö ystäväsi/kvarisi/ehkä miehesi joka tätä käyttää?

Sivut

Kommentit (81)

Vierailija
Viesti

mutta lapseni kohdalla voisi olla vaikeaa. Monta iltaa varmaan menisi surussa ja itkussa, kun näkisin oman lapseni elämän luhistuvan ja kuihtuvan moisesta aineesta. Siitä kun ei pääse eroon enää ja se hallitsee sitten elämää kuin alkoholi. :(

Vierailija
Viesti

Ihan sama kuin alkoholinkin kanssa. Jos sitä osaa käyttää sivistyneesti, niin hyväksyn täysin. En usko porttiteoriaan vaan uskon siihen, että jotkut ihmiset ovat alttiimpia addiktioille kuin toiset ja tykkäävät sekoittaa päänsä. Heidän kannattaa pysyä kaukana niin kukasta kuin kaljastakin. Tunnen kuitenkin monia satunnaisia (= pari kertaa vuodessa) pilvenpolttajia, kaikki yli kolmekymppisiä kunnollisia töissä käyviä insinöörejä, joista ei todellakaan päälle päin huomaa että ensimmäisestä pössykokeilusta on jo kymmenen vuotta.

Vierailija
Viesti

nimenomaan kohtuukäyttönä, muutaman kerran vuodessa ok.

Sinänsä kannabis sopisi suomalaiselle mielenlaadulle paremmin kuin alkoholi, joka aiheuttaa rähinää.

Käyttäisin varmaan itsekin kerran-pari vuodessa jos olisi laillista, nyt en käytä lainkaan, vaikka olen pari kertaa kokeillut.

Vierailija
Viesti

Ootko ihan varma että on pelkästä kannabiksesta ollut kyse? Mä tiedän monta naisreppanaa, jotka luulevat että mies käyttää vain kannabista.. :), ja sit vaahdotaan että kamala aine, ku se on ihan sekasin... hmmm.. eikä YHTÄÄN piriä oo koskaan ottanu :D

Se oma kielteisyys tietysti lisää sitä toisen halua valehdella.

Itse suhtaudun suht myönteisesti kannabikseen, vaikka itse en siitä tykkää. Mun mies ja sen kaverit on poltelleet kannabista vuosia, ja ihan normaaleja perheen isiä ovat. Rauhallisempia nuo ovat ku monet 5 tuoppia kaljaa kitanneet!

Vierailija
Viesti

omin silmin tehty tutkimus kumoaa sun tutkimuksen. Sen vuoksi olis hyvä ottaa selvää ihan puolueettomasta tutkimuksesta..

Ja ei, minä en käytä kannabista.

Vierailija
Viesti

sillä sen vaikutus aivoihin on erilainen kuin alkoholin. Muutamakin kerta vuodessa voi varsin hyvin aiheuttaa kannabispsykoosin - sen kerran nähtyään ei kykene hyväksymään edes laillista käyttöä.

Vierailija
Viesti

Nimittäin nää porttiteoriat ei tosiaan oo paikkansa pitäviä! Jos kannabis ois laillista niin kaikki ne, jotka sitä nyt käyttävät salaa, voisivat tulla esiin, ja ehkä huomaisimme, että ihan samat prosentit siinä on ku alkoholissakin. Jotkut vaan ovat alttiimpia väärinkäytölle. Suomessa on varmasti kymmeniä tuhansia normaalikäyttäjiä, ja ehkä satoja ongelmakäyttäjiä, jotka sortuvat muihin. Nämä tapaukset tietysti ovat niitä, jotka näkyvät ja kuuluvat.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat