Saako 4kk vanhalle vauvalle antaa vettä?

Vierailija

On niin kuuma ilma, sisälläkin yli 27 astetta. Voiko näin nuorelle antaa vettä, ja kuinka paljon? Osittaisimetän ja syödään jo vähän soseita...

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Nestettä saa kyllä tarpeeksi rintamaidostakin. Mutta vedestä ei tietenkään ole muuta haittaa, kuin se, että sillä voi täyttää turhaan vatsan. Jos tarjoat rintaa usein, niin vettä ei tarvitse erikseen antaa. Tärkeämpää on, että juot itse paljon.

Vierailija

Itse olen molemmille muksuille antanut tuon ikäisenä vähän väliä vettä (siis pitkin päivää) kun oli tälläisiä helteitä.

Vierailija

Neuvolassa sanottiin mulle näin. Toki kannattaa kylmää vettä ottaa ja mikrottaa ihan pikkuisen tai antaa olla huoneenlämmössä ettei ihan jääkylmää ole.

Vierailija

No mulle on neuvolasta neuvottu ja tuttu kätilö näin sanonut että alle puolen vuoden iässä pitää vauvan vesi keittää..

Uskon ennemmin ammatti-ihmisiä kun täällä vastaan väittäviä.. Mutta jokainen tavallaan..

Vierailija

Lainaus:

Sellaiselle, joka jo syö, voi ottaa kylmää vettä hanasta ja lämmittää vähän mikrossa. Tämä on totuus!

En keitä tuttipullojakaan sen ekan kerran jälkeen, miksi vettäkään. Meillä esikoiselle oli toi keitetty vesiohje v. 1994, mutta sittemin ohjeet muuttui. Mulla muksuja myös 2000,2002 ja 2010 ja nämä vieläkin hengissä vaikka ei vettä keitettykään.

Vierailija

ja sitä on noudatettu. Nyt poika on jo 10 kk, joten enää ei ole tarpeen.

Lainaus:

No mulle on neuvolasta neuvottu ja tuttu kätilö näin sanonut että alle puolen vuoden iässä pitää vauvan vesi keittää..

Uskon ennemmin ammatti-ihmisiä kun täällä vastaan väittäviä.. Mutta jokainen tavallaan..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat